  • 21. Data: 2010-03-21 14:44:53
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Ryzykować można, bo wartość takiej myszy jest zerowa, strata żadna.

    No niezupełnie zerowa, to jest nowiutki gryzoń bezprzewodowy.

    > Wyglda na zepsutą -- to nie tak, że wszystko przez rozklekotane mysie
    > gniazdko, ale zdycha ona tak samo pod USB jak i pod PS2.

    Niezupełnie, pod PS o ile nikt nie zacznie przestawiać blaszaka albo
    grzebać w kablach jest OK. Na USB są kłopoty nie tylko z tą myszką, ale
    i z kilkoma takimi, które na 100% pracują z innymi blaszakami. Gubienie
    myszy USB nie jest takie rzadkie, opisów w necie jest wiele, ale bez
    podania skutecznych rozwiązań.

    > Chyba że
    > coś jest skopane w systemie (hardware+software), bo niby czemu kilka
    > różnych myszek USB wyłącza się? To nie jest normalne. Normalne jest
    > natomiast, że do pracującego systemu podłącza się i odłącza kolejne
    > myszy bez konieczności jego ponownego uruchamiania.

    To wiadomo, ja sobie z tym radzę, ale moje kilkuletnie dzieciaki już
    niekoniecznie, stąd poszukiwanie rozwiązania.

    > Jeśli ten pecet ma jakąś wartość sentymentalną, to może warto przelutować
    > mu gniazdko na mniej rozklekotane?

    Na razie myślę żeby zrobić przejściówkę PS2-USB z kawałkiem kabla, i
    kabel z gniazdem USB podwiązać opaską do obudowy. Mało eleganckie, ale
    powinno być skuteczne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2010-03-21 15:01:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > i z kilkoma takimi, które na 100% pracują z innymi blaszakami. Gubienie
    > myszy USB nie jest takie rzadkie, opisów w necie jest wiele, ale bez

    Przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim. Rozumiem, że metoda
    "wysiąść i wsiąść" (wyjęcie na chwilę wtyczki) skutkuje.

    > To wiadomo, ja sobie z tym radzę, ale moje kilkuletnie dzieciaki już
    > niekoniecznie, stąd poszukiwanie rozwiązania.

    Może dodatkowy port USB na karcie PCI będzie zachwywał się lepiej?

    > Na razie myślę żeby zrobić przejściówkę PS2-USB z kawałkiem kabla, i
    > kabel z gniazdem USB podwiązać opaską do obudowy. Mało eleganckie, ale
    > powinno być skuteczne.

    Nie trzeba robić -- są gotowe przedłużacze PS/2. Też się do tego nadają.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2010-03-21 15:28:17
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim. Rozumiem, że metoda
    > "wysiąść i wsiąść" (wyjęcie na chwilę wtyczki) skutkuje.

    Tak, ale dziecko sobie z tym nie poradzi. No i uciążliwe to jest.

    > Może dodatkowy port USB na karcie PCI będzie zachwywał się lepiej?

    To samo.

    > Nie trzeba robić -- są gotowe przedłużacze PS/2. Też się do tego nadają.

    Rzadkość i do tego taniej zrobić samemu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2010-03-21 15:42:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Rzadkość i do tego taniej zrobić samemu.

    Jak kiedyś potrzebowałem, to nie było problemu z kupieniem. Sprawdziłem
    teraz w sklepie: przedłużacz PS/2, 1,8m -- 3,29 zł brutto.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2010-03-21 16:11:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jak kiedyś potrzebowałem, to nie było problemu z kupieniem. Sprawdziłem
    > teraz w sklepie: przedłużacz PS/2, 1,8m -- 3,29 zł brutto.

    Dwa metry to trochę za dużo, ale link, jeśli można prosić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2010-03-21 16:31:46
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > Dwa metry to trochę za dużo, ale link, jeśli można prosić.

    Jakoś wolno dziś myślę, przedłużacz nie problem, ale ja chcę od razu
    PS-2->USB.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2010-03-21 16:45:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Dwa metry to trochę za dużo, ale link, jeśli można prosić.

    Action.pl. Ale trzeba mieć u nich zarejestrowaną firmę żeby cokolwiek
    kupić. Jednak ponieważ wielu tam kupuje, można poprosić pana Mietka ze
    sklepu za rogiem żeby przy okazji sprowadził (kod towaru: KABACJPS20001).

    Jak za długi, to można też użyć rozgałęziacza PS/2, te maja zwykle
    kilkanaście centymetrów. Na przykład taki (2,99 zł plus wysyłka):

    http://www.allegro.pl/item962833074_kabel_rozgalezni
    k_ps_2_nowy_sklep_lodz_fv.html

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2010-03-21 16:53:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jakoś wolno dziś myślę, przedłużacz nie problem, ale ja chcę od razu
    > PS-2->USB.

    A jaki problem wetknąć fabryczną przejściówkę na końcu przedłużacza?
    Obawiam się, że takiego czegoś, co jest jednocześnie przedłużaczem
    i przejściówką, to nikt nie robi (są natomiast adaptery z wtyczką USB
    i dwoma gniazdami PS/2 do myszy i klawiatury dyndającymi na krótkich
    kabelkach).

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2010-03-21 18:40:40
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A jaki problem wetknąć fabryczną przejściówkę na końcu przedłużacza?
    > Obawiam się, że takiego czegoś, co jest jednocześnie przedłużaczem
    > i przejściówką, to nikt nie robi

    Wiem, dlatego chcę sam uskutecznić.

    --
    P. Jankisz