  • Data: 2014-11-09 17:26:10
    Temat: Re: Pytanie odnośnie policji
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra pisze:

    > Od przyjętego mandatu co prawda odwołać się nie można, ale z drugiej strony
    > nie jest to żaden dowód winy.

    Jak to nie? Postępowanie w sprawie o wykroczenie zakończyło się uznaniem
    winy przez obwinionego i dobrowolnym poddaniem się karze grzywny
    wymierzonej w trybie mandatowym. Moc prawną posiada taką samą jak wyrok
    sądu.

    > Więc jeżeli sprawca powie potem, że on jednak nie był winny, a podpisał
    > wszystko bo był w szoku i pod naciskiem, a jego ubezpieczyciel (bo tak
    > naprawdę to ubezpieczyciel decyduje) uzna że warto Ci nie zapłacić, to nie
    > zapłaci.

    Guzik prawda - jak mandat przyjął to może co najwyżej sądownie próbować
    uchylić własne oświadczenie woli - ale w tym celu musi wykazać że
    zaistniały istotne przyczyny uniemożliwiające mu świadome i
    nieskrępowane wyrażenie woli. I póki sąd oświadczenia woli nie uchyli -
    ubezpieczyciel jest jego skutkami prawnymi związany.

    --
    Darek