  • Data: 2020-12-17 10:48:50
    Temat: Re: Radiowe udostępnienie internetu (i tylko internetu)
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.12.2020 o 08:47, Atlantis pisze:

    > Jeszcze jedno pytanie, związane z powyższym. Zrobiłem jeszcze raz
    > dokładne rozeznanie w terenie i posługując się mapami Google'a
    > stwierdziłem, że zagajnik znajdujący się pomiędzy domami raczej nie
    > będzie problemem, ponieważ leży minimalnie obok linii prostej łączącej
    > te dwa punkty. Problemem mogą być natomiast dwa dość wysokie drzewa w
    > pobliżu drugiego budynku - linia dosłownie prześlizguje się po nich.
    > Może nie będzie to problemem, bo to drzewa iglaste, które zwężają się ku
    > wierzchołkowi, jednak sytuacja jest mocno "na styk" i dopiero test
    > będzie w stanie cokolwiek powiedzieć.

    Jak drzewa iglaste, to gorzej. Cały czas pokryte (liściaste gubią
    liście) Samo zjawisko fali stojącej, która może występować w takim
    układzie jest w sumie do przewidzenia i występuje do kilku metrów nad
    przeszkodą ale test pokaże jak bardzo. Jesli uzyskasz łączność powyżej
    65db stabilnie to jest to już sukces, jeśli poniżej 50db to nie bo
    będzie zrywać. Trzeba spróbować. Test to w sumie 2h max czasu.

    > Gdyby odsunąć Ubiquiti dosłownie 5-10 metrów w bok, będziemy mieć już
    > nieprzesłoniętą niczym linię widoczności optycznej, chociaż w tym
    > wypadku modułu nie uda się zamocować tak wysoko (prowizoryczny maszt
    > przymocowany do ogrodzenia kontra montaż na dachu budynku). I tutaj
    > pojawia się problem - te 10 metrów skrętki trzeba będzie przeciągnąć na
    > zewnątrz. A przecież właśnie z uwagi na wyładowania atmosferyczne i
    > plenie się sprzętu sieciowego odradza się używania skrętki do połączeń
    > między budynkami i raczej stosuje się światłowód. Czy w tym wypadku też
> [...]

    Nie. Na dachach spotyka się dłuższe odcinki leżące na słońcu i wszystko
    działa poprawnie od wielu lat. Są przecież przewieszki pomiędzy
    budynkami i też jest OK. Gorzej kiedy na dłuższym odcinku biegnie kabel
    UTP i jakiś energetyczny razem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>