    From: "Pan Łoś" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: RAW/NEF w Corel PhotoPaint X3
    Date: Sat, 6 Feb 2010 12:22:12 +0100

    > RawShooter raczej nie obsłuży D90, OIMW przestał być rozwijany dawno
    > temu.
    > ViewNX to bardzo użyteczny program, a segregowanie zdjęć jest jednym z
    > jego zastosowań. Zakładka QuickAdjustments daje sporo opcji, a z programy
    > możesz zapisać zarówno 8 jak i 16 bitowy TIFF.

    Próbowałem, ale coś nie jestem przekonany. RawShooter robił to imho w
    znacznie bardziej przejrzysty i logiczny sposób. Miałem jakieś nefy z D70 od
    kogoś i mogłem sobie przetestować. Niestety moich z D90 RS nie czyta i nic
    nie zapowiada, aby czytał.

    Wiem, że jestem w mniejszości, ale na jpgach pracuję w Corel PhotoPaint z
    pakietu, taki posiadam i na takim się nauczyłem od pierwszych wersji. Dzięki
    wersji Home/Student mam też ten program legalnie za niewielkie pieniądze. Na
    PS mnie nie stać, zresztą trudno byłoby się przestawić.

    Tych prostszych programów typu Adobe PS Elements czy Corel PSP nie znam,
    macie jakieś doświadczenia? Czy one obsługują raw/nef same z siebie?

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś