eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 109

  • 71. Data: 2017-06-20 19:55:25
    Temat: Pytanie teoretyczne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stara dobra zasada mowi ze z gory zjezdzaj na takim biegu na jakim na nia wjechales.


  • 72. Data: 2017-06-20 19:56:23
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 20, 2017 at 6:18:44 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Generalnie ci co jeżdzą moto, powiedzą ci, że jazda na luzie jest do
    > dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;)

    To juz zupelnie inna sprawa, jesli w zkrecie moto zaczyna sie wlaic na bok to
    oczywiscie najprostsze jest dodanie gazu. Ostanio testowalem na pitbajkach . Kilka
    razy juz bylem pewien, ze nie da rady ;) a gaz na 3/4 ratowal sytuacje...




  • 73. Data: 2017-06-20 20:01:08
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 20, 2017 at 6:36:46 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Hm, jezdzile autem bez wspomagania, nawet kilkoma - no ale tam byl
    > calkowi brak, wiec nie przeszkadzalo.

    Tez kilkoma jezdzilem i problemu nie bylo. Z tego co kolega opisywal glowny problem
    to calkowite zaskoczenie, tzn. ~500x przejedziesz ten zakret krecac jedna reka, czy
    jednym palcem od niechcenia (stosunkowo wolna jazda w ciurze samochodow do pracy
    rano), az tu nagle nie dajesz rady ruszyc kierownicy, samochod jedzie w strone
    chodnika.... Zdaje sie, ze hamulec przynajmniej dziala na 1-2 hamowania...




  • 74. Data: 2017-06-20 20:33:25
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 19:56, WS pisze:
    > On Tuesday, June 20, 2017 at 6:18:44 PM UTC+2, Shrek wrote:
    >
    >> Generalnie ci co jeżdzą moto, powiedzą ci, że jazda na luzie jest do
    >> dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;)
    >
    > To juz zupelnie inna sprawa, jesli w zkrecie moto zaczyna sie wlaic na bok to
    oczywiscie najprostsze jest dodanie gazu. Ostanio testowalem na pitbajkach . Kilka
    razy juz bylem pewien, ze nie da rady ;) a gaz na 3/4 ratowal sytuacje...

    I zaskakujące jest to, że mimo, że zasada działanie jest inna, to w FWD
    często też dodanie gazu ratuje sytuację;)

    Generalnie - na luzie jeżdzi się inaczej niż jesteś przyzwyczajony, że
    się jedzie. Jeśli ma cię coś zaskoczyć na drodze, to po co jeszcze sobie
    kłopotu dodawać dziwnym zachowaniem samochodu?

    Shrek


  • 76. Data: 2017-06-20 21:00:46
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    >> > Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >> > klopoty...
    >>
    >> Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
    >> Mozesz mnie oswiecic?
    >
    > Mitycznych? Pomijajac juz kwestie szybkich manewrow wymagajacych
    > dodania gazu...

    Alez nie pomijaj...
    Argumentuj! :)
    >
    > Kolega z pracy 2x mial przypadek, ze w tym samym miejscu o malo w
    > kraweznik nie przywalil - skrzyzowanie w miescie skret w lewo 90
    > stopni. Mial zwyczaj "oszczednosciowo" dojezdzac do takich na luzie.
    > Zgasl silnik i przestalo dzialac wspomaganie kierownicy - to juz
    > wystarczy zeby sie mocno zdziwic w trakcie zakretu. Samochod
    > generalnie sprawny, normalnie nie gasl ;) Po drugiej akcji odstawil do
    > ASO, nic nie znalezli (a kilka dni szukali...)
    >
    > W samochodach ze wspomaganiem jazda bez niego jest dosc trudna. Z
    > kolei sasiad wpadl na pomysl wepchania samochodu przez brame, bez
    > odpalania (mial troche z gorki). Lekko popchal, wskoczyl i mial
    > skrecic w brame i zahamowac przed domem. ledwie mu sie udalo w slupek
    > nie przywalic i zatrzymac... a kawal chlopa Od tego czasu odpala ;)
    >
    No to mowie ze mitycznych...
    Mam na koncie grubo ponad milion km i jeszcze mi się nie zdarzyło zeby mi
    auto zgasło na luzie...


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
    ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą."
    Henry Louis Mencken


  • 75. Data: 2017-06-20 21:00:46
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    >> Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
    >> Mozesz mnie oswiecic?
    >
    > IMHO w razie jakiś (wymuszonych) manwerów trzeba na ogół jednak gazu
    > używać, na luzie jedzie się "inaczej" (nie pytaj jak dokładnie - po
    > prostu inaczej), więc w sutuacji podbramkowej dochodzi zaskoczenie, że
    > nie tak pojechał jak trzeba. Nie zdziwię się jakby nie jeden wcisnął gaz
    > i dziwił się że nic się że wyje a nie jedzie, a zaskoczony człowiek robi
    > głupie rzeczy.
    >
    > Generalnie ci co jeżdzą moto, powiedzą ci, że jazda na luzie jest do
    > dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;)
    >
    Na moto nie jezdze, auto mnie w takiej sytuacji nigdy nie zaskoczyło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"


  • 77. Data: 2017-06-20 21:09:52
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 21:00, Budzik pisze:

    >> Generalnie ci co jeżdzą moto, powiedzą ci, że jazda na luzie jest do
    >> dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;)
    >>
    > Na moto nie jezdze, auto mnie w takiej sytuacji nigdy nie zaskoczyło.

    Może jak ciągle to robisz, to już cię nie zaskakuje;) Jak dla mnie w
    podbramkowej sytuacji już fakt, że jak wciśniesz to nie jedzie tylko
    wyje jest mało komfortowy.

    Shrek.


  • 78. Data: 2017-06-20 21:28:23
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 18:41, J.F. pisze:

    >> I właśnie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radę godzinę
    >> jechać z taka prędkością. Więc nie piszcie o litrze na sto kilometrów.
    >
    > Drog, gdzie mozna by 100 km przejechac po plaskim z jedna predkoscia tez
    > u nas nie ma.

    Są, musi tylko być wystarczająco niska.

    > Przeliczylem tylko po to, zeby miec jakies porownanie.

    I porównałeś wyliczoną średnią ze średnią podana przez komputer.
    To nie jest porównanie tylko udawanie porównania.

    >> A średnia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych
    >> punktów nić od różnicy w spalaniu na luzie od na "bezgazie".
    >
    > Drogi, gdzie jest na przemian 1km pod gorke i 1km z gorki, i tak przez
    > 100km tez nie ma, a jednak spalanie srednie na 100km podasz.

    Bo średnie spalanie będzie średnim spalaniem niezależnie czy będą górki
    czy płaski teren.
    I jak ja je podam to będzie ono wyliczone na podstawie zatankowanego
    paliwa nie danych z sufitu czy ze wskaźnika na desce rozdzielczej.


    Pozdrawiam


  • 79. Data: 2017-06-20 22:07:38
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale ograniczajac sie do samochodow spalinowych - wiesz, jak jest
    > oszczedniej ?
    >
    > Wiec pytanie bardzo zasadne.
    > A odpowiedz nielatwa.

    Z góry się rozpędzasz z 80 do 110, a pod górkę nie ciśniesz tylko
    pozwalasz żeby dojeżdżając do szczytu wskazówka ponownie spadła do 80.

    Tak jest najoszczędniej. Jeżdżę dopiero 10 lat, a już dawno się tego
    nauczyłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 80. Data: 2017-06-20 22:16:48
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
    > Co jest bardziej ekonomiczne :
    > 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
    > 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    > 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
    >
    > Osobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
    > Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
    > https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
    >
    > Pzdr
    >
    >

    4. Zjazd z góry i wjazd pod górę z wyłączonym silnikiem.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: