    Subject: Re: Radiowe udostępnienie internetu (i tylko internetu)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 17 Dec 2020 08:47:48 +0100

    On 16.12.2020 21:19, LordBluzg(R) wrote:

    > To akurat nie ma znaczenia czy uziemienie czy zerowanie. Jak się ma
    > spalić od pioruna to i tak się spali a z bezpieczeństwem nie ma to nic
    > wspólnego w tym układzie.

    Jeszcze jedno pytanie, związane z powyższym. Zrobiłem jeszcze raz
    dokładne rozeznanie w terenie i posługując się mapami Google'a
    stwierdziłem, że zagajnik znajdujący się pomiędzy domami raczej nie
    będzie problemem, ponieważ leży minimalnie obok linii prostej łączącej
    te dwa punkty. Problemem mogą być natomiast dwa dość wysokie drzewa w
    pobliżu drugiego budynku - linia dosłownie prześlizguje się po nich.
    Może nie będzie to problemem, bo to drzewa iglaste, które zwężają się ku
    wierzchołkowi, jednak sytuacja jest mocno "na styk" i dopiero test
    będzie w stanie cokolwiek powiedzieć.

    Gdyby odsunąć Ubiquiti dosłownie 5-10 metrów w bok, będziemy mieć już
    nieprzesłoniętą niczym linię widoczności optycznej, chociaż w tym
    wypadku modułu nie uda się zamocować tak wysoko (prowizoryczny maszt
    przymocowany do ogrodzenia kontra montaż na dachu budynku). I tutaj
    pojawia się problem - te 10 metrów skrętki trzeba będzie przeciągnąć na
    zewnątrz. A przecież właśnie z uwagi na wyładowania atmosferyczne i
    plenie się sprzętu sieciowego odradza się używania skrętki do połączeń
    między budynkami i raczej stosuje się światłowód. Czy w tym wypadku też
    może to powodować problemy?