  • 71. Data: 2015-10-27 11:59:40
    Temat: Re: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: atm <...@v...pl>

    > Dobrze wiesz, że nigdzie tak nie napisał, bo głupi nie jest.
    > I każdy kto ma elementarną wiedzę o informatyce wie,
    > że jak kupuje komputer pc z dyskiem 320GB to nie będzie
    > oczekiwał że WOLNEGO miejsca w komputerze będzie
    > mieć 320GB bo nawet blondynka dziś wie, że gdzieś
    > system musi na dysku siedzieć, nie?

    Ciagniecie tego tematu dla mnie nie ma sensu, mysle ze napisalem
    wyraznie co o tym sądze z wieloma przykladami odnoszacymi sie do zycia
    codziennego, gdzie okreslanie wielkosci, objetosci czy wagi postrzegane
    jest w najbardziej domyslny sposob. Technologia w wielu wypadkach wymyka
    sie, zgadnij na czyja niekorzysc.

    Apple glupie nie jest, to oczywista oczywistosc. Mam natomiast
    watpliwosci odnosnie fanow marki. Nie dosc, ze placa za pamiec jak za
    zboze (64GB za 100USD) to tak naprawde nie dostaja do uzytku tyle za ile
    zaplacili. I tutaj podpierasz sie swoja informatyczna wiedza
    racjonalizujac straty. Wspomniany wczesniej Cover 2 jest idealnym
    przejaskrawionym przykladem jak to wyglada. Ten sam sposob liczenia i
    straty dotyczy iPhone'a oraz chyba wszystkich obecnie produkowanych
    telefonow. Jest jedynie mniej dotkliwy z powodu wiekszej ilosci pamieci.
    Przed chwila zapytalem znajomego lekarza, ktory wie co to GB ale nie wie
    co to root czy jailbreak. Na pytanie jak postrzega 16GB na pudelku czy w
    opisie przedmiotu bez wahania stwierdzil, ze wg niego powinna byc to
    ilosc pamieci dostepnej dla uzytkownika. Popytaj swoich znajomych
    nienerdow jak oni to postrzegaja.

    Druga rzecz to Twoj nachalny sposob promowania iPhone'a jako remedium na
    cale zlo. Po dokladniejszym przyjrzeniu sie wychodzi, ze to nie dziala
    jak powinno, tamto tez pozostawia sporo do zyczenia. Ile jeszcze jest
    tego typu przypadkow jak problem z aplikacja Facebook? Pewnie nie
    dowiemy sie, bo to sa przeciez "naturalne sprawy".

  • 72. Data: 2015-10-27 13:22:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 14:42:42 +0100, Chris napisał(a):
    > W dniu 2015-10-26 o 14:32, atm pisze:
    > Mam właśnie jako tel. zastępczy SGS2 i są dwa rodzaje pamięci:
    > 1: Pamięć urządzenia 1,97 GB (w tym zajęte na aplikacje 1.14 GB,
    > dostępnie 658 GM)
    > 2: Pamięć USB 11,50 GB (na aplikacje, muzyka, zdjęcia, pliki itd.)

    A reszta gdzie ? Bo pamieci o pojemnosci 13.5 GB nie robia :-)

    J.

  • 73. Data: 2015-10-27 13:30:53
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-27 o 13:22, J.F. pisze:

    > A reszta gdzie ? Bo pamieci o pojemnosci 13.5 GB nie robia :-)

    A HGW przepisałem bezpośrednio z telefonu :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 74. Data: 2015-10-27 15:05:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 16:37:11 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > I wszystkie te pliki trafiają zawsze na konkretnego smartfona?
    > Nawet takiego, który nie obsługuje wysokich rozdziałek???
    > To niezłe marnotrastwo - powinni instalować tylko selektywnie
    > te potrzebne.

    A jak user/devloper przestawi rozdzielczość? Android by design
    umożliwia dynamiczną zmianę parametrów displaya. To, że
    implementatorzy Androida w swoich produktach nie udostępniają dla
    zwykłego usera nie oznacza to, że system tego nie wspiera. To nie
    jakiś tam prymitywny ios zafixowany na jednych parametrach.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2015-10-27 15:07:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 16:31:52 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Dla mnie - żenada. To jakaś pomyłka chyba?

    Pszemol zobaczył na płocie napis "dupa", uwierzył i pogłaskał. A
    potem się dziwi, że mu drzazga wlazła.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2015-10-27 15:12:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Oct 2015 13:22:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A reszta gdzie ? Bo pamieci o pojemnosci 13.5 GB nie robia :-)

    Jak to nie? Wielkość się teraz ogranicza przy mkfs. Myślisz, że po
    co odeszli od wystawiania surowego blk dev dla mass storage na rzecz
    mtp? Po to by user nie mógł zrobić mkfs po rozmiarze jaki ma cały
    dev.

    --
    Marek

  • 77. Data: 2015-10-27 16:48:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 15:12:22 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > co odeszli od wystawiania surowego blk dev dla mass storage na rzecz
    > mtp? Po to by user nie mógł zrobić mkfs po rozmiarze jaki ma cały

    Ja tam mysle, ze FAT32 nie zapewnia protekcji takiej jak ext.
    A drugi powod - coraz wiecej aplikacji dzialajacych caly czas i
    odmontowywanie volumenu aby go podlaczyc do peceta nie jest mile
    widziane.

    J.

  • 78. Data: 2015-10-28 00:42:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    ..

    > Pszemol zobaczył na płocie napis "dupa", uwierzył i pogłaskał.
    > A potem się dziwi, że mu drzazga wlazła.

    Nie wiem co ten wulgarny komentarz ma do mojej
    krytyki zarządzania pamięci przez Galaxy S2?

  • 79. Data: 2015-10-28 00:44:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    ..

> [...]
    > swoich produktach nie udostępniają dla zwykłego usera nie oznacza to, że
    > system tego nie wspiera. To nie jakiś tam prymitywny ios zafixowany na

    Instalujesz aplikację pod jednego, konkretnego smartfona.
    Dobrze, że w pakiecie instalacyjnym są ikony i bitmapy
    na różne wspierane rozdzielczości, i iOS też wspiera różne
    urządzenia z różną rozdzielczością, ale kto zmienia
    w smartfonie rozdzielczość ekranu??

  • 80. Data: 2015-10-28 00:51:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > gdzie okreslanie wielkosci, objetosci czy wagi postrzegane jest w
    > najbardziej domyslny sposob. Technologia w wielu wypadkach wymyka sie,

    Nie ma mowy o niekorzyści, bo przecież smartfon 16 to tylko
    etykietka a nie informacja o pojemności WOLNEJ pamięci,
    jak błędnie odczytują to niektórzy.

> [...]
    > 100USD) to tak naprawde nie dostaja do uzytku tyle
    > za ile zaplacili. I tutaj podpierasz sie swoja informatyczna wiedza

    Ależ dostają *dokładnie* tyle ile zapłacili! Co Ty ściemniasz?
    Jeśli DOPŁACILI 100USD za DODATKOWE 64Gb to akurat dostali
    DODATKOWE 64Gb *wolnego* miejsca na aplikacje, filmy i co tam chcą.
    Z tańszego o 100USD iPhone 64Gb system zje może te 3-4Gb ale
    z droższego iPhone 128Gb też zje TYLE SAMO 3-4Gb, nie więcej.

    > Wspomniany wczesniej Cover 2 jest idealnym przejaskrawionym przykladem jak
    > to wyglada.

    Raczej przykładem na to, że skąpy dwa razy traci.

    > Ten sam sposob liczenia i straty dotyczy iPhone'a
    > oraz chyba wszystkich obecnie produkowanych telefonow.

    I dlatego jest to identycznie błędny sposób :-)

> [...]
    > pamieci dostepnej dla uzytkownika. Popytaj swoich znajomych nienerdow jak

    No ale to JEST pamięć dostępna dla użytkownika.
    Użytkownik w tej pamięci trzyma system operacyjny swojego iPhone.

    > Druga rzecz to Twoj nachalny sposob promowania iPhone'a
    > jako remedium na cale zlo.

    Na pozory nachalności jest dobra rada: nie czytaj.

> [...]
    > tamto tez pozostawia sporo do zyczenia. Ile jeszcze jest tego typu
    > przypadkow jak problem z aplikacja Facebook? Pewnie nie dowiemy sie, bo to

    To że iPhone jest lepszy od innych smartfonów nie znaczy że nie ma wad.
    Nic na świecie nie jest idealne i bez wad. Dotyczy to również iPhone.
    Nie popadaj w myślenie zerojedynkowe, czarno-białe...