    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: RAID czy fake?
    Date: Tue, 14 Sep 2010 14:07:36 +0200

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BUNIEK"
    >To nie test tylko wykonie jakiś prac na środowisku produkcyjnym
    >Ne wszystkie środowiska jesteś wstanie

    "w stanie"

    >zasymulować ale idea zacna i jak sie
    >da i jest na to czas to i owszem trzeba z tego skorzystać.

    Kwestia priorytetów/kasy.
    To trochę jak z backupem - jak ktoś żałuje pieniądze na backup, prędzej
    czy później się przekona, że jednak nie warto było.

    >Wyciągasz go na położnym systemie i podnosisz na jednej polowce (raid w
    >trybie Degraded) ale system działa, robisz co potrzebujesz i dokładasz dysk
    >na który ma sie odbudować. I zostaje kopia z przed prac jak potrzebujesz.
    >Lub odkręcasz jak cos poszło nie tak.

    Łomatko. Czyli jeszcze do tego i tak produkcyjny system zamykasz? To ja
    chyba jednak wolę backupy. Zwłaszcza, że w dobrze przemyślanym
    środowisku nie muszę, w przypadku jakiejś porażki, przeinstalowywać
    całości, tylko cześć, która ma szansę się zepsuć; np. tylko dysk
    systemowy.

    --