  • Data: 2012-07-19 13:22:31
    Temat: Re: Pytania "ogolne" na interview dla programisty
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 12:08:33 +0200, Tomasz Kaczanowski napisal:

    > Bo jeśli nie wiesz dlaczego dany schemat postępowania jest potrzebny, to
    > nie będziesz wiedział, jak go zaimplementować. Mozesz się tego nauczyć,
    > ale jeśli podejście twoje byłoby takie, jakie opisał przedpiszca, to
    > znaczy, że to drugie będzie niewykonalne.

    Bzdura. Wyobraź sobie kataklizmy na rynkach, gdyby transakcyjne systemy
    były rozwijane przez ekonomistów. Programista ma gdzieś, dlaczego
    w Warsecie cena ustalana jest tak a nie inaczej; programiści zapewniają
    tylko wykonanie: szybko, bezbłędnie i niezawodnie, choćby padła
    połowa sprzętu. Warset oidp jest dziełem HP, ale nie znam szczegółów.

    Nie rozumiem ogólnie podejścia tego typu, może w JEE zespoły są
    w miarę jednorodne, ale są tematy, gdzie oprócz ogólnych umiejętności
    programistycznych ludzie się specjalizują.

    > Więc nie wykonasz prawidłowo
    > tego co masz wykonać. Dodatkowo nie zatrudniają Cie do wykonania tej
    > jednej roboty, bo gdyby tylko na tym zależało, taniej byłoby to zlecić
    > jakiejś firmie, zatrudniają cię dlatego, abyś wykonał to, oraz wykonywał
    > inne prace przy oprogramowaniu, które używają.

    To częściowo prawda, banki często outsourcują ciężkie tematy, nie mają
    swoich teamów programistów, bo po prostu nie potrafią tego wykonać.

    Z mojego doświadczenia robi się czasami podobną robotę przez lata,
    a czasami są różne rzeczy do zrobienia. W obu przypadkach tzw. biznes
    niekoniecznie musi programistę obchodzić poza zainteresowaniem
    z grzeczności, wystarczy, że rozumie co do niego się mówi.

    Edek