  • Data: 2013-02-26 22:43:37
    Temat: Re: Pytanie o ?wiat?omierz
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> writes:

    > Ciągle pozostaje problem filtra i opampa :-)

    Z filtrem mógłbym mieć problem, ale pisałem o elektronice :-)

    > Ale mówiłeś o zrobieniu tego z domowych gratów w ciągu jednego dnia
    > :-)

    Owszem, ale to nie miał być bezpośredni wyznacznik ceny. Jeśli ja
    z domowych gratów jestem w stanie coś takiego zrobić w ciągu jednego
    dnia, to po prostu cena 700 zł (pomińmy już 2400 zł) przy seryjnej
    produkcji jest mocno wygórowana. Przecież to jest proste urządzenie.
    Telefon komórkowy zawierający m.in. wielopasmowy TRX, sensor CMOS
    z minimalną optyką, akumulator, wyświetlacz, także obudowę itd. można
    kupić za 100 zł. Światłomierz to jednak dużo mniej skomplikowane
    urządzenie.

    Inna sprawa że ja to trochę rozumiem - takich rzeczy nie produkuje się
    "po kosztach" (włączajać R&D), maksymalizacja zysku ma wynikać z dużego
    zysku jednostkowego, liczba sprzedanych urządzeń nie tak bardzo zależy
    od ich ceny.
    --
    Krzysztof Halasa