  • 61. Data: 2017-06-20 18:18:45
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 14:00, Budzik pisze:

    > Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
    > Mozesz mnie oswiecic?

    IMHO w razie jakiś (wymuszonych) manwerów trzeba na ogół jednak gazu
    używać, na luzie jedzie się "inaczej" (nie pytaj jak dokładnie - po
    prostu inaczej), więc w sutuacji podbramkowej dochodzi zaskoczenie, że
    nie tak pojechał jak trzeba. Nie zdziwię się jakby nie jeden wcisnął gaz
    i dziwił się że nic się że wyje a nie jedzie, a zaskoczony człowiek robi
    głupie rzeczy.

    Generalnie ci co jeżdzą moto, powiedzą ci, że jazda na luzie jest do
    dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;)

    Shrek

  • 62. Data: 2017-06-20 18:33:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To byl zawor odcinajacy przeplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow po wylaczeniu
    zaplonu.

    Zawór hamowania silnikiem (ZHS) współpracuje z urządzeniem biegu
    jałowego. Układ ZHS sterowany jest podciśnieniem panującym w przelocie
    gaźnika. Popularny układ składa się z membrany, w której z jednej strony
    panuje ciśnienie atmosferyczne, a druga strona połączona jest z
    przelotem gaźnika. Przy zamkniętej przepustnicy urządzenie biegu
    jałowego zapewnia dostarczanie do cylindrów mieszanki w ilości
    wystarczającej do utrzymania wolnych obrotów silnika. Zawór ZHS jest
    otwarty ponieważ podciśnienie panujące w przelocie gaźnika jest zbyt
    małe aby ugiąć membranę zaworu. W przypadku kiedy kierujący pojazdem
    hamuje silnikiem, czyli kiedy podczas jazdy samochodem przy włączonym
    biegu zamyka przepustnicę gaźnika, podciśnienie przekracza znacznie
    podciśnienie panujące w przelocie podczas pracy na biegu jałowym. ZHS
    powoduje przymknięcie układu biegu jałowego. Gdy obroty silnika zmaleją
    do obrotów biegu jałowego różnica podciśnienia i ciśnienia
    atmosferycznego maleje do wartości, przy której membrana ZHS ponownie
    otwiera układ biegu jałowego pozwalający utrzymać wolne obroty silnika.

    Shrek

  • 63. Data: 2017-06-20 18:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    On Tuesday, June 20, 2017 at 2:00:48 PM UTC+2, Budzik wrote:

    >Mitycznych? Pomijajac juz kwestie szybkich manewrow wymagajacych
    >dodania gazu...

    To i tak sie okaze, ze silnik na V/6 biegu nie ciagnie :-)

    >W samochodach ze wspomaganiem jazda bez niego jest dosc trudna.

    Hm, jezdzile autem bez wspomagania, nawet kilkoma - no ale tam byl
    calkowi brak, wiec nie przeszkadzalo.

    J.

  • 64. Data: 2017-06-20 18:38:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Pisałem, że wg wskaźnika. Ale akurat działa dość dobrze i pokrywa się ze
    wskazaniami podpiętego kompa.

    :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 65. Data: 2017-06-20 18:41:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na
    luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia

    Idąc tym tokiem rozumowania "lepiej" będzie pojechać rowerem - jeszcze
    mniej spalisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2017-06-20 18:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
    >I właśnie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radę
    >godzinę
    >jechać z taka prędkością. Więc nie piszcie o litrze na sto
    >kilometrów.

    Drog, gdzie mozna by 100 km przejechac po plaskim z jedna predkoscia
    tez u nas nie ma.

    Przeliczylem tylko po to, zeby miec jakies porownanie.

    >A średnia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych
    >punktów nić od różnicy w spalaniu na luzie od na "bezgazie".

    Drogi, gdzie jest na przemian 1km pod gorke i 1km z gorki, i tak przez
    100km tez nie ma, a jednak spalanie srednie na 100km podasz.

    J.

  • 67. Data: 2017-06-20 18:44:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer.

    Podziel się proszę co to za "dieselek"? :-) Bo 2.0T na postoju pali
    0,7-0,9L/h w zależności czy z klimą czy bez.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 68. Data: 2017-06-20 19:06:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 18:41:53 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia

    > Idąc tym tokiem rozumowania "lepiej" będzie pojechać rowerem - jeszcze
    > mniej spalisz.

    I tak codziennie czynie.
    Ale ty dyskutujesz na temat czy sie czepiasz czegoś o czym nie dyskutujemy?

    Przeczytałeś chociaż inicjalnego posta?

    Czy dla ciebie dyskutowanie na temat i się go trzymanie jest niewyobrażalne?

  • 69. Data: 2017-06-20 19:11:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Idąc tym tokiem rozumowania "lepiej" będzie pojechać rowerem -
    >jeszcze
    mniej spalisz.

    Ale ograniczajac sie do samochodow spalinowych - wiesz, jak jest
    oszczedniej ?

    Wiec pytanie bardzo zasadne.
    A odpowiedz nielatwa.

    J.

  • 70. Data: 2017-06-20 19:17:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >Podziel się proszę co to za "dieselek"? :-) Bo 2.0T na postoju pali
    >0,7-0,9L/h w zależności czy z klimą czy bez.

    A to jest oplowski 1.9 CDTI czy jakie tam literki lubili z 10 lat
    temu.

    A klima automatyczna, to nikt nie wie, na ile obciaza :-)

    J.