  • Data: 2023-07-18 19:09:54
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprawdź Tasmota. Tam masz wręcz normalny serwer www w ESP z przyciskiem
    > na ekranie, dostępem przez MQTT i chyba jest też jakieś webapi.

    Ok, też zerknę, jak moduły przyjdą.

    > Tak naprawdę potrzebujesz jakeigoś systemu kompleksowego z serwerem,
    > tylko jeszcze o tym nie wiesz ;)

    Nie, potrzebuję się połączyć z ESP i zmienić mu stan GPIO. Resztę sobie
    ogarnę po swojemu.

    > Ale spokojnie, dojdziesz do tego. Aby to przyśpieszyć: zainteresujasię
    > czym jest broker MQTT. Możesz go postawić na byleczym, nawet na esp8266
    > [1]. Ale zdecydowanie wygodniej będzie uzyć małego Pi (nawet Zero lub
    > podobnego klona).

    Mam w domu pi, to pi ma dostawać informacje z zewnątrz i ustawiać stan
    GPIO w kilku ESP. Jeśli to jest broker to niech będzie, że to broker.

    > Etap nastepny to będzie HomeAssisant/podobne, gdzie pojawia się
    > automatyka i GUI, ale do tego tez dojdziesz.

    Nie tam, nie potrzebuję takich bajerów. Ja nie potrzebuję smart home ani
    żadnych kobył tego typu. Potrzebuję prostej stronki z logowaniem i
    guzikiem. Takiej, jaką sobie wczoraj w nocy w pół godziny wyrzeźbiłem w
    pehapie.

    Co ważniejsze, potrzebuję poświęcić temu tak mało czasu, jak to możliwe,
    łącznie z nauką nowych rzeczy z tym związanych.

    --
    Starsza pani szła w kierunku peronu. Jej serce łkało. Nie chciała
    wyjeżdżać. Tu mieszkała jej córka, jej wnuk. Nie wiedziała, kiedy znów