    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Radar na czerwono
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 24 Feb 2012 14:43:35 +0100

    On Fri, 24 Feb 2012 13:27:28 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > (...)

    > Aha, czyli jednak spisek...

    Nie spisek tylko prawny bubel który powoduje że gmina karze i jest
    beneficjentem kar.

    > Aha, czyli te światła są też pewnie nikomu niepotrzebne...

    Całe lata ich nie było. Teraz będą.

    > Póki co to podziwiasz tylko swoje imaginacje -

    No to po co wkleiłeś tytuł tego rozporządzenia?
    W wątkach o jadących 150km/h w mieście też wklejasz art. 20 PoRD?

    > No i stawia się różne urządzenia pomiarowe, by ograniczyć samowolę.

    Szkoda że jeszcze się nie kontroluje samowoli w ustawianiu urządzeń
    pomiarowych.

    > No i całe szczęście.

    Tyle że sprawa w sądzie inna niż postępowania nakazowe, to dla obwinionego
    większy koszt niż sam mandat. Więc możliwość odwołania do sądu jest czysto
    teoretyczna - dla bogatych ludzi którzy mają ochotę dla sportu się pobujać
    po sądach.

    W praktyce więc dowolny wytwór graży gminnej jest już nieuniknioną karą
    którą obwioniony zapłąci w ten czy inny sposób - może bezpośrednio gminie,
    może skarbowi państwa, a może zostawić tą kwotę w traconym urlopie i
    dojazdach do sądu.

    Ja niby płacić nic nie musiałem już na etapie postępowania nakazowego, ale
    listy polecone, dojazd na pocztę i poświęcony na to czas też był wart
    kilkukrotnie więcej niż grzywna która chciała mnie ukarać straż.

    A to gówno a nie praworządność jeżeli dochodzenie sprawiedliwości jest
    droższe niż sama kara której chce sie uniknąć.

    > Lubisz te Człuchów - we wszystko uwierzysz.

    Uważasz że to zdjęcie jest sfałszowane?

    Wiem że obwiniony na podstawie tego zdjęcia został przez sąd uniewinniny,
    tak jak tysiące innych niesłusznie obwinianych przze tamtejszą straż
    gminną.

    > Ano tyle, że takie jest prawo.

    Aha... No ale co z tego?
    Kto i jak zostanie ukarany za jego łamanie?

    > A cóż mnie strażnik interesuje?

    Strażnik jest tu o tyle interesujący, że wysyła mandacik do zapłacenia.
    A skuteczna dyskusja ze strażnikiem i sądem zazwyczaj jest droższa niż sam
    mandat.
    Możliwość obrony przed sądem to wydumana teoria - zabawa dla bogatych
    którzy są gotowi zapłacić 500zł z własnej kieszeni żeby nie zapłacić
    strażnikowi 300zł.

    > Dostałeś odpowiedź od kogo? Odpowiedź jest niestety niezgodna z prawdą.
    > Pewnie ktoś Ci odpisał na odczepnego.

    RIO. Odpowiedź jest dość dobrze podparta przepisami prawa i raczej z nim
    zgodna. Jeżeli masz na ten temat jakąś inną wiedzę to może napisz - podeślę
    im.

    Natomiast tyle dostałem obiecanki, że faktycznie problem widzą i będą robić
    tak żeby mieć możliwość sprawdzania tego przy kontrolach szczegółowych.
    Poczekam na ich kontrolę w którejś z gmin które im podesłałem i zobaczę.

    Bo wiadomo że jest to jakiś tam wybieg - część gmin polikwidowała straże
    biznesowe jak się okazało że kasę trzeba przeznaczyć na drogi. Inne gminy
    jak widać straży nie zlikwidowały, tylko przygotowały wybiegi prawne.

    > To znów Twoje imaginacje. No, ale skoro jakąś magię widzisz...

    To Tobie się wydawało że sprawa jest uregulowana.

    > Aha, pecha i trafi na zmianę świateł. Zmiany świateł są dość
    > częste, jednak tego "pecha" ma tylko niewielki odsetek kierowców...

    Nie wiem czy taki niewielki, skoro kilka gmin na zadupiu zarabia na
    mandatach więcej niż Warszawa...