  • 31. Data: 2010-03-21 20:36:38
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > W celu zapełnienia luki rynkowej?

    Nie, w celu zaspokojenia własnych potrzeb.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 32. Data: 2010-03-21 21:06:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Nie, w celu zaspokojenia własnych potrzeb.

    No to można chlasnąć kabelki od przedłużacza USB i od starej myszy PS/2,
    polutować druciki i gotowe. Jeśli potrzebne do tego klamoty znajdą się
    w szufladzie, to nie ma problemu. Ale jeśli trzeba coś dukupić, albo gdy
    szkoda czasu na dłubaninę, to chyba lepiej pogodzić się z przejściówką
    na końcu przedłużacza. A jeśli już coś lutować, to może faktycznie lepiej
    gniazdko na płycie?

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2010-03-21 21:10:41
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości news:ho600i$iil$1@news.onet.pl...
> [...]

    no to kup przedłużacz usb i wtyczkę ps2
    potem obetnij wtyk usb z przedłużacza i przylutuj ps2 i gotowe... ;)

    http://pinouts.ru/InputCables/usb_ps2_mouse_pinout.s
    html

    ZeN

  • 34. Data: 2010-03-21 21:26:52
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "ZeN" napisał w wiadomości news:ho620o$oi1$1@news.onet.pl...

    > no to kup przedłużacz usb i wtyczkę ps2
    > potem obetnij wtyk usb z przedłużacza i przylutuj ps2 i gotowe... ;)
    >
    > http://pinouts.ru/InputCables/usb_ps2_mouse_pinout.s
    html

    wersja 2 (tańsza) ;)
    wyciągasz starą, zepsutą myszkę, obcinasz kabel i lutujesz gniazdko do
    nowej...

    ZeN

  • 35. Data: 2010-03-22 09:07:54
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > Było, było. Tak to jest, jak się sprzęt i papiery dostanie do ręki w
    > piątek za pięć piętnasta.

    Ciśnieniomierz to BC Biomedical DPM-2350. Producent oferuje gotowy kabel
    o symbolu BC20 - 41337 Communications Cable (7Pin Mini-Din to DB 9 F) i
    nie wiem czy warto ryzykować i robić samemu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 36. Data: 2010-03-22 09:18:15
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > No to można chlasnąć kabelki od przedłużacza USB i od starej myszy PS/2,
    > polutować druciki i gotowe. Jeśli potrzebne do tego klamoty znajdą się
    > w szufladzie, to nie ma problemu.

    Materiały w szufladzie to podstawa :)

    > A jeśli już coś lutować, to może faktycznie lepiej
    > gniazdko na płycie?

    Dawcę trzeba znaleźć.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 37. Data: 2010-03-22 09:26:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.03.2010 10:07, schrieb PeJot:

    > Ciśnieniomierz to BC Biomedical DPM-2350. Producent oferuje gotowy kabel
    > o symbolu BC20 - 41337 Communications Cable (7Pin Mini-Din to DB 9 F) i
    > nie wiem czy warto ryzykować i robić samemu.

    w sumie nie jest to "rocket science", kwestia tylko znalezienia pinów.
    Ponieważ nie ma toto hand shake masz tylko masę Rx i Tx. Mierząc
    napięcia na nogach raz względem masy i względem zasilania (coby znaleźć
    masę) powinieneś je znaleźć. Tym sposobem sprawdzisz też, czy jest to
    normalny RS232 z napięciami +-10-12V czy też TTL. Jeżeli jednak kabelek
    nie kosztuje >>30$ to bym taki kupił i nie zawracał sobie głowy
    pierdołami ;-).

    Waldek

  • 38. Data: 2010-03-22 10:28:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Ciśnieniomierz to BC Biomedical DPM-2350. Producent oferuje gotowy kabel
    > o symbolu BC20 - 41337 Communications Cable (7Pin Mini-Din to DB 9 F) i
    > nie wiem czy warto ryzykować i robić samemu.

    Szybki gugiel pokazuje, że:
    1. mini-din7 faktycznie używany jest czasem do transmisji szeregowej;
    2. pasuje wtyczka Apple mini-din-8, więc kabel modemowy może zadziałać;
    3. urządzenie może mieć poziomy TTL, więc może też nie działać.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector
    http://hackingroomba.com/projects/build-a-roomba-ser
    ial-tether/

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2010-03-22 10:30:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Materiały w szufladzie to podstawa :)

    > Dawcę trzeba znaleźć.

    Materiały w szufladzie to podstawa. O starą płytę główną może być
    tam dzisiaj łatwiej niż o szpulkę od nici albo szprychę rowerową.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2010-03-22 13:02:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Jeżeli jednak kabelek
    > nie kosztuje >>30$ to bym taki kupił i nie zawracał sobie głowy
    > pierdołami ;-).

    W tym kierunku idą poszukiwania.

    --
    P. Jankisz