  • Data: 2023-07-22 20:33:43
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > I jak samo zgaśnie, to można się wystraszyć że oczy pękły.

    :D tak.

    > Sam jestem zwolennikiem smarthome...ale w domu mam jedynie powiadomienia
    > o temperaturze wody grzewczej, żebym nie przegiął i zamknął piec
    > (węgiel/ręcznie lub jak się wygasza).

    No to ma sens. Ja nie mam pieca.

    > Rolety ciągnę za sznurek...ale się zastanawiam jeszcze czy
    > zautomatyzować...

    Ja zautomatyzowałem, ale będę przerabiał, bo zmieniłem rolety :)

    https://www.youtube.com/watch?v=HPz3F0M14Lw

    > no i w kuchni czujka PIR, żeby ledy się pod szafkami świeciły, kiedy
    > wchodzę w nocy wyżerać z lodówy.

    To by mi koty światło zapalały.

    W pracy miałem taką czujkę, która mrygała mi lampką pod monitorem, bo jak
    ktoś podchodził, a ja siedziałem w słuchawkach wgapiony w monitor, i ten
    ktoś nie mogąc się do mnie dowołać stukał mnie w ramię, to dostawałem
    małego zawału. Za dobre słuchawki :)

    > Co innego na działce ROD, kiedy mnie tam nie ma...bo jest tam tego sporo
    > ale potrzebuję danych do pielęgnacji roślin, nawodnienia, alarmu i paru
    > innych automatów/kontroli.

    Jakbym miał robić automatykę to już najprędzej na ROD. Na razie nie mam
    żadnej, choć nazwijmy to "infrastruktura" jest, bo jest BeagleBone, który
    robi za bramkę do internetu (LTE) i zapisuje film z kamery + robi zdjęcia
    do timelapse.

    Jedyna automatyka jest taka, że wchodzę, włączam bezpiecznik i włączają
    się określone rzeczy (np. WiFi, kompresor, odświeżacz powietrza).

    Natomiast na ROD chciałbym sobie zrobić zdalnie sterowaną stację na KF,
    tylko w tym TRX-ie, który mam, już trzy razy popaliły się tranzystory
    końcowe (taki projekt), oczywiście paląc się na zwarcie i zwierając
    zasilanie, więc nie chcę tego zostawiać bez nadzoru. Nawet jak wrzucę w
    końcu odpowiedni bezpiecznik na jego zasilanie (co powinienem zrobić już
    dawno), to będę się czuł niepewnie. A beaglebone stoi, GPIO też ma, więc
    zrobienie przekaźnika, który by to w razie czego wyłączał, to chwila
    roboty. Ale nadal się nie zebrałem.

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.