  • 1. Data: 2009-05-29 19:17:54
    Temat: Radio cyfrowe
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Chyba brak odpowiedniej grupy i dlatego pytam tutaj ,ma ktoś doświadczenia z
    radiem cyfrowym ,gdzie to już "chodzi" w Polsce ?

  • 2. Data: 2009-05-29 19:20:44
    Temat: Re: Radio cyfrowe
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik jerzyn napisał:
    > Chyba brak odpowiedniej grupy i dlatego pytam tutaj ,ma ktoś doświadczenia z
    > radiem cyfrowym ,gdzie to już "chodzi" w Polsce ?

    Z satelity można odbierać. Polskie Radio chyba leci z transpondera
    Cyfry+ na Hotbirdzie, inne stacje też są.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 3. Data: 2009-05-29 19:23:25
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Z satelity można odbierać. Polskie Radio chyba leci z transpondera
    > Cyfry+ na Hotbirdzie, inne stacje też są.

    We Wrocławiu są prowadzone testy DAB.

    Jingiel

  • 4. Data: 2009-05-29 19:27:58
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Z satelity można odbierać. Polskie Radio chyba leci z transpondera
    > Cyfry+ na Hotbirdzie, inne stacje też są.

    Zasięgnąlem języka dokładniej:
    testy ruszają 2 czerwca. System DAB+. W ramach testów bedą naadwane 4
    programy radia publicznego z Wrocławia.

    Jingiel

  • 5. Data: 2009-05-29 20:18:03
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Jingiel napisał:
    > We Wrocławiu są prowadzone testy DAB.

    A to ma jakiś związek z testami DVB-T, czy to zupełnie odrębne
    przedsięwzięcie?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-05-29 20:28:34
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > A to ma jakiś związek z testami DVB-T, czy to zupełnie odrębne
    > przedsięwzięcie?

    DAB+ to cyfrowe radio. DVB-t to TV. Nie rozumiem o jali związek ci chodzi.

    Jingiel

  • 7. Data: 2009-05-29 20:37:52
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Jingiel" <X...@X...XX> napisał w wiadomości
    > Zasięgnąlem języka dokładniej:
    > testy ruszają 2 czerwca. System DAB+. W ramach testów bedą naadwane 4
    > programy radia publicznego z Wrocławia.
    To widać ze jesteśmy daleko w lesie , dopiero teraz przymiarki.Angole już
    zmieniają system DAB na DAB+ i może dlatego na Allegro za grosze można kupić
    radia cyfrowe z emisja DAB .Dałem sie skusić na takie i chyba będę mógł
    tylko niemieckie stacje odbierać (mieszkam na samej prawie granicy ) bo w
    Polsce to może kiedyś będzie radio cyfrowe.

  • 8. Data: 2009-05-29 20:41:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Jingiel napisał:
    > DAB+ to cyfrowe radio. DVB-t to TV. Nie rozumiem o jali związek ci chodzi.

    Wiem, że to radio a to TV. A związek... jeśli chodzi o TV to są jakieś
    plany, harmonogramy wprowadzania, lokalizacje nadajników itp. O radiu
    cisza. Możliwe więc, że radio "załapie się" przy okazji TV na
    cyfryzację, albo że pozostanie na etapie testów forever.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 9. Data: 2009-05-30 02:45:18
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

> [...]
    > cisza. Możliwe więc, że radio "załapie się" przy okazji TV na
    > cyfryzację, albo że pozostanie na etapie testów forever.

    Ale testy DVB-t trwaja juz pare lat, testowanie radia DAB+ jeszcze nie
    ruszylo. Kiedys byly testy DAB na PKiN, ale zostaly wylaczone, bo
    nawawcy radiowi i kablowi skarzyli sie na zaklocenia.

    Jingiel

  • 10. Data: 2009-05-30 08:48:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Jingiel napisał:
    > Ale testy DVB-t trwaja juz pare lat, testowanie radia DAB+ jeszcze nie
    > ruszylo.

    No i dlatego mówię o "załapaniu się" cyfrowego radia przy okazji
    wprowadzania cyfrowej TV.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *