  • 1. Data: 2010-09-12 13:03:18
    Temat: RAID czy fake?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Jakiś czas temu pewien gość napisał w renomowanym czasopiśmie taki tekst:

    The problems start when the mirror fails. The theory says this isn't a
    problem - take your failed disk out, replace it with a new one and carry on
    while the controller rebuilds the mirror in the background. I have to say
    straight away that I've never, ever encountered a mirrored RAID setup in
    which this worked as advertised.

    Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć? Proszę o podawanie przykładów
    negatywnych i pozytywnych z wymienieniem karty rozszerzeń, dodatkowego
    układu na płycie głównej lub rodzaju mostka południowego który ten RAID
    realizował.

  • 2. Data: 2010-09-12 14:09:05
    Temat: Re: RAID czy fake?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 12 Sep 2010 15:03:18 +0200, MC napisał(a):
    > Jakiś czas temu pewien gość napisał w renomowanym czasopiśmie taki tekst:
    Renomowanym Chipie czy Bravo Girl? :)

> [...]
    > straight away that I've never, ever encountered a mirrored RAID setup in

    Cóż, pozostaje współczuć autorowi traumatycznych doświadczeń.
    A prawda jest taka, że jeśli do RAIDa wsadza się dwa identyczne dyski,
    wyprodukowane w tej samej partii - to nie jest niczym niezwykłym jeśli się
    okaże że padną niemal równocześnie. Raz mi się to zdarzyło...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 3. Data: 2010-09-12 15:50:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Renomowanym Chipie czy Bravo Girl? :)

    Proponuję się z tego tytułu nie naśmiewać. Naprawdę nie ma powodu.

> [...]
    > wyprodukowane w tej samej partii - to nie jest niczym niezwykłym jeśli się
    > okaże że padną niemal równocześnie. Raz mi się to zdarzyło...

    Zdaje się, że on pisze o innym przypadku. Ale dzięki, odnotowuję.

  • 4. Data: 2010-09-12 18:45:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-09-12 15:03, MC pisze:
> [...]
    > negatywnych i pozytywnych z wymienieniem karty rozszerzeń, dodatkowego
    > układu na płycie głównej lub rodzaju mostka południowego który ten RAID
    Moja praktyczna rada - nigdy przenigdy nie tworzyć raid-mirror o pełnej
    pojemności dysku(ów) tylko zawsze mniejszej o jakiś 1%. Gdy jeden dysk
    padnie - jest gruby zonk gdy się okaże że wszystkie dostępne dyski (na
    miejsce tego padniętego) podobnego kalibru mają o te parę MB mniej niż
    wcześniejsza wersja z innym firmware/modelem.

    Mi udawało się przenieść/odbudować po padnięciach hdd/rozbudowywać
    macierze stworzone na "fake" raidach integrowanych w intelowskich
    czipsetach ICH-7R / 8R / 10R itd, włącznie z podłączeniem do ich10R
    dysku "z rozwalonego mirrora" utworzonego kiedyś na ich7R, został bez
    problemu wykryty, odbudowany na drugim spare-dysku, i po testach
    powrócił do ich7r i działa do dziś ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-09-13 06:08:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > negatywnych i pozytywnych z wymienieniem karty rozszerzeń, dodatkowego
    > układu na płycie głównej lub rodzaju mostka południowego który ten RAID

    Ja mogę bez podania konkretów ;)

    Spotkałem dwa wypadki kiedy użytkownikowi nie znającemu angielskiego /
    mającemu kłopoty ze zrozumieniem terminologii udało się odbudować macierz
    w "drugą stronę" - z dysku pustego na pełny.

  • 6. Data: 2010-09-13 07:21:15
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

> [...]
    > negatywnych i pozytywnych z wymienieniem karty rozszerzeń, dodatkowego
    > układu na płycie głównej lub rodzaju mostka południowego który ten RAID

    Na serwerowych kontrolerach SCSI ServeRAID o różnych numerkach dawało
    radę bez najmniejszych problemów. Co więcej, dawało radę z różnymi
    dyskami, z zastrzeżeniem, że ten dołożony był większy.

    Tak zwykły mirror RAID 1, RAID 5 (wiem, to nie mirror) jak i RAID 10
    zbudowany na SAS, każdy scenariusz z uszkodzeniem dysku przechodził bez
    większej skuchy.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2010-09-13 08:48:59
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

> [...]
    > mającemu kłopoty ze zrozumieniem terminologii udało się odbudować macierz
    > w "drugą stronę" - z dysku pustego na pełny.

    Mnie sie to udalo pomimo znajomosci angielskiego, terminologii i budowy
    RAID. Dysk hot swap wymieniony zgodnie z instrukcja odbudowal sie wlasnie w
    druga strone.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-09-13 09:23:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał
> [...]
    > jeśli się
    > okaże że padną niemal równocześnie. Raz mi się to zdarzyło...

    Mnie sie tez zdarzylo jako serwisantowi .. tylko glowy nie dam
    kiedy padly.
    Mozliwe ze jeden padl miesiace wczesniej, tylko nikt tego nie
    zauwazyl.

    J.

  • 9. Data: 2010-09-13 09:52:48
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i6kohv$q08$1@inews.gazeta.pl>, kamil napisał(a):

    > Mnie sie to udalo pomimo znajomosci angielskiego, terminologii i budowy
    > RAID. Dysk hot swap wymieniony zgodnie z instrukcja odbudowal sie wlasnie w
    > druga strone.

    Niech zgadnę - najczęstszy błąd: dysk docelowy nie był nowy? :)
    Chociaż i terminologia czasami nie jest super przejrzysta.

    Jacek

  • 10. Data: 2010-09-13 10:16:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> wrote in message

    > Niech zgadnę - najczęstszy błąd: dysk docelowy nie był nowy? :)
    > Chociaż i terminologia czasami nie jest super przejrzysta.

    Jak najbardziej nowy, robilem to dziesiatki razy i nigdy problemow nie bylo
    az do czasu. Po prostu po wlozeniu zaczal sie odbudowywac 'w druga strone',
    pewnie gdyby recznie wskazac dysk zrodlowy i docelowy poszlo by dobrze, ale
    nie o to w hot swap chodzi.

    Pozdrawiam
    Kamil