  • 1. Data: 2010-06-03 10:48:36
    Temat: Seagate External FreeAgent Desk 1TB - diagnostyka, padaka?
    Od: jędrek <j...@j...pl>

    http://www.komputronik.pl/index.php/product/60253/No
    tebooki_i_netbooki/Akcesoria/Seagate_External_FreeAg
    ent_Desk_1TB_USB_2_0.html

    Podłączyłem, wykryło go tak samo jak wykrywa pendrive-a i był widoczny jako
    zewnętrzny dysk 930GB NTFS.
    Zacząłem wrzucać na niego pliki i się po kilku minutach wyłączył i
    komunikat, że nie można skopiować plików.
    Teraz go coś nie chce zobaczyć system, tak jakbym nic nie miał podłączone do
    USB.
    Czy folder segate, plik autorun i Setup są w ogóle potrzebne na tym dysku?
    Bo je wywaliłem na samym początku - zakładam, że to tylko było potrzebne do
    instalacji tego oprogramowania Seagate-owskiego do synchronizacji i innych
    zjawisk, z których nie chcę korzystać i go nie instalowałem. Chciałem aby to
    był po prostu zewnętrzny podłączany nośnik do przechowywania plików.
    Po włączeniu zasilania widać, że zaczynają wirować talerze, ale za
    kilkanaście sekund się wyłącza i koniec.
    Padł dysk? Bo jak ludzie piszą siedzą tam w środku dyski z wadliwej serii
    7200.11
    Odpalałem go pod win2000, potem jeszcze patrzyłem pod XP ale takie samo
    zachowanie.
    Reklamować czy wcześniej jeszcze jakaś diagnostyka zalecana?

  • 2. Data: 2010-06-03 10:54:12
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "jędrek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowanie.
    > Reklamować czy wcześniej jeszcze jakaś diagnostyka zalecana?

    Możesz podiagnozować, ale jak dla mnie jest do reklamacji
    Właśnie ze względu na 7200.11 nie kupowałem Seagate.
    Mam Samsunga 1TB i ma się bardzo dobrze i o wiele ładniej wygląda (kwestia
    gustu), tak samo szybki a tańszy i mniej pradu żre (dysk serii EcoGreen).
    Poza tym 2.5 cala Toshiba 500GB, Seagate FreeAgent Go 320GB też bez żadnych
    niespodzianek działają.
    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-06-03 11:09:26
    Od: "xantos" <d...@t...pl>

> [...]
    > zewnętrzny dysk 930GB NTFS.
    > Zacząłem wrzucać na niego pliki i się po kilku minutach wyłączył i
    > komunikat, że nie można skopiować plików.

    Miałem tak samo przy starej płycie głównej.Teoretycznie był tam USB 2.0
    Co ciekawe mogłem kopiować z tego dysku bezproblemowo,ale już wrzucać na
    dysk
    się nie dawało (zawiecha po kilku minutach.)
    Musiałem dokupic kontroler usb na PCI. Wtedy kopiowanie szło sprawnie.
    Ostatecznie zmieniłem płytę główną i problemy znikły.

  • 4. Data: 2010-06-03 11:13:26
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "xantos" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Musiałem dokupic kontroler usb na PCI. Wtedy kopiowanie szło sprawnie.
    > Ostatecznie zmieniłem płytę główną i problemy znikły.

    A ja miałem tak samo na płycie ale z obudową dysku NoName. Z firmowymi idzie
    jak ta lala.
    Fakt, że gdzie indziej juz bez problemu działało. Ale mimo wszystko teraz
    wolę mieć coś, gdzie wszedzie (mam nadzieję) zadziała.

    pozdro

    --
    Irokez