  • Data: 2010-09-14 12:45:25
    Temat: Re: RAID czy fake?
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Łomatko. Czyli jeszcze do tego i tak produkcyjny system zamykasz? To ja
    > chyba jednak wolę backupy. Zwłaszcza, że w dobrze przemyślanym
    > środowisku nie muszę, w przypadku jakiejś porażki, przeinstalowywać
    > całości, tylko cześć, która ma szansę się zepsuć; np. tylko dysk
    > systemowy.

    A co robisz jak jest aktualizacja czy temat po którym trzeba wykonać
    restart. Bo nie rozumiem co Cie dziwi w restarcie systemu produkcyjnego.
    Ostatnio Mbank (a napewno nie oszczędzają na technologiach) musiał wyłączyć
    systemy transakcyjne - karty, kanał internetowy i IVR. I nie było zmiłuj,
    ugrade pewnie przetestowali na środowisku testowym ,ale i tak produkcyjne
    musieli rebootnac, może nie systemy tylko usługi ale co to za różnica i tak
    nie działało dla użytkownika końcowego. A zakładam ze w przypadku
    niepowodzenia (nie odtwarzali by z backupu który i tak mieli) tylko
    wykorzystaliby zapewne zrobione snapshoty bo szybciej i o to tu chodzi a
    wyjecie polowy raida w celu jaki opisywałem można nazwać albańskim
    snpashot`em. Nie zawsze mamy do dyspozycji szybkie LTO5 robota na XXX
    kasetek macierze FC z wykupionymi wszystkimi opcjami i licencjami, a radzić
    sobie trzeba.

    Buniek