  • 21. Data: 2009-11-20 14:39:29
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

    > Porównując do Adobe Photoshop Lightroom 3 - RT jest całkiem szybki ;)

    Ale tylko wtedy kiedy się akurat nie wysypie...

    j.

  • 22. Data: 2009-11-20 14:57:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Dariusz W. wrote:

    > Mam wersje portable GIMP-a z dodanym najnowszym UFRAW-em.
    > Rozpakowujesz - Uruchamiasz... i dzialasz.

    Nie używaj UFRawa z Gimpem, tylko Raw Therapee. Raw Therapee działa na tym samym
    silniku co UFRaw ale ma dużo większe możliwości, a walka z UFRawem i potem
    jeszcze poprawianie tego w Gimpie mija się z celem...

    Jeśli nowe wersje RT się sypią (nie wiem bo nie używam, przeszedłem na ACR), to
    można ściągnąć którąś z trochę starszych, one były stabilne. Na pewno dowolna
    wersja RT jest o parę poziomów wyżej niż UFRaw. A jak chcesz wywoływać na szybko
    to bardzo polecam program Stepok Raw Importer, jest bardzo prosty, ale daje
    nadspodziewanie dobre efekty. Pod względem szybkości doprowadzania zdjęcia do
    pożądanego wyglądu niewiele ustępuje ACR.

  • 23. Data: 2009-11-20 15:16:42
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:

    > Ale tylko wtedy kiedy się akurat nie wysypie...

    Wysypał mi się w sumie dwa razy, nie licząc nieudanego upgrade'u (nie
    ruszył dopóki nie usunąłem ustawień starej wersji). To przez rok. Dla
    porównania w ciągu ostatniego miesiąca GIMP wysypał mi się dwa razy,
    Lightroom raz, a OS X łapie kernel panic co najmniej raz na tydzień
    (tak, gorzej niż Linux 10 lat temu).

    --
    If all your 3-year-old has is a hammer, watch out for the furniture.
    --Donal K. Fellows, o programowaniu obiektowym

  • 24. Data: 2009-11-20 15:28:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

> [...]
    > porównania w ciągu ostatniego miesiąca GIMP wysypał mi się dwa razy,
    > Lightroom raz, a OS X łapie kernel panic co najmniej raz na tydzień

    Z całym dla Ciebie szacunkiem, mam zupełnie gdzieś jak to jest u Ciebie
    bo nie to jest tu tematem dyskusji.

    j.

  • 25. Data: 2009-11-20 15:38:25
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    hej,

    Tez robie zdjecia Pentaksami, ale nie mam Windows, wiec nie uzywam PPL.

    Bardzo dlugo uzywalem zestawu GIMP+UFRaw, ale w pewnym momencie zaczela mnie
    draznic topornosc tego softu - efekty da sie rzeczywiscie uzyskac bardzo
    dobre, ale niestety komfort uzytkowania jest na baaardzo niskim poziomie.

    Zeby nie byc goloslownym - sprobuj np. wypoziomowac zrobione zdjecie (a to
    przeciez czynnosc wykonywana dosc czesto). A po wypoziomowaniu i zapisaniu
    wobraz sobie, ze chcac podniesc jasnosc o 0.2 EV musialbys wszystko robic od
    poczatku :)

    Od dwoch miesiecy bawie sie RawTherapee i uwazam ze to naprawde swietny
    program. Ma wszystko czego brakowalo mi we wspomnianym tandemie, jest
    dopracowany i w miare intuicyjny.

    Podobno w niezbyt odleglej przyszlosci autor ma zamiar otworzyc dostep do
    zrodel, co powinno rozwiazac najpowazniejszy obecnie moim zdaniem mankament,
    jakim jest niemozliwosc korzystania z zewnetrznych algorytmow
    demozaikowania. Przy okazji powinna tez poprawic sie stabilnosc i wydajnosc,
    chociaz ja nie narzekam.

    Tak wiec, jako kilkuletni uzytkownik UFRawa i niemal dziesiecioletni
    uzytkownik GIMPa zdecydowanie polecam RawTherapee.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 26. Data: 2009-11-20 15:43:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:

    > Z całym dla Ciebie szacunkiem, mam zupełnie gdzieś jak to jest u Ciebie
    > bo nie to jest tu tematem dyskusji.

    Cóż, wobec tego wypadałoby, żebym miał gdzieś jak jest u Ciebie.
    Z resztą i tak nie przedstawiasz żadnych argumentów.
    No i obaj od pierwszego postu nie trzymamy się tematu dyskusji.

  • 27. Data: 2009-11-20 16:56:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Gamariel pisze:

    > Coz, Twoja zlota mysl jest powalajaca, szczerze nie wiem czy sie z tego
    > smiac, czy moze Ci wspolczuc. Moja wypowiedz nie byla zgryzliwa, ale po
    > Twojej to ktos impulsywny moglby po prostu zaserwowac Ci "cios z plaskiej"
    > ale jeszcze cos lepszego w zastepstwie, badz po prostu przemilczec ten hit
    > krasomowczy.

    Mi twoja wypowiedź się skojarzyła z komiksem Kapitan Żbik. Żbik łapie
    złodziejaszka w pociągu, z sąsiedniego przedziału wyskakuje obywatel i
    prawi "może pomóc, służę w ORMO" po czym obaj odprowadzili złoczyńce.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 28. Data: 2009-11-20 16:57:49
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Ano.
    >
    > PS Mam nadzieję, że nie ukradłeś komputera z którego piszesz.
    > Zero zgryźliwości, of kos...

    No co Ty, przecież donosu sam na siebie nie pisze ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-11-20 17:08:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 20 Nov 2009 14:28:01 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <4b06a316$1@news.home.net.pl>,
    > Andrzej Libiszewki nabazgrał:

    > Porównując do Adobe Photoshop Lightroom 3 - RT jest całkiem szybki ;)

    Również takim porównaniem dysponuję. Po RT sięgnąłbym tylko z braku innej
    możliwości. Wygodą obsługi też LR przewyższa RT, że już nie wspomnę, że na
    ORFach RT potrafi się bez przyczyny wywalić.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 30. Data: 2009-11-20 21:40:50
    Od: JB <j...@i...pl>

    januszek pisze:

    > Taa: http://www.dobreprogramy.pl/Raw-Therapee,Program,Win
    dows,13042.html

    > j.

    A mialo byc tak pieknie. Wywala sie prawie natychmiast po kazdym
    uruchomieniu. Zresetowalem kompa, tez nic. Raz udalo mi sie pobawic
    programem jakies trzy minuty. Moze nie trzeba bylo probowac bo
    faktycznie programik zacnie wyglada.

    EROR