  • 41. Data: 2009-11-21 21:34:25
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 11:38:54 +0100, Baranek napisał(a):

    > Zgadzam się, ale nadal uważam, że w kontekście pytania o _dodatek_ do
    > sztandarowego _darmowego_ programu sugerowanie płatnych rozwiązań bez
    > zwrócenia uwagi na cenę, traktowałbym w najlepszym przypadku jako
    > lekceważenie rozmówcy.

    Nie mogę się z tym zgodzić. Czy mi się wydaje, że GIMP potrafi użyć
    pluginów photoshopa? Jeśli mi się wydaje, to nie ma problemu, ale jeśli
    nie, to stawia to do dyspozycji użytkownika cały arsenał komercyjnyjnych
    wtyczek. W tej sytuacji wypadałoby w pytaniu określić, czy wchodzi w
    rachubę ich użycie czy też nie (szerzej, czy rozwiązania komercyjne są w
    ogóle dopuszczalne). I nie widzę tu nic z lekceważenia.

  • 42. Data: 2009-11-21 23:40:07
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 22:34:25 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > pluginów photoshopa? Jeśli mi się wydaje, to nie ma problemu, ale jeśli
    > nie, to stawia to do dyspozycji użytkownika cały arsenał komercyjnyjnych

    Masz rację, ale nie w 100%. Ponoć potrafi, ale nie wszystkie. Nie mam
    jednak w tej materii żadnego osobistego doświadczenia.

    > W tej sytuacji wypadałoby w pytaniu określić, czy wchodzi w
    > rachubę ich użycie czy też nie (szerzej, czy rozwiązania komercyjne są w
    > ogóle dopuszczalne). I nie widzę tu nic z lekceważenia.

    1. Nadal widzę dużą różnicę pomiędzy "być może płatną" wtyczką, a na pewno
    płatnym programem + być może jakaś wtyczka.

    2. Moje odczucia biorą się między innymi z tego, że zaglądając tu od czasu
    do czasu (choć nie tylko dlatego) odniosłem wrażenie, że GIMP mocno
    odstręcza użytkowników spoza świata Linuksa, a wybierają go (i być może
    przekonują się do niego) Ci, których darmowość GIMPa "przymusza" do
    pokochania dziwoląga. Stąd być może bierze się moje przekonanie, że
    użytkownicy GIMPa będą statystycznie bardziej wrażliwi na kwestie
    finansowe.

    3. "Lekceważenie" to z mojej strony trochę słowo-wytrych. Jako przyczyna
    niewidzenia kwestii pieniędzy przyszły mi do głowy: "nie rozumiem",
    "lekceważę, bo to niemożliwe, żeby ktoś ich nie miał", "lekceważę, dostałem
    uczciwość z wadą fabryczną", "lekceważę rozmówcę". Arbitralnie sobie
    założyłem, że gdybym z osoby "niewidzącej" wymusił odpowiedź na pytanie
    "Dlaczego?", to pomijając "od...się" prędzej usłyszałbym "zlekceważyłem"
    niż "nie rozmumiem".

    Przepraszam za to akademicyzowanie, ale jak już wrobiłem się w to jęczenie
    o lekceważeniu, to żeby uniknąć zarzutu że sam lekceważę, staram się być
    sztywny niczym pal Azji ;)

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 43. Data: 2009-11-22 02:30:12
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Nie używaj UFRawa z Gimpem, tylko Raw Therapee. Raw Therapee działa na tym
    > samym silniku co UFRaw ale ma dużo większe możliwości, a walka z UFRawem i
    > potem jeszcze poprawianie tego w Gimpie mija się z celem...

    Zainstalowalem RAW Therapee i ma ciekawy interfejs, tylko... czesto sie
    wykrzacza, moze jakas starsza wersja bedzie stabilniejsza?
    A co do GIMPa, dlaczego? Mam opanowanego PSa w stopniu srednim, z GIMPem tez
    juz razdze sobie duzo lepiej niz kiedys, jak dla mnie program ma wszystko co
    potrzeba i jest DARMOWY, tak to bardzo wazne :) Czy wygodniejszy, to kwestia
    przyzwyczajenia, jak ktos od lat robi w PS to mu sie nie chce, w druga
    strone pewnie tak samo.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 44. Data: 2009-11-22 08:57:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hea7m3$vg$1@news.task.gda.pl>,
    Norbert nabazgrał:

    > Zainstalowalem RAW Therapee i ma ciekawy interfejs, tylko... czesto sie
    > wykrzacza, moze jakas starsza wersja bedzie stabilniejsza?

    Właśnie sprawdziłem co tam mam w domu: rawtherapee24b1_64
    Działa bardzo stabilnie, system to 64bit Gentoo ze stabilnych pakietów
    (trochę już starszawych).

    --
    If all your 3-year-old has is a hammer, watch out for the furniture.
    --Donal K. Fellows, o programowaniu obiektowym

  • 45. Data: 2009-11-22 10:14:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 00:40, Baranek <b...@h...invalid> wrote:

> [...]
    > założyłem, że gdybym z osoby "niewidzącej" wymusił odpowiedź na pytanie
    > "Dlaczego?", to pomijając "od...się" prędzej usłyszałbym "zlekceważyłem"

    zgadzam sie w 120%-masz moje wsparcie duchowe.

    XXX

  • 46. Data: 2009-11-22 14:25:29
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 02:14:02 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > On 22 Nov., 00:40, Baranek <b...@h...invalid> wrote:

    [...]
    > zgadzam sie w 120%-masz moje wsparcie duchowe.
    >
    > XXX

    Dięku_zdrawiam

    Baranek

  • 47. Data: 2009-11-22 17:45:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hea7m3$vg$...@n...task.gda.pl

    > Zainstalowalem RAW Therapee i ma ciekawy interfejs, tylko... czesto sie wykrzacza,
    moze jakas starsza wersja bedzie stabilniejsza?

    Marudzisz Waść -- szybko obrabiaj, nie zdąży wykrzaczyć się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2009-11-22 20:01:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Norbert:

    > A co do GIMPa, dlaczego?

    Po co korzystać z kiepskiego wywoływacza rawów i potem poprawiać to w
    kiepskim programie graficznym skoro można po prostu skorzystać z dobrego
    wywoływacza?

  • 49. Data: 2009-11-22 20:41:49
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Po co korzystać z kiepskiego wywoływacza rawów i potem poprawiać to w
    > kiepskim programie graficznym skoro można po prostu skorzystać z dobrego
    > wywoływacza?

    A jaki jest dobry?

  • 50. Data: 2009-11-22 23:02:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hec7kr$veg$...@n...task.gda.pl

    > A jaki jest dobry?

    W płynie -- mam kilka butelek w piwnicy. ;)

    Ciekawe, dlaczego starcie się (Panowie szanowni) podnieść zdanie
    o Was w oczętach gawiedzi :) poprzez używanie zadziwiających słów
    typu ,,wywołanie'' -- to nie jest żadne wywołanie, ale po prostu
    zamiana/konwersja formatu (CR2 czy NEF, czy podobnego) na/w inny,
    na przykład w TIFF lub na/w JPG. :)

    --