  • 21. Data: 2024-07-26 14:08:31
    Temat: Re: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 12:56, Mirek pisze:
    > On 26.07.2024 12:34, heby wrote:
    >
    >> 172.16.3.2
    >>

    > Dawaj zewnętrzny, nie pajacuj.

    To chyba wszyscy widzą z jakiego pisze. Zdecydowanie bardziej jest
    właśnie interesujące jakie ma adresy wewnętrzne. Bo tego na zewnątrz nie
    widać. Tyle, że nie loopbacka.

  • 22. Data: 2024-07-26 14:10:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 14:08, io wrote:
    > To chyba wszyscy widzą z jakiego pisze. Zdecydowanie bardziej jest
    > właśnie interesujące jakie ma adresy wewnętrzne. Bo tego na zewnątrz nie
    > widać. Tyle, że nie loopbacka.

    Własnie go widzisz powyżej.

  • 23. Data: 2024-07-26 14:11:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 13:12, J.F pisze:

    > Jakies tam bramki zewnętrzne może miałyby sens.
    > Ale chyba lepiej VPN dla zaufanych partnerów.

    Sieci PKP są zupełnie odizolowane od internetu bo żadne urządzenia nie
    dają gwarancji separacji.

  • 24. Data: 2024-07-26 14:17:06
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 13:53, heby wrote:

    > 185.136.93.23

    No brawo. Zakładając, że to faktycznie twój, wiemy już jaki operator, w
    jakiej lokalizacji, jakie urządzenie, jaką usługę masz na tym otwartą i
    nawet jego nazwę. A jeszcze nic nie wysłaliśmy.
    Można przeprowadzić atak ddos, albo szukać podatności...

    --
    Mirek

  • 25. Data: 2024-07-26 14:21:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 13:52, heby pisze:

    > OK, ale co z robisz z tą informacją mając ją już?

    > To nie czasy enigmy. Znajomość takiej sekwencji jest dzisiaj mało
    > uzyteczna.
    >
    > Rzecz w tym, że jeśli atakujacy uzyska dostęp do sieci fizycznej, to
    > numeracja IP nie będzie żadną tajenicą, będzie można ją sobie
    > najzwyczajniej podsłuchać, poczekać na broadcast albo zenumerować.

    No i jak to zrobi jak sieć jest szyfrowana?

    Mógłbyś złamać szyfrowanie gdybyś wiedział co jest przesyłane. No to
    właśnie adresy IP są przesyłane.

  • 26. Data: 2024-07-26 14:22:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 14:04, heby pisze:

    > Przyznaje, nie ogarniam jeszcze tych zasad uważania na płeć w
    > internetowych dysputach zawsze, ale przynajmniej staram się nie uważać
    > od razu jakiegoś Marka od razu za faceta. Nie mam na to wystarczajacych
    > dowodów.

    To zwracaj się do kogoś tak, jak się przedstawia.

  • 27. Data: 2024-07-26 14:26:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 14:17, Mirek wrote:
    > No brawo. Zakładając, że to faktycznie twój

    Mój.

    >, wiemy już jaki operator, w
    > jakiej lokalizacji, jakie urządzenie, jaką usługę masz na tym otwartą i
    > nawet jego nazwę.

    A jaką usługę mam na tym otwartą i jak jest jej nazwa?

    > A jeszcze nic nie wysłaliśmy.
    > Można przeprowadzić atak ddos, albo szukać podatności...

    O muj bosze. I jakie efekty? Wiesz że jest w interntach jakieś 2^32
    minus trochę takich adresów i prawie wszystkie są wystawione publicznie?
    Ojojoj! Trzeba to natychmiast utajnić.

    Czyżbyś był następnym, co do łaczenia się z gazeta.pl używał VPNa z
    conajmniej 40 hoopami, aby nikt nie podejrzał tak tajnej rzeczy jak IP,
    który to IP zazwyczaj jest jawnie podany w nagłówku NNTP, emaila czy
    innego starego protokołu?

    Czyżbyś po raz kolelny wpierniczył się w środek dysputy bez ogarniania o
    co biega, i zamiast na merytoryce skupił się na waleniu po mordzie i
    pompowaniu ego?

    Pytanie dotyczyło po co złodziejowi adresacja IP. Autor artykułu
    twierdzi że można się włamać i zrobić kuku. Ale autor to pewnie pustak
    dziennikarski. Zaś właściciel rozwiązania da sobie rękę obciąć, że
    znajomośc adresacji nic nie da.

    Tu bym zakończył.

    Ale... złodziej zadzwonił starając się wyłudzić tą adresację.

    I no to jest bardzo, bardzo ciekawe.

  • 28. Data: 2024-07-26 14:27:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 14:22, io wrote:
    > To zwracaj się do kogoś tak, jak się przedstawia.

    Mam znajomą, nazywa się Ewelina Jacek.

    Od dzisiaj będe o niej mówił "on". Bo podpisuje się "Jacek", nawet w
    dowodzie.

  • 29. Data: 2024-07-26 14:28:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.07.2024 o 15:09, J.F pisze:

    > A jak dla mnie, to sama "kradzież" ciekawa, bo ktoś dobrze wiedział,
    > gdzie to leży i jak się do tego dobrać.

    Ciekawe aczkolwiek ... mógł się z kimś telefonicznie (lub podobnie)
    umówić na odbiór. W ogóle mogło to wynikać z podsłuchania kogoś kto
    uprawniony był.

  • 30. Data: 2024-07-26 14:29:27
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 14:04, heby wrote:

> [...]
    > internetowych dysputach zawsze, ale przynajmniej staram się nie uważać
    > od razu jakiegoś Marka od razu za faceta. Nie mam na to wystarczajacych

    A ja mam to w d.. Jak ktoś ma męskie imię czy nick, to mam prawo uważać
    go za mężczyznę, a jak ktoś jest kobietą i używa męskiego nicka to sama
    szuka sobie problemu.

    --
    Mirek