  • Data: 2015-08-27 18:56:05
    Temat: Re: RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-27 o 10:33, elmer radi radisson pisze:

    > sprzetowy RAID operuje na poziomie blokowym i cos takiego jak partycja
    > dla niego nie istnieje.
    >
    > Natomiast istnieje programowy RAID gdzie dane wchodzace w jego sklad
    > moga znajdowac sie na wskazanych partycjach - z ktorych tworzy sie
    > "metadevice". Np. mozna to zrobic na Linuksie.
    >
    > Z tego co na szybko zerknalem to Windows choc posiada mozliwosc
    > tworzenia soft-raidu to chyba wylacznie z uzyciem calego dysku.

    OIDP warunek: dyski są uprzednio przekonwertowane na "dynamiczne".

    Na poziomie dysku - jest dublowanie i RAID5.

    Ale też RMB na partycji pokazuje opcję "dodaj dublowanie" - czyli jest
    też mirror na poziomie partycji - i tu jest odpowiedź na pytanie RaSza -
    zrobienie partycji (jednej lub więcej), które mają byż dublowanie, a
    pozostała część powierzchni jednego lub więcej dysków może być ustawiona
    na dodatkowe partycje lub "sklejona" w jakiś łączony wolumin.

    > mdadm ;)

    na VBoxie ;)

    --
    Pozdrawiam.