    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pytania "ogolne" na interview dla programisty
    Date: Thu, 19 Jul 2012 09:39:06 +0000 (UTC)
    <ju47jm$401$5@mx1.internetia.pl> <ju4av0$bkr$1@inews.gazeta.pl>
    <ju5js6$sf7$1@inews.gazeta.pl> <ju742h$98n$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@l...localdomain>
    <ju869k$401$14@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...localdomain>
    <ju8fsj$401$15@mx1.internetia.pl>
    <s...@l...localdomain>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 09:03:47 +0000, PK napisal:

    > To co piszesz jest w zasadzie prawdą. Problem polega jedynie na
    > definicji "czegoś wymagającego".
    >
    > Dojście do perfekcji w jakimś języku generalnie wymaga czasu, a nie
    > zdolności intelektualnych.

    Pisanie oprogramowania to trochę więcej, niż znajomość języka,
    w tym samym sensie, co znajomość angielskiego to jeszcze nie
    lingwistyka ani znajomość literatury. W ramach przykładu,
    jest sporo nowych publikacji nawet w temacie nie zahaczających
    o inne dziedziny.

> [...]
    > typowe: jakiś język (powiedzmy C++), angielski, XML, SQL itp. I na dole
    > jest punkt, że mile widziane jest doświadczenie/wiedza z jakiejś
    > dziedziny, np.: finansów, mechaniki płynów czy biologii molekularnej.
    >
    > Jak pewnie wszyscy wiemy, punkt "mile widziane" oznacza dokładnie to, że
    > "jak umiesz to dobrze, a jak nie umiesz to będziesz musiał się szybko
    > nauczyć". I zdarzają się świetni programiści, którzy nie są w stanie
    > ogarnąć kilku równań i po prostu odpadają po okresie próbnym. Wtedy
    > trzeba zatrudnić kogoś gorzej kodującego, ale zdolnego do wykonania

    Mówisz nie o wizardach, ale o zwykłych Senior Deweloper. Doświadczenie
    to jeden czynnik, nadmiar iskry bożej to coś innego.

    > Zdarzają się też programiści, którzy przychodzą na rozmowę do banku
    > i zapytani o wiedzę z mikroekonomii odpowiadają, że oni generalnie
    > gardzą ekonomią, a na rozmowę przyszli, bo bank szuka speców
    > do wielowątkowości i ona ich akurat interesuje (czasem pojawiają się
    > dodatki typu "rulez" albo "jest mega"). Po takim tekście rozmowa
    > jeszcze trwa, ale tylko dlatego, że rekruter nie ma niczego do roboty
    > i zbiera materiał na żarty w stołówce :).

    Też mógłbym rzucić parę niezłych kawałków z rozmów. Natomiast
    nie rozumiem, dlaczego bank miałby nie potrzebować programistów
    bez znajomości ekonomii. Warset nie wymagał znajomości ekonomii
    tylko właśnie wielowątkowości, sieciowych spraw, logiki, wydajności
    itp.

    Edek