-
31. Data: 2016-08-05 20:33:23
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "PcmOl" <...@...com>
>... Tymczasem w C, możesz zadeklarować nazwę zmiennej gdzie popadnie. Nawet
>zmienną sterującej pętli wewnątrz pętli!! for(int i.. i tak dalej) . BURDEL jak
>cholera !! Hahh!! Jest też w C jakiś tam zapis(jednolinijkowy), którego treść
>jest taka: Jeżeli a<b, to zrób "A", jeżeli a=b, to zrób "B", jeżeli a>b, to
> zrób "C". Nie pamiętam dokładnie tej składni, ale jest coś takiego w C, i jest
> to bardziej pojebane niż zapis całej tej procedury w Assemblerze.
Nędznej baletnicy wadzi rąbek przy spódnicy. :D
-
32. Data: 2016-08-05 20:38:40
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:39b0c5dd-d991-47a9-92b3-5de0e5b51dab@go
oglegroups.com...
>Jeżeli a<b, to zrób "A", jeżeli a=b, to zrób "B", jeżeli a>b, to zrób "C".
>Nie pamiętam dokładnie tej składni, ale jest coś takiego w C,
nie ma - trzeba poskładać z wielu wyrażeń, ale tego rodzaju syfiate
składanki zrobię ci w dowolnym języku
-
33. Data: 2016-08-05 21:26:44
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57a4da2f$0$15194$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
>>>To tylko pomoc dla programisty i chyba
>>> nie ma innych przypadków gdzie położenie gwiazdki coś zmienia.
>> W c? Np. w przypadku dzielenia.
>dla deklaracji
int *y;
a=4 /* y;
vs
a=4 / *y;
>widać różnicę?
No widac. Choc jeszcze mamy a=4 /*y; i a=4/*y;
Hm, a jak to bedzie, jesli *y bedzie zdefiniowane przez #define ?
No, jak bedzie prawidlowo zdefiniowane, tzn (*y) czy (*(y)), to dobrze
bedzie :-)
J.
-
34. Data: 2016-08-05 21:29:03
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost>
On 05/08/2016 20:38, Ghost wrote:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:39b0c5dd-d991-47a9-92b3-5de0e5b51dab@go
oglegroups.com...
>
>> Jeżeli a<b, to zrób "A", jeżeli a=b, to zrób "B", jeżeli a>b, to zrób
>> "C". Nie pamiętam dokładnie tej składni, ale jest coś takiego w C,
>
> nie ma - trzeba poskładać z wielu wyrażeń, ale tego rodzaju syfiate
> składanki zrobię ci w dowolnym języku
Domyślam się, że OP miał na myśli tego typu konstrukcję:
unsigned short a = 2;
printf("%s\n", a > 0 ? "liczba dodatnia" : "zero");
Co prawda nie odpowiada dokładnie opisowi, ale z reguły właśnie na to
skarżą się nowicjusze zanim zrozumieją w jakich sytuacjach to się bardzo
przydaje.
Mateusz
-
35. Data: 2016-08-05 22:17:35
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57a4e880$0$12543$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57a4da2f$0$15194$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
>>>>To tylko pomoc dla programisty i chyba
>>>> nie ma innych przypadków gdzie położenie gwiazdki coś zmienia.
>>> W c? Np. w przypadku dzielenia.
>>dla deklaracji
>>int *y;
>>a=4 /* y;
>>vs
>>a=4 / *y;
>>widać różnicę?
>No widac. Choc jeszcze mamy a=4 /*y; i a=4/*y;
oraz np.
a = 4 / *y
czy to cos zmienia, czy znów się nudzisz?
-
36. Data: 2016-08-05 22:47:36
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57a4e8f0$0$5258$4...@n...free.fr..
.
On 05/08/2016 20:38, Ghost wrote:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:39b0c5dd-d991-47a9-92b3-5de0e5b51dab@go
oglegroups.com...
>
>>> Jeżeli a<b, to zrób "A", jeżeli a=b, to zrób "B", jeżeli a>b, to zrób
>>> "C". Nie pamiętam dokładnie tej składni, ale jest coś takiego w C,
>
>> nie ma - trzeba poskładać z wielu wyrażeń, ale tego rodzaju syfiate
>> składanki zrobię ci w dowolnym języku
>Domyślam się, że OP miał na myśli tego typu konstrukcję:
> unsigned short a = 2;
> printf("%s\n", a > 0 ? "liczba dodatnia" : "zero");
raczej
a<b?A():a=b?B():a>b?C()
-
37. Data: 2016-08-05 23:13:57
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
>> Poproszę przykład.
> dla deklaracji
> int *y;
> a=4 /* y;
> vs
> a=4 / *y;
> widać różnicę?
Widać, aczkolwiek dla mnie jest to przykład dosyć abstrakcyjny. Nie
pamiętam, żebym się z takim przypadkiem spotkał. Co innego deklaracje kilku
zmiennych w jednej linijce.
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i Outlook Express: http://www.grzegorz.net/oe/
Uptime: 9 days, 23 hours, 48 minutes and 54 seconds
-
38. Data: 2016-08-06 07:10:45
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:no2vii$2t8$...@n...news.atman.pl...
Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
>>> Poproszę przykład.
>> dla deklaracji
>> int *y;
>> a=4 /* y;
>> vs
>> a=4 / *y;
>> widać różnicę?
>Widać, aczkolwiek dla mnie jest to przykład dosyć abstrakcyjny. Nie
>pamiętam, żebym się z takim przypadkiem spotkał. Co innego deklaracje kilku
>zmiennych w jednej linijce.
Nigdy nie dzieliłeś? Czy nie dzieliłeś przez wartość wskazywaną?
-
39. Data: 2016-08-06 08:55:31
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: slawek <f...@f...com>
On Thu, 4 Aug 2016 09:53:17 +0200, ajt <a...@a...com.pl> wrote:
> Umiejscowienie nie ma żadnego znaczenia, wszystkie trzy przykłady
są
> równoważne, pominąłeś jeszcze typ*zmienna, to również to samo.
Są takie same dla kompilatora (jeżeli kompilator jest kompilatorem
C/C++).
Nie są takie same z punktu widzenia filozofii programowania: gwiazdka
przyklejona do typu tworzy jakby nowy typ, gwiazdka przyklejona do
zmiennej modyfikuje sposób traktowania zmiennej. Nie w sensie
standardu, ale w sensie skojarzeń w mózgu programisty.
Nota bene...
Jeżeli ktoś napisze definicję:
int* a,b;
to jest to to samo co
int *a;
int b;
a nie jak mogłobysię
int *a;
int *b;
-
40. Data: 2016-08-06 08:58:55
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: slawek <f...@f...com>
On Thu, 4 Aug 2016 10:47:24 +0200, "Ghost" <n...@d...pl> wrote:
> dlatego należy trzymać gwiazdki przy zmiennych
Należy każda zmienną definiować /deklarować w osobnej
linii/instrukcji. Oraz używać typedef.