eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pytanie teoretyczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 109

  • 51. Data: 2017-06-20 11:33:46
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oiapa8$pq7$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze:
    >>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i
    >>>>> tak
    >>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak
    >>>>> twierdzi
    >>>>> komputer.
    >>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
    >>> [...]
    > Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.

    >W konstrukcji zaprojektowanej do wyścigu na kropelce czy jednak
    >w normalnym aucie drogowym ?

    Zwykle auto.

    >I zastanów się jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ?
    >Wedle mojej wiedzy hybrydy palą więcej.

    Nie chodzi o to, ze mozna jezdzic na litrze, tylko ze ten litr trzeba
    potem doliczyc do innych odcinkow.
    I juz wychodzi wiecej, IMO - istotnie wiecej.

    J.


  • 52. Data: 2017-06-20 11:43:22
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 11:33:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie chodzi o to, ze mozna jezdzic na litrze, tylko ze ten litr trzeba
    > potem doliczyc do innych odcinkow.
    > I juz wychodzi wiecej, IMO - istotnie wiecej.
    >
    Ogólnie wychodzi całkiem sporo biorąc pod uwage nawet wariant gdzie nas ktoś na
    lawecie wiezie i robi to za darmo i zeby nie zmarznąć mamy odpalony silnik.
    Wychodzi te 0.6-0.9l/h (moja foka na rope) bez klimy i jakieś 0.3l/h dodatkowo z
    klimą.
    I to w sytuacji kiedy ktoś nas wiezie za darmo w tempie 90km/h a my tylko silnikiem
    krecimy.

    W tym kontekscie spalanie realnego przypadku 4,5-5l/100 przy jezdzie samodzielnej juz
    nie wyglada tak drastycznie....

    Ciekawy kontekst...


  • 53. Data: 2017-06-20 12:39:43
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To byl zawor odcinajacy przeplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow po wylaczeniu
    zaplonu.


  • 54. Data: 2017-06-20 12:42:33
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zanim cos napiszesz to sprawdz a jak nie jestes pewny to nie pisz.


  • 55. Data: 2017-06-20 14:00:47
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    >> Co jest bardziej ekonomiczne :
    >> 1. Przyspieszanie z gĂłry i zwalnianie (wjazd luzem) pod gĂłr??
    >> 2. Zjazd luzem z gĂłry i przyspieszanie pod gĂłr??
    >> 3. Czy wszystko jedno - jazda rĂłwnym tempem?
    >>
    >> OsobiÂście wydaje mi si? ?e pierwsze co sugeruje teoria odwrĂłconej
    >> cykloidy. Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
    >> https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
    >>
    > nie jeździ się na luzie (zwłaszcza w górach)

    gĂłrka = jazda w gĂłrach? hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"


  • 57. Data: 2017-06-20 14:00:47
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Tak, bo zalecenie jest takie abyś nie tylko mógł sprawnie sie
    > zatrzymać ale i przyspieszyć lub zgrabnie wykonac manewr skrętu. A w
    > tych ostatnich dwu moc na kołach jest raczej przydatna.

    :)
    chyba jak jestes chołkiem albo innym wycinaczem.99% i tak nie wiedziałoby
    co zrobić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.


  • 56. Data: 2017-06-20 14:00:47
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    > klopoty...

    Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
    Mozesz mnie oswiecic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Błąd łatwiej można dostrzec niż prawdę,
    bo błąd leży na wierzchu, a prawda w głębi"


  • 58. Data: 2017-06-20 16:37:40
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 11:30, s...@g...com pisze:

    >>>>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
    >>>>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
    >>>>>>> komputer.
    >>>>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
    >>>>>
    >>>>>> Coś tu się nie zgadza.
    >>>>>
    >>>>> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
    >>>>> Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
    >>>
    >>> Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.
    >>
    >> W konstrukcji zaprojektowanej do wyścigu na kropelce czy jednak
    >> w normalnym aucie drogowym ?
    >> I zastanów się jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ?
    >> Wedle mojej wiedzy hybrydy palą więcej.
    >>
    >>
    > Doczytaj szczegóły bo tutaj nie chodzi o spalanie przy napędzaniu samochodu.
    > Tu chodzi o utrzymanie silnika na chodzie.
    > Auto sie stacza z górki w tempie 90km/h. I zrobi to samoczynnie z silnikiem czy
    bez.
    >
    > Jakby zgasić silnik to w takim przypadku spalanie wyjdzie 0l/100km.
    > Jakby jechać na luzie to będzie to te 1l/100km
    > Jakby jechac na biegu i hamować silnikiem to wyjdzie rónież 0l/100km ale wtedy
    częśc energii się straci i trzeba będzie spalić paliwo aby zajechać tak samo daleko
    jak w poprzednich przypadkach.
    >
    > ten 1l/100 o którym wspomina Jarosław to taki przelicznik spalania podczas zjazdu z
    górki na luzie.
    >
    I właśnie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radę godzinę
    jechać z taka prędkością. Więc nie piszcie o litrze na sto kilometrów.
    A średnia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych
    punktów nić od różnicy w spalaniu na luzie od na "bezgazie".


    Pozdrawiam


  • 59. Data: 2017-06-20 17:01:28
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 20, 2017 at 2:00:48 PM UTC+2, Budzik wrote:

    > > Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    > > klopoty...
    >
    > Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie.
    > Mozesz mnie oswiecic?

    Mitycznych? Pomijajac juz kwestie szybkich manewrow wymagajacych dodania gazu...

    Kolega z pracy 2x mial przypadek, ze w tym samym miejscu o malo w kraweznik nie
    przywalil - skrzyzowanie w miescie skret w lewo 90 stopni. Mial zwyczaj
    "oszczednosciowo" dojezdzac do takich na luzie. Zgasl silnik i przestalo dzialac
    wspomaganie kierownicy - to juz wystarczy zeby sie mocno zdziwic w trakcie zakretu.
    Samochod generalnie sprawny, normalnie nie gasl ;) Po drugiej akcji odstawil do ASO,
    nic nie znalezli (a kilka dni szukali...)

    W samochodach ze wspomaganiem jazda bez niego jest dosc trudna. Z kolei sasiad wpadl
    na pomysl wepchania samochodu przez brame, bez odpalania (mial troche z gorki). Lekko
    popchal, wskoczyl i mial skrecic w brame i zahamowac przed domem. ledwie mu sie udalo
    w slupek nie przywalic i zatrzymac... a kawal chlopa
    Od tego czasu odpala ;)



  • 60. Data: 2017-06-20 18:02:09
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 16:37:44 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
    > W dniu 2017-06-20 o 11:30, s...@g...com pisze:
    >

    > > ten 1l/100 o którym wspomina Jarosław to taki przelicznik spalania podczas zjazdu
    z górki na luzie.
    > >
    > I właśnie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radę godzinę
    > jechać z taka prędkością. Więc nie piszcie o litrze na sto kilometrów.
    > A średnia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych
    > punktów nić od różnicy w spalaniu na luzie od na "bezgazie".
    >
    >
    Ale tu dywagujemy o małym elemencie takiej trasy i aspekcie specyficznym.
    To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na
    luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia czy wreszcie przy
    "żeglowaniu" (wciskanie przyspieszenia tak aby delikatnie zwalniać)

    A podawanie zuzycia paliewa w l/100km jest po prostu jednostką miary.
    Oczywiste ze z górki nie będziemy jechać godzine ale różnice między metodami będą
    proporcjonalne dla górki 100m i 1km i 100km.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: