    From: Vza Vizenza <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
    Date: Thu, 1 Mar 2012 08:08:17 -0800 (PST)

    On Mar 1, 10:42 am, ToMasz <t...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Androida gorszego niż desirez/defy - szerze nie polecam.

    skad mam wiedziec ktory jest gorszy, np. Gio - w/g ktorej skali,
    wedlug osi ceny?

    > Windows mobile
    > do obsługi palcem też średnio się nadaje. Tzn sam windows to jeszcze
    > jeszcze, ale jego programy - wcale. Krótko. jeśli otworzysz strone www
    > na androidzie i windowsie, potem trzeba coś kliknąć - rysikem w WM
    > trafisz precyzyjnie, w A trzeba powiekszyć trafić pomniejszyc. mimio
    > wszystko bez rysika. W WM masz totalcomandera. W A. każdy podobny
    > program to "kiszka" bo więcej niż 5rzędów nie da się obsłużyć palcem.

    To znaczy, ze tam nie ma myszki ani rysika ani nic podobneo a palcem
    sie nie da trafic?

    > Pytanie jakich programów potrzebujesz,

    slowniki, ucze sie kilku jezykow naraz i milo byloby zeby miec szybki
    dostep, klawiszowce jednak opozniaja sprawe a palcem to wyobrazam
    sobie natychmiastowo sie to dzieje?

    jaki duży ekran,

    3.2" to chyba ok

    > po co wogóle
    > męczyć się z dotykowcem którego prawie codziennie trzeba ładować?

    INTERNET !!!!!!
    pod reka w kazdej chwili, totez 3.2" to minimum zeby sie czegokolwiek
    doczytac jesli trzeba cos robic dluzej niz przez 3 minuty, nie
    uwazasz?

    > Co do patyczka w Omni. Ma ona myszkę optyczną.

    Tzn Adroidy tego nie maja? Jesli tylko niektore to ktore?

    > Tzn jest kusor na ekranie
    > i można nim suwać i klikać. jednak działa troszkę mało płynnie, a
    > dodatkowy kondonik na telefonie jeszcze bardziej utrudnia precyzyjne
    > działanie. Jednak kuzyn omni - i780 ma wystający 2 razy wiekszy element
    > optyczny, co przekłada się na doskonałą precyzje działania i wygodę.

    to znaczy, ze jak na WM to najbardziej polecasz i780? Jak z innymi
    parametrami, tez sa lepsze niz w Omni?

    > Jeśli ktoś "skuma" myszkę optyczną, "nie tyka" ekranu ani rysika.
    >
    > Pomimo że na WM jest najwięcej wartościowych programów, to jednak
    > umierająca platforma.

    I tak wystarczy, ze zainstalujesz wszystkie programy ktore ci
    potrzebne, zrobisz to RAZ i dobrze, wszystko dziala pieknie i
    niezawodnie - to co cie obchodzi co sie z "projektem" dalej dzieje?
    Tak wiec taki argument to dla hobbystow co smart/tele-fon traktuja na
    zasadzie "sztuka dla sztuki" i zamiast rzeczywiscie korzystac z
    konkretnych programow do czegos konkretnego to sie ciagle bawia tymi
    fonami, bez przerwy instaluja coraz nowe programy i ich wersje,
    wgrywaja coraz nowe softy, i juz im w zasadzie na nic innego czasu nie
    starcza...

    > Nie nalaeży się spodziewać odkrywczych nowości.

    Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?