    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Date: Sat, 22 Jul 2023 23:35:44 +0200
    <u96j2p$1nr5p$1@dont-email.me>
    <1...@h...invalid>
    <u9eck4$3b6uf$1@dont-email.me>
    <a...@h...invalid>
    <u9evkp$3f77c$1@dont-email.me>
    <e...@h...invalid>
    <u9g71f$24bqp$1@news.icm.edu.pl> <u9gt71$30adg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@h...invalid>

    [...]
    > Ja zautomatyzowałem, ale będę przerabiał, bo zmieniłem rolety :)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=HPz3F0M14Lw

    Ja chciałem podobnie i zamówiłem:
    https://allegro.pl/oferta/naped-silnik-rolet-wewnetr
    znych-11989695801

    Jakaś straszna porażka! Nie dość, że czekałem 2 tygodnie aż wyślą, to
    się okazało, że to silniczek/plastiki w obudowie z drukarki 3D...i na
    dodatek coś im nie pykło, bo ośka silnika przyklejona na "kropelkę" do
    czoła. Masakra jakaś. Odesłałem tydzień temu i cisza. Ani kasy ani
    wiadomości. Jeszcze doczekam do 2 tygodni i będzie gównoburza na
    Allegro. Muszę jednak wejść do "profesjonalnego" sklepu z roletami i
    sobie zobaczyć fabryczne rozwiązania...i kupić w necie :)

    > To by mi koty światło zapalały.

    Są PIR odporne na koty. Mam psa i nie zapala. Moja ma regulację
    czułości, kąta więc nie ma tego problemu.

> [...]
    > się określone rzeczy (np. WiFi, kompresor, odświeżacz powietrza).
    >
    > Natomiast na ROD chciałbym sobie zrobić zdalnie sterowaną stację na KF,
    > tylko w tym TRX-ie, który mam, już trzy razy popaliły się tranzystory
    > końcowe (taki projekt), oczywiście paląc się na zwarcie i zwierając
    > zasilanie, więc nie chcę tego zostawiać bez nadzoru. Nawet jak wrzucę w
    > końcu odpowiedni bezpiecznik na jego zasilanie (co powinienem zrobić już
    > dawno), to będę się czuł niepewnie. A beaglebone stoi, GPIO też ma, więc
    > zrobienie przekaźnika, który by to w razie czego wyłączał, to chwila

    Jak ja wchodzę na działkę i telefon mi mówi "jesteśmy na działce"/
    Tasker + skrypt. Podnosi się klapa z siatki metalowej od oczka wodnego
    (przeciw kotom) i wyłącza się alarm. Jeśli jest wieczór, to odpalają się
    lampy. Pilotem lub telefonem otwieram klapę z piwem
    https://youtu.be/vi96ekTnD1g i cichną powiadomienia z kamer (AI-Human
    detected)/sceny.

    Automatyka (Supla) włącza mi i wyłącza kamery, od świtu do zmierzchu (w
    nocy czujka PIR/oszczędzam akumulator) i kamery jak i pompa wody w
    oczku, zależne są od napięcia z paneli PV...czyli wyłączają się kiedy
    nie ma ładowania z PV (kontrola napięcia). Podobnie z wiatrakiem w
    sensie, jeśli jest ładowanie z PV to wiatrak się nie kręci stojąc na
    hamulcu magnetycznym, oszczędzając łożyska. Zimą termometry pilnują
    temperatury oczka, bo mam tam rybki i klapa z grubym styropianem otwiera
    się i zamyka, kiedy temperatura powietrza jest wyższa niż w oczku.

    Jest tam też karmnik automatyczny dla rybek bo czasem bywa, że mnie tam
    nie ma kilka dni więc całość jest w pełni autonomiczna. Każdą operację
    mam powiadamianą (Pushover) na smartfonie/smartwaczu, cokolwiek się tam
    odjaniepawli więc nie muszę tego kontrolować, bo samo przyłazi :)

    Po wyjściu wszystko samo się uzbraja, klapa oczka zamyka, odpalają się
    kamery i alarm (gdzie możliwe mam kontaktrony na drzwiach/klapach...ale
    tylko dlatego, że fizycznie/zdalnie chcę mieć potwierdzenie stanu
    faktycznego a nie, że przekaźnik jest on/off.

    Sterowanie całością zdalne mnie bawi, i sobie podglądam działkę, czy
    jeśli żona idzie tam z psem, to mam od razu "sprawdzenie systemu" i mogę
    jej zdalnie coś uruchamiać/ona sama nie lubi. W sumie hobby a zarazem
    poligon na wszelakie doświadczenia. Oczywiście jest tam WiFi (router
    LTE) no i nie ma prądu w sensie energetyki.

    Nawet pilota zrobiłem na wyłączanie pompy spalinowej, bo jak z wężem idę
    podlewać na koniec ogrodu, to nim dochodziłem, żeby wyłączyć pompę to
    się jezioro robiło. Teraz cyk i pompa wyłączona :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>