  • 1. Data: 2010-03-20 07:17:06
    Temat: RS232C jako PS-2
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    W pewnym urządzeniu jest port RS232C, ale gniazdo wygląda jak PS-2.
    Chciałbym skomunikować to z pecetem, ale nie mam gotowego kabla, ani
    producent w dokumentacji nie podaje jego schematu. Google podaje co
    najwyżej schematy przejściówek PS-2 -> RS, służących do podłączenia
    myszek przez RSa, można zaryzykować że to będzie to samo ? Nie mam
    pojęcia czy rozkład pinów w PS2 jest jakoś ustandaryzowany, a nie
    chciałbym ubić urządzenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-03-20 09:25:42
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości news:ho1sph$k1a$1@news.onet.pl...

    > W pewnym urządzeniu jest port RS232C, ale gniazdo wygląda jak PS-2.
    ..., a nie chciałbym ubić urządzenia.

    szklna kula mi się zbiła... a tarota żona nie pozwala dotykać...
    dopóki nie napiszesz czegoś więcej o TYM urządzeniu, to nikt ci nie
    odpowie...

    ZeN

  • 3. Data: 2010-03-20 09:46:55
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chciałbym skomunikować to z pecetem, ale nie mam gotowego kabla, ani
    > producent w dokumentacji nie podaje jego schematu.

    A jakie to urządzenie?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2010-03-20 11:18:18
    Od: "Waldi" <n...@w...pl>

> [...]
    > przez RSa, można zaryzykować że to będzie to samo ? Nie mam pojęcia czy
    > rozkład pinów w PS2 jest jakoś ustandaryzowany, a nie chciałbym ubić

    Napisz cos wiecej o tym urzadzeniu,
    bo wszędzie gdzie spotkałem sie z takim gniazdem do RS232 to nie był
    prawdziwy RS232
    i podłączenie bezposrednio z RS232 komputera spowoduje, że to urządzenie z
    gniazdem PS2
    bedzie uszkodzone.

  • 5. Data: 2010-03-20 12:32:38
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Waldi pisze:

> [...]
    > prawdziwy RS232
    > i podłączenie bezposrednio z RS232 komputera spowoduje, że to urządzenie z

    Ustrojstwo jest w pracy, a google po nazwie firmy znajduje mi tylko
    sprzęt medyczny. W tygodniu podam konkrety.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-03-20 13:17:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:ho1sph$k1a$1@news.onet.pl...
> [...]
    > przez RSa, można zaryzykować że to będzie to samo ? Nie mam pojęcia czy
    > rozkład pinów w PS2 jest jakoś ustandaryzowany, a nie chciałbym ubić

    Popatrz ile masz możliwości, to popularny styl złączki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector
    Między innymi Apple używały gniazdka modemu w tym stylu, tylko 8-pinów.
    http://www.interfacebus.com/Apple_MiniDIN_PinOut.htm
    Przyjrzyj się dokładnie czy ta złączka wygląda na PS/2 tylko z daleka
    czy ona rzeczywiście ma tylko 6 pinów i gruby kołek w środku jak PS/2...

  • 7. Data: 2010-03-20 13:38:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 08:17:06 +0100, PeJot wrote:
> [...]
    >najwyżej schematy przejściówek PS-2 -> RS, służących do podłączenia
    >myszek przez RSa, można zaryzykować że to będzie to samo ?

    Nie ma co ryzykowac, podlaczyc oscyloskop, a nawet i woltomierz.

    A nie jest to MIDI ?

    J.

  • 8. Data: 2010-03-20 16:19:49
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości news:ho2f95$pue$1@news.onet.pl...

    > Ustrojstwo jest w pracy, a google po nazwie firmy znajduje mi tylko sprzęt
    > medyczny. W tygodniu podam konkrety.

    nie możesz po prostu podać nazwy i własnymi słowami opisać do czego służy?
    są przejściówki RS (np. do myszki)... ale trzeba mieć pewność...

    http://www.hardwarebook.info/PS/2_to_Serial_Mouse

    ZeN

  • 9. Data: 2010-03-20 16:34:18
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Nie ma co ryzykowac, podlaczyc oscyloskop, a nawet i woltomierz.
    >
    > A nie jest to MIDI ?

    Midi w ciśnieniomierzu ??? ROTFL

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2010-03-20 17:13:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ZeN napisał:

    > nie możesz po prostu podać nazwy i własnymi słowami opisać do czego służy?
    > są przejściówki RS (np. do myszki)... ale trzeba mieć pewność...
    >
    > http://www.hardwarebook.info/PS/2_to_Serial_Mouse

    Można mieć całkowitą pewność, że to *NIE* jest przejściówka PS/2-RS232
    i że *NIE* jest to "np. do myszki", tylko *konkretnie* do myszki. To mysz
    jest na tyle sprytna (choć nie każda), że potrafi współpracować z jednym
    i drugim interfejsem, a ten diwajs dostosowuje tylko wtyczki. Podobnie
    jest z klawiaturami i myszami USB włączanymi do gniazda PS/2. To takie
    małe plastikowe, na ogół zielone, nie sprawia, że po wetknięciu do dziurki
    PS/2 pojawia się w komputerze dodatkowy port USB.

    --
    Jarek