  • Data: 2009-02-01 21:23:03
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Henry(k) pisze:
    > Po prostu stwierdzam że fotoamator kupujący monitor z najlepszą matrycą
    > (coś co na stronie określasz jako zastosowania graficzne) jest zwykłym
    > onanistą sprzętowym (no chyba że pływa w forsie - to czemu by miał sobie
    > żałować).

    Po pierwsze. Matryca nie decyduje o jakości monitora. O ile to nie TN.
    Po drugie. Nie ma nic złego w korzystaniu z rzeczy dobrych jakościowo.
    Jest spora grupa ludzi podzielająca ten pogląd. Sprzętowa asceza? Czemu
    miałaby służyć?

    > Włączyłem sobie plfoto - jakoś tego nie widać...

    Na negatywie, wszystko było artyzmem i techniczną perfekcją, tak? Czy
    się Panu to podoba czy nie, monitor jest jednym z głównych ogniw toru
    obróbki obrazu w fotografii cyfrowej.

    > Nigdzie - ja bym chciał żebyś napisał że gdyby nie świetne monitory to nie
    > byłbyś takim dobrym fotografem - co cały czas wynika z Twoich wypowiedzi
    > w tym wątku (na słabych monitorach się psuje zdjęcia).

    Wcale nie jestem dobrym fotografem. Co najwyżej potrafię zrobić zdjęcie
    poprawne technicznie. W fotografii reklamowej to jest najważniejsze. Nie
    pracuję w branży już ładnych kilka lat. Jednak amatorsko pstrykam sobie
    cały czas i *widzę* kiedy na gównianym monitorze, lub laptopie granatowe
    jeansy kolesia wychodzą na brązowo. Przykład jaskrawy, ale rzeczywiście
    takie defekty kolorystyki to norma, na monitorach za 500 zł.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!