  • 1. Data: 2010-06-05 09:08:51
    Temat: Plyta glowna - nie podtrzymuje czasu
    Od: DiVeReK <C...@o...pl>

    Witajcie,
    Czy oprócz wyczerpującej się baterii mogą być jeszcze jakieś inne
    przyczyny tego, że za każdym uruchomieniem OS mam nieaktualny czas
    systemowy?
    Bateria jest w zasadzie nowa, wymieniałem ją mniej więcej 2-3 miesiące
    temu, bo zwyczajnie się wyeksploatowała po 3-4 latach używania -
    normalna rzecz. Ustawienia BIOSU póki co się nie resetują, jedynie czasu
    nie trzyma prawidłowo.

    --
    Pzdr
    Tom

  • 2. Data: 2010-06-05 09:18:27
    Temat: Re: Plyta glowna - nie podtrzymuje czasu
    Od: "PP" <p...@w...pl>

> [...]
    > rzecz. Ustawienia BIOSU póki co się nie resetują, jedynie czasu nie trzyma

    Padnięty kondensator blokujący baterię, trafiłem na kilka płyt w których
    zżerało mi baterię w kilka dni ( seria Asus M2N sprzed 3-4 lat ).
    Jeśli masz czym to można zmierzyc pobór prądu i porównać z jakąś dobrą
    płytą, w pojemnikach z klipsem od góry jest to proste, wsuwasz kawałek
    papieru pod klips i masz wolne pole do końcówek miernika :)
    Piotr

  • 3. Data: 2010-06-05 09:19:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "DiVeReK" napisał:

    > Czy oprócz wyczerpującej się baterii mogą być jeszcze jakieś
    > inne przyczyny tego, że za każdym uruchomieniem OS mam
    > nieaktualny czas systemowy?

    A bez uruchamiania OS czas jest trzymany?

    JoteR

  • 4. Data: 2010-06-07 10:59:56
    Od: Yakhub <j...@g...com>

    On 5 Cze, 11:08, DiVeReK <C...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > temu, bo zwyczajnie się wyeksploatowała po 3-4 latach używania -
    > normalna rzecz. Ustawienia BIOSU póki co się nie resetują, jedynie czasu

    Najpierw wymień jeszcze raz baterię. Może po prostu trafiłeś na
    felerną? Jak nie pomoże, to oglądnij kondensatory na płycie.

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2010-06-08 08:57:36
    Od: DiVeReK <C...@o...pl>

    W dniu 2010-06-05 11:19, JoteR pisze:

    > A bez uruchamiania OS czas jest trzymany?

    Nie jest niestety. Zdarza się to mniej więcej co 2-3 uruchomienie PC.
    W BIOSie znalazłem "Battery Voltage" i jeżeli to jest woltaż tej właśnie
    baterii to wartość wynosi 1,68Vdc :/
    Obejrzałem również bardzo dokładnie całą płytę (DFI LanParty Ultra-D na
    nForce4) i nie ma żadnych typowych objawów kondensatorowo podobnych.
    Temperatura w obudowie waha się w granicach 37-40'C więc raczej nic się
    specjalnie nie przegrzewa.

    --
    Pzdr
    Tom