    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie do serwisantów.
    Date: Mon, 22 Aug 2016 12:32:34 +0200
    <np3p8m$r4$1@news.chmurka.net> <np4ptk$18j0$1@gioia.aioe.org>
    <np4tfg$e1f$1@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    <np7f9h$d8j$1@news.chmurka.net> <np7hho$1ctm$1@gioia.aioe.org>
    <np7iop$ehm$1@news.chmurka.net> <np7jbi$1fs9$1@gioia.aioe.org>
    <np7kgq$f5u$1@news.chmurka.net> <np7kv6$1imi$1@gioia.aioe.org>
    <np7l6s$fd9$1@news.chmurka.net> <np7ll4$66a$1@node1.news.atman.pl>
    <np90rm$vag$1@news.chmurka.net> <np9540$kp9$1@node1.news.atman.pl>
    <np96qv$1oi$1@news.chmurka.net> <np9a62$pqe$1@node1.news.atman.pl>
    <np9duf$4fi$1@news.chmurka.net> <np9f6b$uuk$1@node1.news.atman.pl>
    <np9l7m$71g$1@news.chmurka.net> <np9mdg$6ck$1@node1.news.atman.pl>

    news:np9mdg$6ck$1@node1.news.atman.pl...

    > Niech napiszą unit testy i wtedy można rozmawiać o tym gdzie mają błąd i
    > co nie tak.

    Nie wiem co to unit testy - nie wiem czy to pojęcie miałoby zastosowanie w
    tym przypadku.
    Problem był na bardzo początkowym etapie.
    Urządzenie wysyła do nich ramkę (z liczbą losową w celu ustalenia klucza
    sesji), oni odpowiadają i urządzenie już nie odpowiada.
    Podejrzewałem błąd w kryptologii, bo w tej pierwszej ramce jeszcze jej nie
    ma, a w tej co odpowiadają już ma być, a nie przyszło mi do głowy, że nie
    sprawdzili, czy ich procedura crc zgadza się z crc z tej pierwszej ramki.
    Dla mnie oczywista, oczywistość jako pierwszy krok sprawdzania czegokolwiek.

    > Nie podejrzewałbym że decyzja była czysto techniczna w tym przypadku.

    O podłożu decyzji wiem tyle: "Nie pamiętam już C++ bo od kilkunastu lat
    piszę w C#."
    Czy jakby decyzja miała być czysto techniczna to uważałbyś, że wybór C# jest
    nie za bardzo?

    > To nie twój problem tylko firmy.

    Masz na myśli tamtą firmę, czy naszą? My chcemy dostarczać ludziom jak
    najbardziej przydatne im informacje, ale nie przekraczając swojego poziomu
    kompetencji.

    > Wiele firm ma obecnie problem z faktem że nie wiadomo co dalej z C# i
    > Windowsem w perspektywie lifetime produktu. Jak znowu zatrudnią Balmera to
    > może trzeba bedzie uciekać gdziebądź.

    Czyli w sumie mam odpowiedź na pytanie zadane przed chwilą.

    > Tak. Najlepiej pobierz Netbeans + SDK javy w jednej paczce, jest
    > zdecydowanie bardziej przyjazny niż Eclipse. Tak z Javy można komunikować
    > się z COM co załatwie 98% problemów świata elektroniki.

    Komunikowanie się z COM zostawię sobie dla C++ :).
    Planowałem zainteresować się C# bo zrozumiałem (bardzo pobieżny ogląd
    internetu), że jakby w języku już są zintegrowane kwestie komunikacji z
    innymi komputerami (dobrze podejrzewam, czy się mylę ?). Uznałem, że to może
    być powód dla którego takie firmy jak ta ostatnio wybrały właśnie ten język.
    Ja do tego przykładu użyłem jednego obiektu z biblioteki dostarczonej razem
    z Builderem 2010, ale słyszałem, że nie za bardzo jest ona optymalna, więc
    zakładałem, że prawdziwi programiści obsługują TCPIP bezpośrednio funkcjami
    systemu operacyjnego (czego ja nie ogarniam).
    Jeśli jest język, który ma to w sobie to pomyślałem, że przykład w nim
    będzie jednoznaczny bo nie będzie żadnej jakiejś biblioteki, którą akurat ja
    użyłem.
    Jak mi napisałeś, że C# należy podejrzewać o wymarcie to pomyślałem, że może
    Java. Jakieś książki o Javie kupiłem kilkanaście lat temu, ale nie
    przeczytałem.

    > netbeans ma oczywiście od groma przykładów. Tylko po co Ci java? jak już
    > masz cie w czymś ćwiczyć to może najzwyczajniej Pythona?

    O Phytonie wiem tylko tyle, że słyszałem kiedyś tę nazwę. Rozumiem, że to
    jakiś język :)
    Jak zapytam, czy Phytona mogę sobie gdzieś pobrać i zainstalować to mi
    napiszesz gdzie i jak a potem dodasz: Tylko po co ci Phyton, może już
    lepiej.....
    Tak będzie? :)
    P.G.