  • 31. Data: 2009-11-21 00:22:14
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009, Dariusz W. wrote:

    > Witaj !

    > UFRAW nie jest zadna kicha ;)
    > UFRAW wyciagnie Ci najwiecej z RAW-a.

    Ano nie bardzo, a przynajmniej nie z każdego.
    Od czasu kiedy miewam kontakt z RAWami z S5, widzę powód do tezy
    Norberta, acz zafałszował ją niemiłosiernie: w roli wtyczki
    do GIMPa potrzebny jest ACR, PSE jest zbędnym dodatkiem :]
    (w każdym razie ze mną jest niekompatybilny, a na pewno nie
    jest to wyłącznie sprawa "interface GIMPa", bo i Paint.NET
    czy Photobie mnie nie odrzucają).

    > Mam wersje portable GIMP-a z dodanym najnowszym UFRAW-em.
    > Rozpakowujesz - Uruchamiasz... i dzialasz.

    Ale tracisz 3,5EV w światłach ;)
    (wiem, wiem, w przypadku całych dwu modeli aparatów :))

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-11-21 08:02:37
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia 20 Nov 2009 10:20:19 +0100, januszek napisał(a):

    > Gamariel napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > pps. zmien nicka na "ormowiec" ;P

    Hmm. Przed chwilą radziłeś Norbertowi, który pytał o dodatek do _darmowego_
    programu, żeby zmienił program na inny nie wspominając ani słowem, że
    będzie musiał potrząsnąć portfelem.

    MSZ taką poradę mógł podesłac:
    1) Ktoś, komu niezbyt szczęśliwie coś "się napisało". Ale Ty podkreślasz,
    że wszystko z towjej strony było OK.
    2) Dureń. Gdybyś jednak był wystarczająco głupi, pewnie nie znałbyś słowa
    "ormowiec".
    3) Złośliwiec. "A to chłopu spadnie szczęka, jak zobaczy, że tu nie ma nic
    za darmo!" Ale złośliwcy lubią patrzeć na efekty swoich złośliwości, a
    tutaj mógłbyś nic nie zobaczyć.
    4) Osoba, która nie odróżnia 100 złotych od zera złotych. Nieważne, czy
    dlatego, że ma mnóstwo pieniędzy, czy dlatego, że "jest uczciwy, ale nie
    fanatyk".

    Podejrzewam, że gdybyś przypadkiem w pubie rzucił w dyskusji "I co z tego,
    że pożyczył sobie cudzy samochód na jeden wieczór" i dostał w zęby od
    nieznanej ci przypadkowej ofiary "uczciwości w drugim gatunku" z
    sąsiedniego stolika, to miałbyś pretensje do siebie, a nie puszył się
    krzycząc o "ormowcach".

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 33. Data: 2009-11-21 09:38:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 09:02:37 +0100, Baranek napisał(a):

    > Hmm. Przed chwilą radziłeś Norbertowi, który pytał o dodatek do _darmowego_
    > programu, żeby zmienił program na inny nie wspominając ani słowem, że
    > będzie musiał potrząsnąć portfelem.

    A używa gimpa bo jest darmowy czy dlatego że jest dobry?

    To źle doradzić komuś zamianę programu wprawdzie darmowego,
    ale będącego zlepkiem chaotycznych pomysłów przypadkowych
    programistów, na dobrze przemyślany program pozwalający
    zaoszczędzić czas i nerwy?

    Henry

  • 34. Data: 2009-11-21 09:46:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Baranek napisał(a):

    > Hmm. Przed chwilą radziłeś Norbertowi, który pytał o dodatek do _darmowego_
    > programu, żeby zmienił program na inny nie wspominając ani słowem, że
    > będzie musiał potrząsnąć portfelem.

    To nie prawda. Tworzysz własną wersję wydarzeń by uzasadnić to co
    wypisujesz. Gorzej, że wszystko co napisałeś to są jakieś głupoty...
    a przytoczona analogia jest jak to mówią: "z dupy"...

    Napisałem takie 4 zdania: "UFRAW. Ale to kicha IMO jest. Pentax Photo
    Labolatory daje dużo większe możliwości. Generalnie to polecam
    Photoshopa Elementsa ;)". W pierwszym odpowiadam na zadane pytanie o
    dodatek do Gimpa. W drugim wyrazam o nim opinie. W trzecim pisze, ze to
    co Norbert juz ma i tak pozwala na wiecej niz ten dodatek. W czwartym
    polecam PSE.

    j.

  • 35. Data: 2009-11-21 10:07:33
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 10:38:13 +0100, Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > ale będącego zlepkiem chaotycznych pomysłów przypadkowych
    > programistów, na dobrze przemyślany program pozwalający

    Czy na pytanie nieznajomego "Słyszałem, że gdzieś tu w okolicy jest dobra
    darmowa jadłodajnia. Wie Pan gdzie to?" kierujesz go do swojej ulubionej
    restauracyjki nie uprzedzając, że darmowa nie jest (choć znakomita)?
    Wydaje mi się, że darmowość GIMPa ma dla jego użytkowników bardzo duże
    znaczenie.

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 36. Data: 2009-11-21 10:20:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Baranek pisze:

> [...]
    > restauracyjki nie uprzedzając, że darmowa nie jest (choć znakomita)?
    > Wydaje mi się, że darmowość GIMPa ma dla jego użytkowników bardzo duże

    Akurat twórca wątku nie pisał nic na temat tego, że musi być za darmo.

  • 37. Data: 2009-11-21 10:26:44
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia 21 Nov 2009 10:46:27 +0100, januszek napisał(a):

> [...]
    > wypisujesz. Gorzej, że wszystko co napisałeś to są jakieś głupoty...
    > a przytoczona analogia jest jak to mówią: "z dupy"...

    Czyli nadal jesteś rycerzem bez skazy? Gratuluję. Też kiedyś takim byłem, a
    pewnie i dziś aż za dużo we mnie tego tkwi.

    Jestem pewien, że twój nienaganny strój, serdeczny uśmiech i kodrdialne
    podejście do rozmówcy sprawiają, że jakieś niecne pomysły dotyczące twojego
    charakteru nie mają szansy zobaczyć światła dziennego (ani nocnego). Ale są
    też sytuacje, w których na placu boju zostaje tylko parę literek i
    wyobraźnia, przeżycia plus emocje czytelnika(ów). A ty możesz zmienić tylko
    te parę literek...

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 38. Data: 2009-11-21 10:38:54
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 11:20:44 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Akurat twórca wątku nie pisał nic na temat tego, że musi być za darmo.

    Zgadzam się, ale nadal uważam, że w kontekście pytania o _dodatek_ do
    sztandarowego _darmowego_ programu sugerowanie płatnych rozwiązań bez
    zwrócenia uwagi na cenę, traktowałbym w najlepszym przypadku jako
    lekceważenie rozmówcy.

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 39. Data: 2009-11-21 10:48:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Libiszewski napisał(a):

    [...]

    > Akurat twórca wątku nie pisał nic na temat tego, że musi być za darmo.

    Po za tym juz w pierwszym zdaniu dostal odpowiedz na (nie) zadane
    pytanie o (darmowy) dodatek ale baranek najwyrazniej z premedytacja to
    pomija. Wiec u mnie laduje w plonkownicy ;)

    j.

    ps. no nick mu pasuje wspaniale do osobowosci ;)

  • 40. Data: 2009-11-21 19:29:57
    Od: "Mirosław Szejduk" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > Ano.
    >
    > PS Mam nadzieję, że nie ukradłeś komputera z którego piszesz.
    > Zero zgryźliwości, of kos...

    U nas jest taka w polsce mentalnośc, ja mam wszystkie oryginalne programy to jak
    do mnie znajomi przychodza i widzą pudełka z oryginałami za kilka tysięcy
    złotych to się pukaja wczoło , przecieżmogłeś to z torrenta sićiągnąc za darmo
    :)

    Pozdrawiam
    Mirek