  • 51. Data: 2009-11-23 05:36:07
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Tez robie zdjecia Pentaksami, ale nie mam Windows, wiec nie uzywam PPL.
    >
    >Bardzo dlugo uzywalem zestawu GIMP+UFRaw, ale w pewnym momencie zaczela
    >mnie draznic topornosc tego softu - efekty da sie rzeczywiscie uzyskac
    >bardzo dobre, ale niestety komfort uzytkowania jest na baaardzo niskim
    >poziomie.

    >Zeby nie byc goloslownym - sprobuj np. wypoziomowac zrobione zdjecie (a to
    >przeciez czynnosc wykonywana dosc czesto). A po wypoziomowaniu i zapisaniu
    >wobraz sobie, ze chcac podniesc jasnosc o 0.2 EV musialbys wszystko robic
    >od poczatku :)

    A w innym programie bedziesz mial szybciej ?

    >Od dwoch miesiecy bawie sie RawTherapee i uwazam ze to naprawde swietny
    >program. Ma wszystko czego brakowalo mi we wspomnianym tandemie, jest
    >dopracowany i w miare intuicyjny.

    U mnie sie program wywala na ORF z E-620 a to tego jest bardzo wolny.
    Po prostu lipa... i tyle co moge powiedziec.

    >Tak wiec, jako kilkuletni uzytkownik UFRawa i niemal dziesiecioletni
    >uzytkownik GIMPa zdecydowanie polecam RawTherapee.

    Na podstawie tego co mi ten soft wyprawia... NIE POLECAM.

    Wole zdecydowanie GIMP-a + UFRAW lub PSHOP z ACR.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 52. Data: 2009-11-23 05:36:08
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    > Ale tracisz 3,5EV w ?wiat?ach ;)
    >(wiem, wiem, w przypadku ca?ych dwu modeli aparatów :))

    Gdzie to trace ? Mozesz podac przyklad

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 53. Data: 2009-11-23 05:36:08
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Uzytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisal w wiadomosci

    >Zainstalowalem RAW Therapee i ma ciekawy interfejs, tylko... czesto sie
    >wykrzacza, moze jakas starsza wersja bedzie stabilniejsza?

    Bo to jest lipa...

    Wolne i sie wywala na RAW-ach z Olka E-620

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 54. Data: 2009-11-23 06:27:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ciekawe, dlaczego starcie się (Panowie szanowni) podnieść zdanie
    > o Was w oczętach gawiedzi :) poprzez używanie zadziwiających słów
    > typu ,,wywołanie'' -- to nie jest żadne wywołanie, ale po prostu
    > zamiana/konwersja formatu (CR2 czy NEF, czy podobnego) na/w inny,
    > na przykład w TIFF lub na/w JPG. :)

    Zupełnie się z powyższym nie zgadzam ;)

    j.

  • 55. Data: 2009-11-23 09:00:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > typu ,,wywołanie'' -- to nie jest żadne wywołanie, ale po prostu
    > zamiana/konwersja formatu (CR2 czy NEF, czy podobnego) na/w inny,

    Eeee... podnoszenie zdania? Czy to znaczy, że słowo "wywołanie"
    ma jeszcze jakieś inne, szlachetne znaczenie? Takie które w oczach
    dzisiejszej "gawiedzi" cokolwiek znaczy, albo podnosi? :)

  • 56. Data: 2009-11-23 09:30:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, Dariusz W. wrote:

    > Witaj !

    > Gdzie to trace ? Mozesz podac przyklad

    Tak, dwie lustrzanki (S3 i S5) oraz ze dwa czy trzy aparaty kompaktowe,
    wszystko produkcji Fuji.
    Chodzi o matrycę SR.
    UfRAW nie ma obsługi "małych pikseli", a to w nich zawarty jest
    duży zapas "dynamiki w światłach" :)
    Z darmowych programów chyba tylko S7RAW je obsługuje (acz "automatyczne"
    składanie odstaje sporo od ACRa, dając w zamian możliwość manualnego
    wydłubania składowych, do zwykłej pracy rzadko koniecznego).

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2009-11-23 09:35:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jakub Witkowski" hedivf$2qmv$...@n...ipartners.pl

    > Eeee... podnoszenie zdania? Czy to znaczy, że słowo "wywołanie"
    > ma jeszcze jakieś inne, szlachetne znaczenie? Takie które w oczach
    > dzisiejszej "gawiedzi" cokolwiek znaczy, albo podnosi? :)

    Słowo to podnosi prestiż ;) tego, kto konwertuje RAWki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2009-11-23 09:42:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    [...]

    > Słowo to podnosi prestiż ;) tego, kto konwertuje RAWki. :)

    Tak sie zwyczajowo sprawe okresla. Slowo konwersja zupelnie tu nie
    pasuje bo mozna to robic tylko w jedna strone. Z definicji (sprawdz np
    na wikipedii) uzywa sie wlasnie: "wywolywanie raw-a".

    j.

  • 59. Data: 2009-11-23 09:49:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 05:36:07 +0000 (UTC), Dariusz W. napisał(a):

    > U mnie sie program wywala na ORF z E-620 a to tego jest bardzo wolny.
    > Po prostu lipa... i tyle co moge powiedziec.

    Na ORFy z E-520 reaguje równie alergicznie...

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 60. Data: 2009-11-23 09:50:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Tak sie zwyczajowo sprawe okresla. Slowo konwersja zupelnie tu nie
    > pasuje bo mozna to robic tylko w jedna strone. Z definicji (sprawdz np
    > na wikipedii) uzywa sie wlasnie: "wywolywanie raw-a".

    Kompresja stratna też zachodzi w jedną stronę, to znaczy nie
    ma stosownej dekompresji, a jednak konwertujemy TIFFki do JotPeGów. :)

    Konwersja z TIFF do RAW po prostu jest bezużyteczna, choć możliwa w ogóle. :)

    --