  • Data: 2009-10-05 15:52:09
    Temat: Re: Radom Air Show 2009 (zdjęcia)
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Paź, 10:36, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
    > Eee nie duzo.. Spoko. Co Cie tak ciagnie do nietypowych proporcji zdjec? Ja
    > wiem, ze to moze byc fajne (sam tak mam), ale to musi wszystko grac i miec
    > sens.

    Sam nie wiem, często jak obrabiam zdjęcia to ekspermentuje z różnym
    "cropowaniem", szczególnie jak "coś mi nie pasi" w oryginalnym kadrze.
    Mam teraz taki okres, że strasznie pociągają mnie panoramiczne kadry,
    w zasadzie podobają mi się one niezależnie od tematu zdjęcia. Często
    wydaje mi się, że dodają dynamiki (np. w tej galerii)) lub -
    paradoksalnie - wrażenia przestrzeni (widoczki, krajobrazy,
    architektura).

    > Nie wiem jak u innych, ale przy wielu zdjeciach czuje jakis dysonans,
    > ze cos jest nie tak. Np. przy Red Arrows nr 4, 5, albo nr 11 - Midnight
    > Hawks.

    Chodzi Ci o to?
    http://www.tomaszworek.com/gallery-radomairshow2009-
    IMGP3432.html
    Tu akurat są klasyczne proporcje (3:2).

    Piątego zdjęcia będę bronił jak lew :) Tak mi się najbardziej podoba,
    wydaje mi się że taki kadr dodał zdjęciu więcej dynamiki, pędu, całość
    wygląda bardziej groźnie. No chyba, że to tylko mnie się tak wydaje ;)

    W 11 starałem się w jakiś sposób złamać konwencję, nie wykorzystywać
    mocnych punktów. Do tego złapałem całkiem ładne słońce co mam nadzieje
    dodaje temu ujęciu jakiegoś dodatkowego uroku.

    Kto wie czy za jakis czas mi nie pzejdzie i nie uznam, że popsułem
    wszystko tym ucinaniem.

    > Natomiast podoba mi sie nr 6 (Red Arrows), choc jakby troszke za ciemne,
    > smoliste.

    Srogo się namęczyłem z tym zdjęciem (zupełnie niebieskie niebo bez
    chmur i słońce w oczy). W kolorze wyglądało tak kiepsko, że
    zastanawiałem sie czy go nie wyrzucić :) Niestety nie udało mi się
    uzyskać takiego efektu jak np. na nr 3. Trudno, musi byc to co jest :P

    > A nr 10 (Midnight Hawks), to jakby odbic lustrzanie tak by lecialy od lewej
    > do prawej i zostawic im (jesli mozna) wiecej tego dymu, to byloby nawet,
    > nawet :)

    Dym musiałbym (razem z niebem) dorobić stempelkiem bo po prawej nic
    nie ucinałem :)

    Pozdrawiam, Tomasz