  • Data: 2015-08-27 19:58:45
    Temat: Re: RAID (1?) na dyskach o różnej pojemności
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-27 o 00:12, (c)RaSz pisze:
    > Nie znam się na tych rozlicznych RAID'ach, ale, jeśli dobrze zrozumiałem, to dla
    > moich potrzeb najwłaściwszy jest ten z nr-em "1". A chodzi mi o zwiększenie
    > bezpieczeństwa danych: aby awaria dysku mi ich nie wymiotła.

    RAID1 nie jest po to, aby zapewnić bezpieczeństwo - jak wejdzie wirus,
    to będzie na obu dyskach. RAID1 jest tylko po to, aby zapewnić działanie
    sprzętu nawet gdy dysk ulegnie uszkodzeniu - system dalej będzie
    działał, bezpieczeństwo danych zapewnia tylko i wyłącznie regularne
    tworzenie kopii zapasowych.