  • 41. Data: 2016-08-06 10:32:21
    Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
    > Nigdy nie dzieliłeś? Czy nie dzieliłeś przez wartość wskazywaną?

    Przez wskazywaną :) Jeśli dostałbym w funkcji wskaźnik na zmienną liczbową,
    to stworzyłbym sobie lokalną zmienną, którą bym zainicjował wartością
    wskazywaną przez ten wskaźnik i operacje matematyczne robiłbym właśnie na
    tej zmiennej lokalnej zamiast ciągle wyłuskiwać. Chyba że ten wskaźnik
    miałby się ciągle przesuwać, to wtedy pewnie nie, ale wówczas gdybym miał
    użyć zapisu typu a / * b to bym użył nawiasów: a / (*b), bo inaczej taki
    zapis wydawałby mi się nieczytelny, niezależnie od tego gdzie ile spacji bym
    wsadził :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 42. Data: 2016-08-06 15:42:38
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    >użyć zapisu typu a / * b to bym użył nawiasów: a / (*b), bo inaczej taki
    >zapis wydawałby mi się nieczytelny, niezależnie od tego gdzie ile spacji

    bym bym bym a potem w kodzie widzi sie cos innego :-)

  • 43. Data: 2016-08-07 11:40:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 22:17:35 +0200, Ghost napisał(a):

    > oraz np.
    > a = 4 / *y
    >
    > czy to cos zmienia, czy znów się nudzisz?

    prawde mowiac to nie wpadlbym na to, aby wpisac
    4 /* y;

    Po co ? Gwiazdke trzymamy razem ze wskaznikiem.

    Ale calosc moglaby mnie zaskoczyc.

    J.

  • 44. Data: 2016-08-08 11:59:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 04.08.2016 o 09:24, s...@g...com pisze:
> [...]
    grupie "BOGÓW" od C/C++. Jak wiecie, mam trochę wstręta do C, ale nie w tym rzecz.
    Prośba: Napiszcie mi w kilku "żołnierskich" słowach jaka jest różnica/jak to
    interpretować:

    >>> 2) void Jakaś_Tam_Funkcja(int *Jakaś_Tam_Zmienna);

    > ===========
    >
    > Nie chodzi mi o "void". To akurat jest zrozumiałe. Chodzi mi o umiejscowienie "*" w
    deklaracji zmiennej wejściowej. (typ* zmienna, typ *zmienna, typ * zmienna). A co się
    tyczy "bogów" z pl.comp.lang.c, to niestety z Bogiem nie pogadasz. Kiedyś wdałem się
    tam w dyskusję dot. składni C vs. Pascal. Na dobrą sprawę, "filozofia" obu języków
    jest IDENTYCZNA !!

    Wchodzisz też na grupę pl.comp.os.linux, z tezą że Windows jest tak samo
    sensownie zbudowany jak Linux? Albo do ulubionej knajpki kibiców Wisły,
    aby ich uświadamiać, że Cracovia to tez fajny klub?

    Pozdrawiam
    MD

  • 45. Data: 2016-08-08 15:18:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 11:59:42 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
> [...]
    Wisły,
    > aby ich uświadamiać, że Cracovia to tez fajny klub?

    Nota bene, kibice Wisły i Cracovii postanowili się pojednać. Zdziebko
    szokujące, ale jednak. Gdy umarł JP2.

    Profesjonalizm w użyciu C/C++/czegokolwiek to nie bycie fanem
    hejtujacym wszystko co nie jest C/C++/czymkolwiek. Akurat sposób
    przekazywania parametrów w C jest niezbyt doskonały. W szczególności:
    złym pomysłem są tzw. parametry wyjściowe (dziedzictwo po Fortranie
    itp.) - pod tym względem Java jest dużo bardziej ogarnięta. Choć to
    pytanie może wydawać się dziwne, to czy znasz klarowną odpowiedź:
    dlaczego tyle papieru itp. potrzebne jest na tłumaczenie czym są typy
    zmiennych i wskaźniki w C... choć celem nie jest napisanie sonetu w
    n-tysięcy LOC, a jedynie zrobienie czegoś trywialnego (jakieś LED w
    Arduino, obliczenie CRC, interpolacja najbliższą wartością z
    tablicy...)???

    Czy zamiast medytacji nad C nie lepiej po prostu użyć czegoś bardziej?

    I z góry uprzedzam: da się. Patrz Python i nie tylko.

    Nawet w C da się #define a (*aptr)

    Potem można pisać

    int fun(int a)
    {
    return 1000 / a;
    }

    Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a

  • 46. Data: 2016-08-08 17:38:04
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 08.08.2016 o 15:18, slawek pisze:
    > samo
    > Wisły,
    >
    > Nota bene, kibice Wisły i Cracovii postanowili się pojednać. Zdziebko
    > szokujące, ale jednak. Gdy umarł JP2.

    Oczywiście, wszyscy wtedy się zapisali do pokolenia JP2. Okazuje się, ze
    jednak że był to stan nietrwały.

    > Profesjonalizm w użyciu C/C++/czegokolwiek to nie bycie fanem hejtujacym
    > wszystko co nie jest C/C++/czymkolwiek.

    Z drugiej strony są tam ludki którzy zawodowo zajmują się pisaniem w
    c/c++ i przychodzi do nich człowiek, który chce adwokacić na rzecz
    jakiegoś umierającego języka. O czym maja z nim rozmawiać?

> [...]
    > zrobienie czegoś trywialnego (jakieś LED w Arduino, obliczenie CRC,
    > interpolacja najbliższą wartością z tablicy...)???

    Z tego, że istnieją zadania do których nie trzeba struktur, unii czy
    wskaźników, nie wynika że te typy są w c niepotrzebne. Razi cię że przy
    programowaniu atmelka używasz języka, w którym jest wiele niepotrzebnych
    ci konstrukcji, to użyj mikrobasica czy micropythona.

    > Czy zamiast medytacji nad C nie lepiej po prostu użyć czegoś bardziej?
    >
    > I z góry uprzedzam: da się. Patrz Python i nie tylko.

    I napisać źródło linuksa w Pythonie :)

    > Nawet w C da się #define a (*aptr)
    >
    > Potem można pisać
    > int fun(int a)
    > {
    > return 1000 / a;
    > }
    >
    > Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a

    Możesz sobie także zdefiniować begin i end. Tylko po co?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2016-08-08 17:45:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Nawet w C da się #define a (*aptr)
    >
    > Potem można pisać
    > int fun(int a)
    > {
    > return 1000 / a;
    > }
    >
    > Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a

    A po latach w jakiejś procedurze dołożysz sobie zmienną i przypadkiem
    nazwiesz ją a.
    P.G.

  • 48. Data: 2016-08-08 23:39:31
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 17:38:04 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > I napisać źródło linuksa w Pythonie :)

    Cześć Linuksa jest napisana w Pythonie.

  • 49. Data: 2016-08-08 23:47:56
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 17:38:04 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Możesz sobie także zdefiniować begin i end. >Tylko po co?

    Aby było ładniej. Albo np. tak

    #define begin { dbgoutbegin(++level); {
    #define end } dbgoutend(--level); }

    ;)

  • 50. Data: 2016-08-09 00:22:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 17:45:15 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > A po latach w jakiejś procedurze dołożysz sobie zmienną i
    przypadkiem
    > nazwiesz ją a.

    Primo undef. Secundo, właśnie dlatego C/C++ jest do bani. Tertio,
    kompilator wykryje. Quarto, nie będę żył tak długo.