  • 11. Data: 2010-03-20 17:14:16
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Midi w ciśnieniomierzu ??? ROTFL

    Takim medycznym, do ciśnienia krwi tętniczej? Czemu nie, może się
    przydać do zapodawania rytmu zgodnego z pulsem. Nie takie dziwactwa
    ludzie wymyślają. Ale MIDI, to ja zwykle widywałem jako duże złącze
    DIN.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2010-03-20 17:33:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 17:34:18 +0100, PeJot wrote:

    >Midi w ciśnieniomierzu ??? ROTFL

    Bylo od poczatku pisac ze to cisnieniomierz :-P

    MIDI uzywa gniazdek PS2 i jest transmisja szeregowa - ale nie RS232.

    J.

  • 13. Data: 2010-03-20 17:36:29
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Takim medycznym, do ciśnienia krwi tętniczej? Czemu nie, może się
    > przydać do zapodawania rytmu zgodnego z pulsem.

    Takie umcy, umcy ? :)

    Nie, to nie jest przyrząd medyczny, tylko zwykły ciśnieniomierz - 2
    krócce, zakres parę metrów H20. Producent nazywa się OIDP Biomedical,
    google uparcie zwraca linki do sprzętu medycznego. Z tego co *zdążyłem*
    wyczytać w dokumentacji, ten interfejs to jest RS 232, i służy do
    konfigurowania sprzętu ( cale H20, cale Hg, psi, mm H20 itd. ) i
    przesyłania danych. Ale o kabelku instrukcja milczy, stąd wniosek że
    może to jakiś standard, np. taki jak w myszkach. Ale muszę dokładnie
    poczytać, może na ostatniej stronie będzie podane gdzie należy kabelek
    zamówić :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2010-03-20 17:42:10
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Bylo od poczatku pisac ze to cisnieniomierz :-P

    Było, było. Tak to jest, jak się sprzęt i papiery dostanie do ręki w
    piątek za pięć piętnasta.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2010-03-20 17:59:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Takie umcy, umcy ? :)

    No, takie sprzężenie zwrotne, do wchodzenia w trans. Ja bym raczej
    do tego wykorzystał klips na ucho z fotodiodą i oświetleniem LED.

> [...]
    > może to jakiś standard, np. taki jak w myszkach. Ale muszę dokładnie
    > poczytać, może na ostatniej stronie będzie podane gdzie należy kabelek

    Ale to jest *dokładnie* takie samo jak PS/2, czy tylko podobne? Podobna
    wtyczka RS-232 używana była w starym sprzęcie Apple -- do drukarek,
    modemów i sieci. Kable modemowe (z jednej strony DB-25, z drugiej okrągła
    wtyczka) były w swoim czasie dośc popularne. Może nawet mam gdzieś taki.

    Myszką nie ma co się sugerować -- tam nie ma żadnego standardu RS232,
    tylko normalny PS/2. Masa, +5V, zegar, dane i piąty styk wolny. A tu
    by musiała być *dwustronna* transmisja z użyciem Rx i Tx. Mysz, również
    szeregowa, potrzebuje transmisji tylko w jedną stronę.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-03-20 18:32:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Ale to jest *dokładnie* takie samo jak PS/2, czy tylko podobne?

    |Sprawdzę dokładnie w tygodniu i podam, na razie jestem zaskoczony
    szerokim odzewem.

> [...]
    > by musiała być *dwustronna* transmisja z użyciem Rx i Tx. Mysz, również
    > szeregowa, potrzebuje transmisji tylko w jedną stronę.

    Zaraz, kiedyś podłączyłem po PS2 stareńkiego, 3 przyciskowego Logitecha
    i o dziwo współczesny soft Logitecha mysz prawidłowo rozpoznał i
    proponował nawet jakieś funkcje dla trzeciego przycisku. Czyli mysz
    musiała się "przedstawić". Ale mogła to zrobić bez żądania ze strony peceta.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2010-03-20 20:18:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > proponował nawet jakieś funkcje dla trzeciego przycisku. Czyli mysz
    > musiała się "przedstawić". Ale mogła to zrobić bez żądania ze strony peceta.

    Standard PS2 też jest przecież stareńki, z połowy lat '80. Protokół
    transmisji się nie zmienił. Podejrzewam, że myszy projektuje się po
    prostu jako tolerujące szeroki zakres napięć, więc działają z RS232
    i z PS2.

    Najstarsza mysz jaką mam w domu, wyprodukowana została gdzieś koło roku
    1985. Szeregowa. Znamienna tym, że ma przełącznik ms-mouse/genius-mouse.
    Ten drugi standard zanikł jakiś czas temu. Ma trzy przyciski. Kanciaste
    prostopadłościenne pudło z dość ostrymi (!) krawędziami. Nie próbowałem
    podłączać przez przejściówkę. A kupiona była z dołączonym oprogramowaniem,
    które pozwalało ją wykorzystać z ówczesnymi programimi DOS-owymi (zdaje
    się, że niektóre z nich nie miały nawet czegoś takiego jak menu). Jeszcze
    był program do rysowania. Zdaje się, że zapisywał pliki w sobie tylko
    znanym formacie.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-03-20 21:09:16
    Od: "Waldi" <n...@w...pl>

    > Było, było. Tak to jest, jak się sprzęt i papiery dostanie do ręki w
    > piątek za pięć piętnasta.

    Napisze jeszcze raz
    ni ryzykuj podłaczenia RS232 z PC bezposrednio od tego gniazda PS2 (?)
    bo
    w PC RS232 daje napiecia +/- 12 V
    a zastosowanie gniazda PS2 sugeruje że sa tam poziomy TTL (0 +5V)
    jak podłaczysz to do PC bez specjalnej konwersji poziomów to masz uszkodzona
    elektronike.
    Znam różne urzadzenia i praktycznie reguła jest ze specjalnie daje sie
    gniazda miniDIN ( PS2 jest rodzajem miniDIN)
    aby nikt nie właczył RS232 bezposrednio do PCta

  • 19. Data: 2010-03-21 08:25:53
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > transmisji się nie zmienił. Podejrzewam, że myszy projektuje się po
    > prostu jako tolerujące szeroki zakres napięć, więc działają z RS232

    A z innej beczki, może będziesz wiedział: jest mysz USB ( logitech ), w
    komplecie przejście na PS2 i tak mysz jest podłączona. Jednak gniazdo PS
    w pececie jest cokolwiek rozklekotane i zdarza się że przejściówka
    wypada albo nie łączy co oznacza że trzeba uruchamiać system od nowa. Na
    USB mysz działa, ale znowu raz na jakiś czas ginie z systemu, co jest
    uciążliwe. Kilka różnych myszek robiło to samo, co można z tym zdziałać
    ? Czy można by zaryzykować podłączenie tejże myszy pod RSa, gdzie
    wtyczkę da się przykręcić ? Pamiętam że były kiedyś myszki z RS i
    przejściówką PS2 i pod win98 dało się podłączyć i tak i tak.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2010-03-21 12:02:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > wtyczkę da się przykręcić ? Pamiętam że były kiedyś myszki z RS i
    > przejściówką PS2 i pod win98 dało się podłączyć i tak i tak.

    Ryzykować można, bo wartość takiej myszy jest zerowa, strata żadna.
    Wyglda na zepsutą -- to nie tak, że wszystko przez rozklekotane mysie
    gniazdko, ale zdycha ona tak samo pod USB jak i pod PS2. Chyba że
    coś jest skopane w systemie (hardware+software), bo niby czemu kilka
    różnych myszek USB wyłącza się? To nie jest normalne. Normalne jest
    natomiast, że do pracującego systemu podłącza się i odłącza kolejne
    myszy bez konieczności jego ponownego uruchamiania. Mam wrażenie, że
    każdy współczesny system tak ma (ale pewności nie mam, bo wszystkich
    nie znam).

    Teoretycznie jest tak, że dwusystemowa mysz USB/PS2 nie musi tolerować
    napięć większych od 5V obecnych w RS232. Ale wielce prawdopodobne jest,
    że wyewoluowała ona z innej dwusystemowej szeregowej myszy. Można mieć
    nadzieję, że gen tolerancji jej nie zaniknął i podłączenie do gniazdka
    DB9 jej nie zaszkodzi.

    -- Jarek

    PS
    Jeśli ten pecet ma jakąś wartość sentymentalną, to może warto przelutować
    mu gniazdko na mniej rozklekotane?