  • Data: 2012-02-24 14:57:29
    Temat: Re: Radar na czerwono
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KrisPolska <n...@w...pl> napisał(a):

    > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,nowy-fotor
    adar-juz-dziala,36289.html

    > Potrafi zmierzyć prędkość czterech pojazdów na raz i sprawdzić, czy nie
    > wjechały na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Nowoczesny fotoradar na
    > skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i al. Witosa robi zdjęcia kierowcom łamiącym
    > przepisy. Wcześniej pracował na potrzeby testów, teraz na podstawie zdjęć
    > wystawiane są mandaty.
    >
    > w konc dobiora sie do dupy....
    > znam miejsce gdzie przy kazdej zmianie na czerwone zawsze jest jeden klient
    > na 5minut
    > w 80% sa to kobiety

    Nie ma co ukrywać. Potrzebne są takie rozwiązania. Jeśli je wprowadzają to my
    kierowcy powinniśmy wspólnie wystąpić o jeszcze jedno rozwiązanie. Znane od
    dawna a w Polsce nie stosowane. To zielona linia. Pamiętam przed trzydziestu
    laty było takie coś na kawałku ulicy Żeromskiego w Łodzi. To zwyczajnie
    działało. Na odcinku kilku kilometrów jak się jechało z prędkością jaką
    wyświetlał znak informacyjny to nie było siana żeby nie przejechać tego
    odcinka z zatrzymywaniem się na światłach. W Łodzi na większości ulic taki
    system można wprowadzić od ręki. Bardzo by usprawnił ruch i spowodował
    poprawienie bezpieczeństwa. Jak by 70% kierowców jechało z prędkosciami takimi
    że na 100% będą mieli cały czas zielone. To nawet jak by ktoś chciał
    pokozaczyć to by był skutecznie zablokowany przez innych. W tej chwili średnia
    prędkość w centrum Łodzi to niecałe 20/h. Jak by ją udało się podnieść zieloną
    linia do dwudziestu pięciu to było by warto to zrobić.Może słuszne by było
    żądanie od tych co decydują o drogach jak najszybsze wprowadzenia zielonych
    linii tam gdzie jest to możliwe. Raptem to trzeba zsynchronizować
    sygnalizatory. Jeżdżę z reguły tymi samymi ulicami. Na jednej od mniej więcej
    11 do 13 sygnalizatory same się synchronizują. Wystarczy jechać czterdzieści
    żeby zawsze mieć zielone. Kiedyś z ciekawości zmierzyłem czas przejazdu. Jak
    się same synchronizują to przejechanie tego odcinka trwa niecałe 4 minuty przy
    wcale nie małym ruchu. Jak są całkowicie rozsynchronizowane, co przypada na
    godziny szczytu to i piętnaście do dwudziestu minut. Jak by na takich ulicach
    wychodziło że optymalną prędkością było by 30 to po kilku dniach od
    uruchomienia nie było by takich co by czterdzieści jechali.