  • 11. Data: 2011-09-04 23:37:53
    Temat: Re: Psychopatia?
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisal:

    > Co próbuje zrobić pacjent, dwukrotnie niemal doprowadzając do wypadku
    > i nadal utrudniajac jazdę?

    Może był "po prostu" na- walony, -ćpany, itp.? Tym bardziej trzeba mieć
    oczy dookoła głowy...
    A tak już poza wszytskim, ostatnio widziałem tabliczkę, która mi się bardzo
    spodobała i w pełni sie z nią zgadzam, szczególnie na drodze:
    "Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych"

    --
    dremka

  • 12. Data: 2011-09-05 01:07:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-04, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Dlaczego na prostej drodze, z doskonałą
    > widocznością, zamiast od razu wyprzedzać czeka aż ktoś inny spróbuje
    > jego wyprzedzić

    Zagapił się i za późno zauważył, że ma miejsce na wyprzedzanie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

    PS: Bardzo starannie wyciąłem pozostałą część wypowiedzi, odpowiadam
    tylko na pozostawione pytanie.

  • 13. Data: 2011-09-05 09:17:07
    Od: Robson <r...@...pl>

    > robic (zajechanie drogi podczas wyprzedzania bo za serdeczny palec
    > mandatu sie nie dostaje:)).
    > sirapacz

    Jesteś pewien, że to jest serdeczny palec? ;)

  • 14. Data: 2011-09-05 10:08:50
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-04 23:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello DoQ,
    >
    > Sunday, September 4, 2011, 11:14:51 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No dobrze, ale czasem się trzeba przemieścić z punktu A do punktu B i
    > jest to odległość niebłacha. Czasem trzeba wyprzedzić. Teraz trafiłem
    > na idiotę, który utrudniał mi wyprzedzanie ale nie przewidzał, że mi
    > starczy jaj na wyprzedzenie go z prawej - co będzie dalej? Jak w
    > Rosji? Wyprzedzasz i widzisz lufę skierowaną w Twoją stronę?

    To jest problem z ego kierowcy. Jak śmiesz wyprzedić jego i samochód
    przed nim. On ma przecież niepisane pierwszeństwo w "kolejce".

    PS: Ja częściej w takim wypadku spotykam się gapiostwem elementarnym...
    ludzie w momencie czajenia się na lukę do wyprzedzenia nie patrzą w
    lusterka.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 15. Data: 2011-09-05 10:32:28
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

> [...]
    > wakacji, ruch dość niesympatyczny. Droga Nysa-Opole, jednojezdniowa,
    > po jednym pasie ruchu. Tworzą się zgęstki. Widze przed sobą sytuację -
    > dwa samochody w dość małym odstępie, trochę luzu, jeden samochód i ja.
    > Pojawił się spory kawałek prostej, bez samochodów z naprzeciwka -
    > wyprzedzam i widzę, ze spokojnie wyprzedzę również tamte dwa
    > samochody. Ale tuż przed nosem za wyprzedzanie zabiera się drugi, choć
    > mógł to zrobić nawet wcześniej niż ja zacząłem wyprzedzać. Hamulec,
    > światła, rezygnuję bo widze, że z naprzeciwka coś jedzie.

    Widzisz to jest przykład tego że żółta naklejka z wątkiem o lusterkach
    jest uniwersalna. Jest wielu co patrzą tylko na wprost. Ty pogniesz
    sobie blachy a jak ktoś jedzie mniejszym pojazdem to wyląduje w zielonym
    w najlepszym przypadku. Zaletą motocykla w w.w sytuacji jest czas
    wyprzedzania - najczęściej wyprzedza się szybciej niż kierownik jest w
    stanie zauważyć że ktoś już dokonał tego manewru. ;)

    > Mija kawałek drogi, że nie da się wyprzedzić, w międzyczasie
    > dojeżdżamy do kolejnego samochodu. I znów - wyprzedzam, dojeżdzam do
    > tamtego a tamten mi przed nos - tym razem już bardzo ryzykownie.
    > Hamulec, światła, klakson i tak wyprzedzamy obaj. Jednak po
    > wyprzedzeniu pacjent zamiast zjechać grzeje dalej pasem do ruchu
    > przeciwnego z wystawionym miedzynarodowym gestem przyjaźni.
    > Wyprzedziłem ścierwo z prawej, co wywołało ponoć niezłą konsternację
    > (według pasażerki - ja patrzyłem na to co dzieje się z samochodami).
    > Pojechałem dalej - szkoda mi było czasu.

    Ja ostatnio widziałem na DK50 w okolicach Chynowa (Góra Kalwaria ->
    Grójec) - dwa tiry -puste lawety na rejestracjach z LT. Dwóch tłumoków
    wyprzedzało pod wiadukt kolejowy, na ślepo tak że inni zjeżdżali aż na
    nieutwardzone pobocze. Początkowo myślałem że to przypadek ale jak
    zobaczyłem to 3 razy to postanowiłem do panów podjechać i popukać się w
    głowę... Nic nie podziałało - dalej w lusterku widziałem że omal nie
    dochodzi do wypadku. Miarka się przebrała jak koleś chciał zacząć
    wyprzedzać przed ślepym zakrętem rosyjskiego tira... Kierowca tego tira
    był na tyle światły że zajechał mu drogę aby ten tego nie robił...
    Postanowiłem wiec nieco przyspieszyć, zatrzymałem się zadzwoniłem po
    miśków i pojechałem na najbliższą blokadę... Moje zeznania i telefon od
    innego kierowcy był wystarczający żeby zapłacili 200PLN x2... Jak sobie
    pomyślę że za takie qrestwo jest 200PLN to ...

    Dodam że kilka tygodni temu niemal w tym samym miejscu zginęła cała 5
    osoba rodzina właśnie po zderzeniu z LT lawetą...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 16. Data: 2011-09-05 10:58:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Monday, September 5, 2011, 1:07:44 AM, you wrote:

    > Zagapił się i za późno zauważył, że ma miejsce na wyprzedzanie.

    Jasne. Dwa razy pod rząd. A potem się zagapił na piękne widoki, ze
    zapomniał wrócić na właściwy dla swojego kierunku ruchu pas. A
    wystawiony środkowy palec, to był wyraz zachwytu dla brzmienia
    klaksonu mojego samochodu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-09-05 11:07:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robson,

    Monday, September 5, 2011, 9:17:07 AM, you wrote:

    > Jesteś pewien, że to jest serdeczny palec? ;)

    Serdeczny inaczej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-09-05 11:17:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Monday, September 5, 2011, 10:08:50 AM, you wrote:

    > To jest problem z ego kierowcy. Jak śmiesz wyprzedić jego i samochód
    > przed nim. On ma przecież niepisane pierwszeństwo w "kolejce".

    :(

    > PS: Ja częściej w takim wypadku spotykam się gapiostwem elementarnym...
    > ludzie w momencie czajenia się na lukę do wyprzedzenia nie patrzą w
    > lusterka.

    Za pierwszym razem, z maksimum dobrej woli - może by uznał. Za drugim,
    przy widoczności po horyzont - nie było potrzeby czaić się. I w
    czasie, kiedy ja sobie wyprzedzałem wcześniejszy pojazd, można było
    spokojnie wyprzedzić. Starczyło tam czasu (dla mnie) na wyprzedzenie
    jednego, dojazd do furiata, wyprzedzenie kolejnego, zwolnienie do
    prędkości furiata, zjechanie w prawo, wyprzedzenie z prawej i jeszcze
    normalne wyprzedzenie kolejnego pojazdu zanim pojawił się ktoś z
    naprzeciwka.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-09-05 11:34:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 05 Sep 2011 10:32:28 +0200, The_EaGle

    > Widzisz to jest przykład tego że żółta naklejka z wątkiem
    > o lusterkach jest uniwersalna

    Oj tak! Żółte naklejki ratujom rzycie!!!

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 20. Data: 2011-09-05 11:41:36
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 04/09/2011 22:07, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale co oni próbują osiągnąć? Zabić kogoś na drodze?

    Moze sam nie umial ocenic odpowiednio sytuacji. Czekal na Twoja reakcje,
    zeby sie upewnic, ze da sie wyprzedzic ;)
    --
    go!