  • 1. Data: 2010-06-05 13:26:54
    Temat: RAM (w nawiązaniu do RAM czy grafika?)
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>

    Witam

    Corel'owski Plik, przy którym rozżalałem się poprzednio rozrósł się z 20 do
    100 MB. Praca przy nim jeszcze jest możliwa ale b. upierdliwa.
    Zatem chcę się zastosować do niemal chóralnego zalecenia - dołożyć pamięci.
    W związku z tym mam pytania ale przypomnę do czego się one odnoszą.
    W stacjonarnym komputerze, na płycie Gigabyte GA-M61VME-S2,
    z dwu rdzeniowym procesorem AMD Athlon64 sAM2 X2 3600+ Box
    mam 2 szt. pamięci DDR2-667 512MB <W>, czyli zajęte wszystkie gniazda.
    Jak do tego zestawu dobrać pamięć?
    Czy do dwurdzeniowego procesora należy zapewnić pamięci w obu slotach i czy
    muszą to być jednakowe (firma, pojemność i częstotliwość, jak mam obecnie)?
    Lub, czy można składać, np. kupię 1szt, 2 GB i podmienię istniejącą 512 MB,
    ale wtedy jak z częstotliwością, musi być taka sama?
    Patrzyłem na Allegro. Różnorodność wielka, tak w budowie zewnętrznej (jedno
    i dwurzędowe, jedno i dwustronne) jak i w opisach i zastosowaniach. Zgubiłem
    się całkiem.
    Wiem, że DDR2 to typ, którego muszę się bezwzględnie trzymać, ale jeśli jest
    DDR2 z laptopa to będzie w stacjonarnym pasowało?
    Nie będę już wspominał o różnych opisach w postaci symboli, może jakoś dojdę
    tego.
    Proszę o wyjaśnienie jak najwięcej moich wątpliwości lub przynajmniej
    zwrócenie uwagi na coś, czego nie powinienem przegapić.

    Pozdrawiam
    Tosiek

  • 2. Data: 2010-06-05 14:05:29
    Temat: Re: RAM (w nawiązaniu do RAM czy grafika?)
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Tosiek"
    [ciach]

> [...]
    > Proszę o wyjaśnienie jak najwięcej moich wątpliwości lub przynajmniej
    > zwrócenie uwagi na coś, czego nie powinienem przegapić.

    Na twoj problem najprosciej bylo by poradzic co nastepuje. Wez komputer
    pod pache, udaj sie do najblizszego sklepu / serwisu i powiedz ze chcesz
    rozszerzyc pamiec operacyjna. Zaplacisz za pamieci oraz usluge, ale to
    bedzie chyba dla ciebie najlepsze rozwiazanie. Coz bowiem radzic komus
    kto nie ma pojecia ze pamieci do notebookow i komputerow stacjonarnych
    roznia sie zasadniczo choc i te i te to DDR2. Proba samodzielnego zakupu
    i wymiany pamieci w komputerze moze w twoim wydaniu skonczyc sie bowiem
    kleska w postaci uszkodzenia komputera. Takie rozwiazanie bylo by zatem
    najlepsze. Jesli jednak chcialbys wydac mniej a przy tym nauczyc sie czegos
    to nalezy postapic jak nastepuje. W instrukcji plyty Gigabyte GA-M61VME-S2
    jest informacja ile maksimum pamieci plyta moze obsluzyc i na jakiej szynie
    (czy maksimum 667 MHz czy rowniez 800 MHz). Nalezy potem kupic w aukcji
    odpowiednie pamieci przy czym moze to byc 1 sztuka 1 GB na zamiane za
    1 sztuke 512 MB jaka w komputerze lub tez kupic 2 x po 1 GB. Po otrzymaniu
    pamieci nalezy je zamienic z tymi jakie sa obecnie i po sprawie. Przy wymianie
    zwrocic nalezy tylko uwage aby wyciecie w pamieci trafilo w odpowiednie
    miejsce w slocie pamieci a prosciej rzecz ujmujac nic na sile.
    AM

  • 3. Data: 2010-06-05 16:37:43
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Czy do dwurdzeniowego procesora należy zapewnić pamięci w obu slotach
    > i czy muszą to być jednakowe (firma, pojemność i częstotliwość, jak
    > mam obecnie)?

    Mogą być w jednym, mogą być w dwóch, mogą być różne moduły DDR2
    (producent, specyfikacja)

    > Lub, czy można składać, np. kupię 1szt, 2 GB i podmienię istniejącą
    > 512 MB, ale wtedy jak z częstotliwością, musi być taka sama?

    Można. Płyta ustawi bezpieczniejszą częstotliwość.

    > Wiem, że DDR2 to typ, którego muszę się bezwzględnie trzymać, ale
    > jeśli jest DDR2 z laptopa to będzie w stacjonarnym pasowało?

    Laptopowe moduły nie będą pasowały.

    > Proszę o wyjaśnienie jak najwięcej moich wątpliwości lub przynajmniej
    > zwrócenie uwagi na coś, czego nie powinienem przegapić.

    Wariant oszczędny: kup używany sprawny moduł 2GB DDR2 (667 lub 800 - bez
    znaczenia) i podmień w jednym slocie. Wariant proponowany przeze mnie:
    sprzedaj 2x512 i kup 2x2 GB DDR2 (te pamięci już pomału zaczynają
    nabierać wartości, niedługo będzie z nimi to co ze starymi DDR i SDR -
    zaczną drożeć)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-06-06 06:26:23
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>

    Witam Cię "M1SLQ"

    Rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości, serdeczne dzięki.
    Muszę przyznać, że twoja wiedza jest porównywalna z wiedzą autorów tego
    artykułu
    http://nvision.pl/Wszystko-o-pamieciach-RAM--Article
    s-169-ndetails-1.html
    Znalazłem go już po wysłaniu tego postu ale może to i dobrze, ponieważ twoje
    wypowiedzi ułatwiły mi umiejscowienie swoich wątpliwości na tle szerokiego
    tematu. Takie studiowanie jest dużo łatwiejsze.
    Jeszcze raz serdeczne dzięki.

    Pozdrawiam
    Tosiek

  • 5. Data: 2010-06-07 10:14:56
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tosiek in news:huff2b$9vb$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > twoje wypowiedzi ułatwiły mi umiejscowienie swoich wątpliwości na tle
    > szerokiego tematu. Takie studiowanie jest dużo łatwiejsze.

    jaki ładny post :)