eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRadar na czerwonoRe: Radar na czerwono
  • Data: 2012-02-24 16:45:50
    Temat: Re: Radar na czerwono
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" napisał
    >Nie ma co ukrywać. Potrzebne są takie rozwiązania. Jeśli je
    >wprowadzają to my
    >kierowcy powinniśmy wspólnie wystąpić o jeszcze jedno rozwiązanie.
    >Znane od
    >dawna a w Polsce nie stosowane. To zielona linia. Pamiętam przed
    >trzydziestu

    Zielona FALA.
    Eee tam - kierowca ma tylko obowiazki, a nie prawa :-(

    Ale jeszcze pare wyborow i moze dorosniemy do demokracji.

    >laty było takie coś na kawałku ulicy Żeromskiego w Łodzi. To
    >zwyczajnie
    >działało. Na odcinku kilku kilometrów jak się jechało z prędkością
    >jaką
    >wyświetlał znak informacyjny to nie było siana żeby nie przejechać
    >tego
    >odcinka z zatrzymywaniem się na światłach. W Łodzi na większości ulic
    >taki
    >system można wprowadzić od ręki.

    We Wroclawiu byl dobry przyklad. Ustawili zielona fale na jednej
    ulicy, na znaki u nas i tak nikt nie patrzyl, a w ciagu kilku tygodni
    przyzwyczaili sie wszyscy ze tam trzeba jechac rowno 70.
    Fakt ze warunki sprzyjaly.

    No i niestety - to juz pare lat minelo, a ciagle jest to jedyna
    zielona fala w miescie.

    > W tej chwili średnia
    >prędkość w centrum Łodzi to niecałe 20/h. Jak by ją udało się
    >podnieść zieloną
    >linia do dwudziestu pięciu to było by warto to zrobić.Może słuszne by
    >było
    >żądanie od tych co decydują o drogach jak najszybsze wprowadzenia
    >zielonych
    >linii tam gdzie jest to możliwe. Raptem to trzeba zsynchronizować
    >sygnalizatory.

    Z tym ze w naszych miastach to nie takie proste. Potrzebujesz
    odpowiednio odleglych skrzyzowan , najelpiej to chyba tej
    amerykanskiej kwadratowej siatki ulic. A przy tym burdelu co nasi (i
    niemieccy) urbanisci wyprawiali to jest trudno.

    Tym niemniej mozna choc probowac wprowadzic ... a ty d*.
    Wroclaw sobie co prawda zamowil "inteligentny" system kierowania
    ruchem, ale ciekaw jestem co z tego wyjdzie - bo prawde mowiac sobie
    nie wyobrazam jak mozna zamowic na przetargu cos, jesli nie wie sie
    dokladnie co, a wrecz nawet pobieznie sie nie wie co :-)

    >Jeżdżę z reguły tymi samymi ulicami. Na jednej od mniej więcej
    >11 do 13 sygnalizatory same się synchronizują. Wystarczy jechać
    >czterdzieści
    >żeby zawsze mieć zielone. Kiedyś z ciekawości zmierzyłem czas
    >przejazdu. Jak
    >się same synchronizują to przejechanie tego odcinka trwa niecałe 4
    >minuty przy
    >wcale nie małym ruchu. Jak są całkowicie rozsynchronizowane, co
    >przypada na
    >godziny szczytu to i piętnaście do dwudziestu minut. Jak by na takich
    >ulicach
    >wychodziło że optymalną prędkością było by 30 to po kilku dniach od
    >uruchomienia nie było by takich co by czterdzieści jechali.

    Ale czemu 30 a nie np 60 ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: