  • Data: 2020-12-17 10:10:32
    Temat: Re: Radiowe udostępnienie internetu (i tylko internetu)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chciałbym zestawić połączenie przy pomocy tego, co aktualnie mam pod
    > ręką, czyli używanych modułów Ubiquiti Nanostation Loco M5.

    śledzę Twój wątek i dalej nie kumam co Cię powstrzymuje przed
    sprawdzeniem na żywo jak to będzie działać. Nie mam pojęcia co to
    Ubiquiti Nanostation Loco M5. Wygoglowałem na ceneo że kosztuje worek
    złota i ma antenę +27 db. Na polskiej stronie producenta/sprzedawcy
    antena ma już tylko 13db, ale zasięg.... 10 km!!!!! Więc jak to ma
    działać na 10km to co Ty się martwisz 0,3km? że "choinka" jest po
    drodze? Podłącz po swojej stronie, do sąsiada, dawcy intenetu idź pod
    płot z urządzeniem Ubiquiti albo z innym routerem i laptopem - bez
    zawracania głowy będziesz wiedział czy wystarczy, czy 20m w bok, czy bez
    wejścia na dach się nie da.
    JA bym postawił na zwykłe routery, klasy oddam gratis na olx i solidne
    anteny. długie. kierunkowe. które nie "dodają" zasięgu, a normalnie,
    zgodnie z prawidłami fizyki, ograniczają zasięg dookólny do minimum,
    skupiając go w jednym kierunku. Jak chcesz mieć dodakową ochronę kabli,
    to puść je w rurze pex. ma osłonę z aluminium i kosztuje lekko ponad 1zł
    za metr.

    ToMasz

    PS jak już masz te ubiquiti na 10km, i możesz zrobić doświadczenie czy
    działa na 2km - to ja byłbym bardzo wdzięczny. Baaardzo by mi sie
    przydała radiolinia na 2km