    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radia AM - budowa
    Date: Sun, 26 May 2013 14:44:52 +0200

    Dnia Sun, 26 May 2013 14:11:37 +0200, Anerys napisał(a):
    > Hmm... kiedyś potrafiono, a dziś już nie? Osobiście, "temi rencamy", bawiłem
    > się zegariem elektronicznym, niewiele większym od normalnego (a na pewno
    > mniejszym od najmniejszych obecnych komórek w zegarku), który miał "na
    > pokładzie" prawilny odbiornik AM na fale średnie. I bardzo ładnie, czysto
    > gra, na dołączanych słuchawkach. Co do odbioru AM - ferryt nie jest do tego
    > niezbędny. Jest przydatny, a i owszem, ale da się bez niego zrobić
    > działający odbiornik.

    Antena elektryczna na fale dlugie i srednie jest bardzo kiepska. Tzn
    taka antena wyobrazalna obecnie - od dlugosci nie wiecej niz metr :-)

    Co nie znaczy ze sie nie da, ale lepiej uzyc kawalek ferrytu.

    > Zdaje mi się, że lata temu, chyba w Młodym Techniku,
    > był schemat odbiornika, zupełnie bez ferrytu OIDP, na Warszawę pierwszą.
    > Jego działanie opierało się na zsynchronizowaniu lokalnego generatora z
    > sygnałem odbieranym i można było słuchać. Szczegółów nie pamiętam, jak był
    > zbudowany zegarek którym się miałem okazję pobawić, nie wiem... Dawno to
    > było. Może był zrobiony na żyratorach? To by mi najbardziej pasowało...

    Krazyl taki schemat na 3 tranzystorach. Dwa przesuwniki, jeden
    inwerter. Ale kiedys zrobilem i nia zadzialal, choc w sumie mial
    prawo.

    P.S. Taki uklad TDA1072A
    http://www.next.gr/rf/am-circuits/am-reciever-with-t
    da1072a-l11740.html

    Hm ...Full-wave, balanced envelope detector ... bardziej balanced czy
    bardziej "envelope" ?
    Bo jakby mial zadzialac ... podejrzewam ze Philips wypuscil tego
    ukladu miliony, i moze jeszcze pare innych podobnych, i w czyms to
    zamontowali ..

    J.