-
61. Data: 2017-06-20 18:18:45
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.06.2017 o 14:00, Budzik pisze:
> Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
> Mozesz mnie oswiecic?
IMHO w razie jakiś (wymuszonych) manwerów trzeba na ogół jednak gazu
używać, na luzie jedzie się "inaczej" (nie pytaj jak dokładnie - po
prostu inaczej), więc w sutuacji podbramkowej dochodzi zaskoczenie, że
nie tak pojechał jak trzeba. Nie zdziwię się jakby nie jeden wcisnął gaz
i dziwił się że nic się że wyje a nie jedzie, a zaskoczony człowiek robi
głupie rzeczy.
Generalnie ci co jeżdzą moto, powiedzą ci, że jazda na luzie jest do
dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;)
Shrek
-
62. Data: 2017-06-20 18:33:02
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.06.2017 o 12:39, Zenek Kapelinder pisze:
> To byl zawor odcinajacy przeplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow po wylaczeniu
zaplonu.
>
Zawór hamowania silnikiem (ZHS) współpracuje z urządzeniem biegu
jałowego. Układ ZHS sterowany jest podciśnieniem panującym w przelocie
gaźnika. Popularny układ składa się z membrany, w której z jednej strony
panuje ciśnienie atmosferyczne, a druga strona połączona jest z
przelotem gaźnika. Przy zamkniętej przepustnicy urządzenie biegu
jałowego zapewnia dostarczanie do cylindrów mieszanki w ilości
wystarczającej do utrzymania wolnych obrotów silnika. Zawór ZHS jest
otwarty ponieważ podciśnienie panujące w przelocie gaźnika jest zbyt
małe aby ugiąć membranę zaworu. W przypadku kiedy kierujący pojazdem
hamuje silnikiem, czyli kiedy podczas jazdy samochodem przy włączonym
biegu zamyka przepustnicę gaźnika, podciśnienie przekracza znacznie
podciśnienie panujące w przelocie podczas pracy na biegu jałowym. ZHS
powoduje przymknięcie układu biegu jałowego. Gdy obroty silnika zmaleją
do obrotów biegu jałowego różnica podciśnienia i ciśnienia
atmosferycznego maleje do wartości, przy której membrana ZHS ponownie
otwiera układ biegu jałowego pozwalający utrzymać wolne obroty silnika.
Shrek
-
63. Data: 2017-06-20 18:36:43
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
On Tuesday, June 20, 2017 at 2:00:48 PM UTC+2, Budzik wrote:
>> Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
>> Mozesz mnie oswiecic?
>Mitycznych? Pomijajac juz kwestie szybkich manewrow wymagajacych
>dodania gazu...
To i tak sie okaze, ze silnik na V/6 biegu nie ciagnie :-)
>W samochodach ze wspomaganiem jazda bez niego jest dosc trudna.
Hm, jezdzile autem bez wspomagania, nawet kilkoma - no ale tam byl
calkowi brak, wiec nie przeszkadzalo.
J.
-
64. Data: 2017-06-20 18:38:28
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Pisałem, że wg wskaźnika. Ale akurat działa dość dobrze i pokrywa się ze
wskazaniami podpiętego kompa.
:-D
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
65. Data: 2017-06-20 18:41:51
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na
luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia
Idąc tym tokiem rozumowania "lepiej" będzie pojechać rowerem - jeszcze
mniej spalisz.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
66. Data: 2017-06-20 18:41:53
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
>I właśnie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radę
>godzinę
>jechać z taka prędkością. Więc nie piszcie o litrze na sto
>kilometrów.
Drog, gdzie mozna by 100 km przejechac po plaskim z jedna predkoscia
tez u nas nie ma.
Przeliczylem tylko po to, zeby miec jakies porownanie.
>A średnia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych
>punktów nić od różnicy w spalaniu na luzie od na "bezgazie".
Drogi, gdzie jest na przemian 1km pod gorke i 1km z gorki, i tak przez
100km tez nie ma, a jednak spalanie srednie na 100km podasz.
J.
-
67. Data: 2017-06-20 18:44:02
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer.
Podziel się proszę co to za "dieselek"? :-) Bo 2.0T na postoju pali
0,7-0,9L/h w zależności czy z klimą czy bez.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
68. Data: 2017-06-20 19:06:33
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 18:41:53 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> > To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na
luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia
>
> Idąc tym tokiem rozumowania "lepiej" będzie pojechać rowerem - jeszcze
> mniej spalisz.
>
I tak codziennie czynie.
Ale ty dyskutujesz na temat czy sie czepiasz czegoś o czym nie dyskutujemy?
Przeczytałeś chociaż inicjalnego posta?
Czy dla ciebie dyskutowanie na temat i się go trzymanie jest niewyobrażalne?
-
69. Data: 2017-06-20 19:11:20
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oibj8f$8bc$...@n...news.atman.pl...
>> To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy
>> lepiej jechać na luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału
>> przyspieszenia
>Idąc tym tokiem rozumowania "lepiej" będzie pojechać rowerem -
>jeszcze
mniej spalisz.
Ale ograniczajac sie do samochodow spalinowych - wiesz, jak jest
oszczedniej ?
Wiec pytanie bardzo zasadne.
A odpowiedz nielatwa.
J.
-
70. Data: 2017-06-20 19:17:23
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oibjci$8bc$...@n...news.atman.pl...
>> moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer.
>Podziel się proszę co to za "dieselek"? :-) Bo 2.0T na postoju pali
>0,7-0,9L/h w zależności czy z klimą czy bez.
A to jest oplowski 1.9 CDTI czy jakie tam literki lubili z 10 lat
temu.
A klima automatyczna, to nikt nie wie, na ile obciaza :-)
J.