    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Date: Sun, 23 Jul 2023 01:36:46 -0000 (UTC)
    <u96j2p$1nr5p$1@dont-email.me>
    <1...@h...invalid>
    <u9eck4$3b6uf$1@dont-email.me>
    <a...@h...invalid>
    <u9evkp$3f77c$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <u9hiug$3v07u$1@dont-email.me>

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > 4) Mam (a w zasadzie miałem, przerabiam) automatyczne sterowanie
    > kaloryferami i klimą (grzanie), kiedy dzieci są w szkole. Zrobienie tego
    > bez HA było by trudne i kosztowało by mnie znowu siedzenie przed
    > kompilatorem pewnie z miesiąc tworząc następne kwadratowe koło składając
    > komplenie różne protokoły. Teraz odpalam klimę, nagrzewam pokój w ciągu
    > kilku minut i trzymam aż nagrzeją się kaloryfery. Podobnie nagrzewam
    > klimą impulsowo rano, przed szkołą.

    Nie przeszkadza ci hałas włączający się w losowych momentach?

    > 5) kilka dni temu zrobiłem miganie światłami w budynku, z ciekawości,
    > czy da się w nocy wytrzymać 5Hz migania. Nie wiem czy potencjalny
    > złodziej wytrzymał by długo z takim stroboskopem, ja dałem radę kilka
    > sekund. Może przerodzi się to w jakiś zdalny panic button. LEDy to
    > jednak fajna rzecz.

    Pytanie czy sąsiedzi wytrzymają :) Ale pomysł na odstraszenie złodzieja
    ciekawy. Jak kamery i ich automatyka ekspozycji na to zareagowały?

    > Natomiast mam osobną instalację w domu z 230V, z trochę większego UPSa,
    > wiec jakieś tam serwery są zasilane z tego.

    Taką chcę, ale na 12 V.

    > PS. Ostatnio dużo opini z gatunku "za moich czasów to było niepotrzebne"
    > albo "to już sam se nie potrafisz właczyć klimy" kiedy mowa o smarthome.
    > Chyba wymagana jest zmiana pokoleniowa, bo ludziom dalej hobby kojarzy
    > się z łapaniem śmierdzących ryb a nie lutowaniem czy programowaniem.

    Moim hobby elektronika była od zawsze. I w sumie dopóki ktoś bawi się w
    smart home, bo lubi i go to bawi, to jeszcze jestem w stanie zrozumieć,
    choć ja mam w elektronice jednak trochę inne zainteresowania. Natomiast
    nie rozumiem sensu niektórych funkcjonalności.

    Nie żebym miał coś przeciwko (dopóki ktoś nie robi tego w moim domu) :)

    Niech będzie nawet ta klima. Klimę sobie włączam jak jest mi gorąco (i mam
    przestrzeń na zwiększony hałas), a czy jest mi gorąco to wiem sam, automat
    może wiedzieć najwyżej jaka jest temperatura i wilgotność w pomieszczeniu
    a nie czy właśnie się zgrzałem jakąś aktywnością fizyczną albo np.
    wyszedłem z wanny.

    No i pytanie, czy włączyć klimę, czy po prostu otworzyć okno, czy np. nie
    zdjąć bluzy lub kołdry. Automat tego nie wie (choć z oknem mógłby
    wiedzieć, jaka jest temperatura na dworze, i włączyć po prostu przewiew
    zamiast nabijać rachunek klimą).

    --
    Znani z glupich zartow studenci spotkali na drodze chlopa, ktory
    prowadzil na targ wieprzka.