  • 1. Data: 2012-03-01 06:26:00
    Temat: RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
    Od: v...@g...com

    Przymierzam sie aby kupic uzywanego (bo innych nie ma) Diamond lub Omnie, z Windows
    Mobile. Takze waham sie czy nie lepiej wziac Gio lub cos innego budzetowego z
    Androidem. Jednak mowia, ze ogolnie WM szybciej zasuwa na tym samym CPU (prawda to?)
    Omnia zawsze jest oferowana z rysikiem, po co on jest i czy nia da sie bez niego
    swobodnie uzywac telefonu? Raczej nie wyobrazam sobie zeby sie jeszcze jakis
    dodatkowy przedmiot platal z telefonem, coz za bzdura...

  • 2. Data: 2012-03-01 09:42:58
    Temat: Re: RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 01.03.2012 07:26, v...@g...com pisze:
> [...]
    swobodnie uzywac telefonu? Raczej nie wyobrazam sobie zeby sie jeszcze jakis
    dodatkowy przedmiot platal z telefonem, coz za bzdura...
    ogólnie to się jescze musisz dłuuuuugo po-zastanawiać.
    Androida gorszego niż desirez/defy - szerze nie polecam. Windows mobile
    do obsługi palcem też średnio się nadaje. Tzn sam windows to jeszcze
    jeszcze, ale jego programy - wcale. Krótko. jeśli otworzysz strone www
    na androidzie i windowsie, potem trzeba coś kliknąć - rysikem w WM
    trafisz precyzyjnie, w A trzeba powiekszyć trafić pomniejszyc. mimio
    wszystko bez rysika. W WM masz totalcomandera. W A. każdy podobny
    program to "kiszka" bo więcej niż 5rzędów nie da się obsłużyć palcem.
    Pytanie jakich programów potrzebujesz, jaki duży ekran, po co wogóle
    męczyć się z dotykowcem którego prawie codziennie trzeba ładować?

    Co do patyczka w Omni. Ma ona myszkę optyczną. Tzn jest kusor na ekranie
    i można nim suwać i klikać. jednak działa troszkę mało płynnie, a
    dodatkowy kondonik na telefonie jeszcze bardziej utrudnia precyzyjne
    działanie. Jednak kuzyn omni - i780 ma wystający 2 razy wiekszy element
    optyczny, co przekłada się na doskonałą precyzje działania i wygodę.
    Jeśli ktoś "skuma" myszkę optyczną, "nie tyka" ekranu ani rysika.

    Pomimo że na WM jest najwięcej wartościowych programów, to jednak
    umierająca platforma. Nie nalaeży się spodziewać odkrywczych nowości.
    A.staje się coraz modniejszy i z dnia na dzień coś się zmienia.

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-03-01 16:08:17
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Mar 1, 10:42 am, ToMasz <t...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Androida gorszego niż desirez/defy - szerze nie polecam.

    skad mam wiedziec ktory jest gorszy, np. Gio - w/g ktorej skali,
    wedlug osi ceny?

> [...]
    > wszystko bez rysika. W WM masz totalcomandera. W A. każdy podobny
    > program to "kiszka" bo więcej niż 5rzędów nie da się obsłużyć palcem.

    To znaczy, ze tam nie ma myszki ani rysika ani nic podobneo a palcem
    sie nie da trafic?

    > Pytanie jakich programów potrzebujesz,

    slowniki, ucze sie kilku jezykow naraz i milo byloby zeby miec szybki
    dostep, klawiszowce jednak opozniaja sprawe a palcem to wyobrazam
    sobie natychmiastowo sie to dzieje?

    jaki duży ekran,

    3.2" to chyba ok

    > po co wogóle
    > męczyć się z dotykowcem którego prawie codziennie trzeba ładować?

    INTERNET !!!!!!
    pod reka w kazdej chwili, totez 3.2" to minimum zeby sie czegokolwiek
    doczytac jesli trzeba cos robic dluzej niz przez 3 minuty, nie
    uwazasz?

    > Co do patyczka w Omni. Ma ona myszkę optyczną.

    Tzn Adroidy tego nie maja? Jesli tylko niektore to ktore?

> [...]
    > działanie. Jednak kuzyn omni - i780 ma wystający 2 razy wiekszy element
    > optyczny, co przekłada się na doskonałą precyzje działania i wygodę.

    to znaczy, ze jak na WM to najbardziej polecasz i780? Jak z innymi
    parametrami, tez sa lepsze niz w Omni?

    > Jeśli ktoś "skuma" myszkę optyczną, "nie tyka" ekranu ani rysika.
    >
    > Pomimo że na WM jest najwięcej wartościowych programów, to jednak
    > umierająca platforma.

    I tak wystarczy, ze zainstalujesz wszystkie programy ktore ci
    potrzebne, zrobisz to RAZ i dobrze, wszystko dziala pieknie i
    niezawodnie - to co cie obchodzi co sie z "projektem" dalej dzieje?
    Tak wiec taki argument to dla hobbystow co smart/tele-fon traktuja na
    zasadzie "sztuka dla sztuki" i zamiast rzeczywiscie korzystac z
    konkretnych programow do czegos konkretnego to sie ciagle bawia tymi
    fonami, bez przerwy instaluja coraz nowe programy i ich wersje,
    wgrywaja coraz nowe softy, i juz im w zasadzie na nic innego czasu nie
    starcza...

    > Nie nalaeży się spodziewać odkrywczych nowości.

    Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

  • 4. Data: 2012-03-01 18:33:51
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <"hommer[SPAM_SIO]"@star.net.pl>

    W dniu 2012-03-01 17:08, Vza Vizenza pisze:

    > Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

    Nie Windows Mobile, a Windows Phone 7.5, a to _całkowicie_ inny OS.

  • 5. Data: 2012-03-01 23:03:15
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    ok, jeszcze takie pytanie: czy jesli mam aplikacje na WM to bez
    znaczenia na ktora konkretnie platforme sprzetowa? To znaczy czy
    bedzie chodzic tak samo na Qualcom, Omap czy Marvell? Po prostu mam
    juz zestaw ulubionych aplikacji dotad intensywnie uzywanych na
    klawiszowcu z WM 6, chce teraz to samo miec na Omni lub Diamond, czy
    da sie?

  • 6. Data: 2012-03-02 09:52:23
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Vza Vizenza <v...@g...com> wrote:
    > Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

    Nie jest.

  • 7. Data: 2012-03-02 15:57:26
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > To znaczy, ze tam nie ma myszki ani rysika ani nic podobneo a palcem
    > sie nie da trafic?
    To co oferuje system jest tak duże że spokojnie trafisz palcem. JA w WM
    byłem maniakalnym użytkownikiem Totalcommanderra. w Androidzie, mimo
    wiekszego ekranu nie używam filemanagrerów, bo w landscape mam 5 rzędów.
    to za mało żeby _coś_ zrobić.

    > slowniki, ucze sie kilku jezykow naraz i milo byloby zeby miec szybki
    > dostep, klawiszowce jednak opozniaja sprawe a palcem to wyobrazam
    > sobie natychmiastowo sie to dzieje?
    moim zdaniem nie. tzn klawiszowiec typu slider byłby doby. i w WM i A
    znajdziesz doskonałe darmowe słowniki

    > INTERNET !!!!!!
    > pod reka w kazdej chwili, totez 3.2" to minimum zeby sie czegokolwiek
    > doczytac jesli trzeba cos robic dluzej niz przez 3 minuty, nie
    > uwazasz?
    tak, ale A. wyświetli poprawnie większą ilość stron, choćby przez flasha
    (który i tak jest blokowany ale reszta strony jest poprawna)

    > Tzn Adroidy tego nie maja? Jesli tylko niektore to ktore?
    ze wszystkich telefonów które znam tylko omnia i i780 ma myszkę w sensie
    kursor. inne telefony na przykład DesireZ, pomimo że mają podobny
    sensor, to kursora(chyba że wewnątrz w Operze) nie zobaczysz, a ruch
    rozpoznają tylko w 4 kierunkach bez szybkości i długości. tak samo
    jakbyś tam miał 4 wirtualne klawisze.

    > to znaczy, ze jak na WM to najbardziej polecasz i780? Jak z innymi
    > parametrami, tez sa lepsze niz w Omni?
    omnia i i780 to bardzo podobne telefony. różnią się klawiaturą, ekranem
    i wyjściem na TV - reszta taka sama. niemniej jednak w przypadku gdy
    potrzebujesz ekranu do internetu polecam androida a biorąc pod uwagę
    słownik - androida z klawiaturą.

    -----
    subiektywnie
    Omni bym nie kupował. ni pies ni wydra. i780 (ostatnio jak patrzyłem
    stały po 200zł więc swojego nie zamierzam sprzedawać) - jak w temacie,
    obsłużysz kciukiem i nie tkniesz ekranu ani rysika. masz klawiaturę,
    naprawdę dobrej jakości. telefon ma w zestawie 2 baterie a potrafi
    wytrzymać bez ładowania 5 dni. Ekran (320x320-2.55cala) do internetu się
    nie nadaje. tzn onet lajt - jak najbardziej, ale zapomnij o komfortowym
    przeglądaniu.
    Omnia zaoferować może jedynie większy ekran i wyjście tv, ale dalej 400
    punktów to kiszka, trzeba strone www prze-formatować albo suwać, a na WM
    to suwanie to masakra.
    W takim desire z za 700zł wszystko to do czego dążysz zrobisz jak na
    malutkim, wolniutkim laptopiku. stronkę powiększysz, poczekasz,
    klikniesz zmniejszysz. jak kliknąłeś w nie to co trzeba, zaklniesz,
    cofniesz i od początku, tak skokami 5-8 sekund.
    Czy w WM czy w A baza słownikowa jest ta sama i mogę ją spokojnie
    określić jako doskonała. Po instalacji i konfiguracji (sprawa niestety
    nie trywialna) wygląda to tak: po wpisaniu "pies" wyświetla Ci się
    słownik pol-ang pies - dog i 10 linijek przykładów. potem pol-amer i to
    samo w 16 kombinacjach z wyjaśnieniem (np) co to pies ci mordę lizał.
    potem inne zdefiniowane języki, następnie pies w słowniku języka
    polskiego, encyklopedii, wyrazów bliskoznacznych....

  • 8. Data: 2012-03-02 18:12:38
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Mar 2, 10:52 am, SkrypA<<k <škrypëk@publiçenëmy.pl> wrote:

    > Nie jest.

    OK,, spokojnie Panowie! Tylko jeszcze chce dopytac czy Windows Mobile
    i Windows Phone 7.5 nie posiadaja wzgledem siebie jakiejs tzw.
    "kompatybilnosci wstecznej"? Inaczej mowiac: czy aplikacyjki z WM
    zadzialaja pod Windows Phone 7.5?

  • 9. Data: 2012-03-02 18:34:59
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Mar 2, 4:57 pm, ToMasz <t...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > byłem maniakalnym użytkownikiem Totalcommanderra. w Androidzie, mimo
    > wiekszego ekranu nie używam filemanagrerów, bo w landscape mam 5 rzędów.

    Jejku, to chyba POWAZNA wada Androidowych fonow - jak to mozna nie moc
    uzywac menadzerow plikow?

    > moim zdaniem nie. tzn klawiszowiec typu slider byłby doby. i w WM i A
    > znajdziesz doskonałe darmowe słowniki

    Czyli jak na razie Twoje argumenty popieraja slider z WM...

    > omnia i i780 to bardzo podobne telefony. różnią się klawiaturą, ekranem
    > i wyjściem na TV -

    Jak to, na czym polega to wyjscie na tv, przez bluetooth?
    Przy okazji, Desire tez to ma?

    > potrzebujesz ekranu do internetu

    ZDECYDOWANIE!

    > polecam androida a biorąc pod uwagę słownik - androida z klawiaturą.

    aha, czyli jednak dokladnie odwrotnie ;)
    tylko co z tym menadzerem plikow w Androidzie?

    > -----
    > subiektywnie
    > Omni bym nie kupował. ni pies ni wydra. i780 (ostatnio jak patrzyłem

    aha, czyli Omnia jest be bo ma slaba baterie, w porownaniu z i780 wiec
    dlatego jesli WM to polecasz TYLKO i780, czy tak? Jedyny problem to
    przegladanie internetu w i780, tak?

    > Omnia zaoferować może jedynie większy ekran i wyjście tv, ale dalej 400
    > punktów to kiszka, trzeba strone www prze-formatować albo suwać, a na WM
    > to suwanie to masakra.

    tak, a dlaczego z tym przesuwaniem?

> [...]
    > klikniesz zmniejszysz. jak kliknąłeś w nie to co trzeba, zaklniesz,
    > cofniesz i od początku, tak skokami 5-8 sekund.

    tak, teraz tez sie sklaniam w kierunku zakupu jakiegos Desire - a czy
    nie ma tanszych z Androidem?
    i jak to w ogole jest, dlacze nie polecacie Gio, przeciez wedlug
    wszystkich wykazow jego bateria trzyma dwukrotnie dluzej nic w
    Desire!

    Tak - tylko znowu: CO Z TYM MENADZEREM PLIKOW! Jak sobie radzicie bez
    mozliwosci zapanowania nad systemem plikow?!

> [...]
    > potem inne zdefiniowane języki, następnie pies w słowniku języka
    > polskiego, encyklopedii, wyrazów bliskoznacznych....

    OK, ale czy nie ma jakis rasowych slownikow typu OXFORD, Collins,
    Webster (z wyczerpujacymi informacjami dla jezykoznawcow)?
    Pod WM jest np. SlovoEd itp...

  • 10. Data: 2012-03-02 18:36:39
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 2 Mar 2012 10:12:38 -0800 (PST), Vza Vizenza napisał(a):

> [...]
    > i Windows Phone 7.5 nie posiadaja wzgledem siebie jakiejs tzw.
    > "kompatybilnosci wstecznej"? Inaczej mowiac: czy aplikacyjki z WM

    Nie.
    Są pewne szanse w przyszłości, bo pod WM7 wciąż jest dobry stary Windows
    CE, ale jeszcze nikt do niego się nie dostał i zapewne długo nie dostanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"