    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie do serwisantów- jeśli tu tacy są;)
    Date: Tue, 28 Nov 2017 00:08:54 +0100
    <5a1bef23$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a1bfb23$0$656$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:5a1bfb23$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
    > No i zapewne samo rozprężenie odbierze trochę ciepła :)
    > Czyli jednak nie ponad 100 stopni.

    W końcu Wróblewski i Olszewski, jak coś tam w 1883 skroplili, to kombinowani
    sprężanie, chyba ochłodzenie tego, oraz już schłodzone znów rozprężane,
    ciepło odebrane gazowi na jego rozprężenie powodowało schłodzenie gazu,
    aparatura wielostopniowa... jakoś tak.

    > Dokładnie jak przy plujce czy herbacie.

    Ja tylko wiem, że jak parzę kawę, to muszę mieć jakiekolwiek ubranie na
    sobie. Nawet, jak się ochlapię wrzątkiem, to skutki zdarzenia są mniejsze,
    niż bym chlapnął na gołą skórę.

    > Wiesz, cała reszta to inna bajka, ale argument o użyciu wody o
    > temperaturze ponad 100 stopni jest tu po prostu bez sensu.

    Może o jakiś kawalątek, nie spodziewam się, by specjalnie opłacalne było
    konstruowanie urządzenia do wysokiego ciśnienia, stojące gdzie indziej, niż
    w domu. Zresztą, OIDP, nie zaleca się zaparzania napoju wrzątkiem, że
    powinno być nieco mniej.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.