  • 1. Data: 2010-05-18 16:54:46
    Temat: RAID w Dellu
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    w serverze della power edge 1900 jest hardwarowy RAID5 na PERC 5/i. do
    niego sa podlaczone 4 dyski po 2TB. BIOS lyknal dyski, dal je ulozyc w
    zaproponowany RAID5, sformatowal, a system operacyjny Windows 2003
    standard 32bit widzi to jako jeden dysk ale w dwoch czesciach: 2TB
    druga 3,5TB z czego na tej drugiej nawet sie nie da zalozyc partycji.
    sterowniki do PERC sa ok. ktos moze mi wyjasnic dlaczego tak sie stalo
    i co z tym zrobic? z gory dzieki. <rs>

  • 2. Data: 2010-05-18 22:23:45
    Temat: Re: RAID w Dellu
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    > w serverze

    Serwerze.

    > power edge 1900 jest hardwarowy RAID5 na PERC 5/i. do niego sa podlaczone 4
    > dyski po 2TB. BIOS lyknal dyski, dal je ulozyc w zaproponowany RAID5,
    > sformatowal,

    Skąd pewność, że te dyski są obsługiwane poprawnie przez ten kontroler? Jako
    pierwsze bym to sprawdzał bo generalnie z ulotki producenta "3.5" SATA (7.2K
    RPM) : 80GB, 160GB, 250GB, 500GB, 750GB" czyli raczej nie 2TB. Próbowałeś może
    podnieść firmware kontrolera i w tym kierunku szukać?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-05-18 23:59:29
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 00:23:45 +0200, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

> [...]
    >RPM) : 80GB, 160GB, 250GB, 500GB, 750GB" czyli raczej nie 2TB. Próbowałeś może
    >podnieść firmware kontrolera i w tym kierunku szukać?

    nie. jeszcze nie, ale taki mam plan nastepnym razem jak sie do niego
    zblize. tez mnie zastanowilo to 750GB, ale zalozylem, ze wtedy (2006)
    to byla maxymalna pojemnosc dyskow jakie byly na rynku.
    w kazdym razie dzieki za odpowiedz. <rs>

  • 4. Data: 2010-05-19 05:25:14
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 18 May 2010 12:54:46 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > druga 3,5TB z czego na tej drugiej nawet sie nie da zalozyc partycji.
    > sterowniki do PERC sa ok. ktos moze mi wyjasnic dlaczego tak sie stalo

    2TB to limit wielkości pojedynczej partycji.

    https://www.microsoft.com/windowsserversystem/storag
    e/getstorfacts.mspx
    http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/LUN_SP1
    .mspx
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2010-05-19 15:09:52
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-05-18 18:54, rs wrote:
> [...]
    > druga 3,5TB z czego na tej drugiej nawet sie nie da zalozyc partycji.
    > sterowniki do PERC sa ok. ktos moze mi wyjasnic dlaczego tak sie stalo

    Nie wiem jak jest w win 2003 ale ja pod win 7 64bit i
    dziewiecioma dyskami w raid5 musialem w zarzadzaniu
    dyskami kliknac prawym na dysku (nie partycji)
    dla ulatwienia
    http://img139.imageshack.us/img139/6685/71696330.jpg
    i wybrac konwwertuj do GPT (cos w tym stylu)
    Dopiero wtedy system widzial jedna przestrzen
    wczesniej mialem tak samo jak Ty.

    --
    NoRek

  • 6. Data: 2010-05-19 15:26:06
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 07:25:14 +0200, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >2TB to limit wielkości pojedynczej partycji.

> [...]

    hmmm. to co bys poradzil zrobic w takiej sytuacji? chcialbym jednak
    uniknac RAIDu softwareowego? <rs>

  • 7. Data: 2010-05-19 16:13:37
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 17:09:52 +0200, NoRek <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    >http://img139.imageshack.us/img139/6685/71696330.jp
    >i wybrac konwwertuj do GPT (cos w tym stylu)
    >Dopiero wtedy system widzial jedna przestrzen

    kurna, jaki to czlowiek jest ciemny. najprostszego rozwiazania nie
    widzi. wielkie dzieki. wszystko sie buja i zaczelo formatowac. <rs>

  • 8. Data: 2010-05-19 19:20:29
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 19 May 2010 11:26:06 -0400, rs napisał(a):

    age/getstorfacts.mspx
    P1.mspx

    > hmmm. to co bys poradzil zrobic w takiej sytuacji? chcialbym jednak
    > uniknac RAIDu softwareowego? <rs>

    Przejdź na GPT albo woluminy dynamiczne.

  • 9. Data: 2010-05-19 19:39:13
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 21:20:29 +0200, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >Przejdź na GPT albo woluminy dynamiczne.

    tak tez sie stalo. juz nawet jest sformatowany. dzieki. <rs>