  • Data: 2011-11-16 22:36:21
    Temat: Re: RS232 - dziwny błąd
    Od: pbartosz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zrobiłem kilka testów i sytuacja wygląda następująco:
    - w komunikacji PC->FPGA z użyciem portu RS232 w komputerze
    stacjonarnym błąd nie występuje,
    - błąd przy przesyłaniu PC->FPGA przez konwerter objawia się tym, że
    czasami
    zostaje wysłana! wartość 0 zamiast 249 lub 250 - błąd jest po stronie
    wysyłającej,
    - na innym komputerze i z innym sterownikiem konwertera błąd nadal
    występuje.
    Stąd wnioskuję, że konwerter jest wadliwy.

    Zauważyłem jeszcze, że na drugim komputerze, wysyłanie danych z PC nie
    działało (pojawiał się falstart lub framing error), jeśli pomiędzy
    kolejnymi wywołaniami funkcji WriteFile nie było odpowiednio długiej
    przerwy (musiał być np. Sleep(5)). W pierwszym komputerze ten problem
    nie występuje.

    Jutro postaram się sprawdzić inny konwerter.