  • 11. Data: 2009-11-17 19:08:53
    Temat: Re: Przyzwoity laptop
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Dzięki, poczytam. Masz jakiegoś linka z wyjaśnieniem znaczenia symboli
    > po
    > 'N90SV'?

    komputronik coś tam podaje w opisie:

    http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/searchString/QXN1cyUyME45MFNWLVVaMDIySw
    ==/category/1/

  • 12. Data: 2009-11-17 20:23:10
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Jedynie przypadek c) uzasadnia sensowność kupna komputera
    > przenośnego. Pomijam to, że a) jest obecnie zupełnie bez
    > sensu.

    Przypadek a) bywa z sensem, jeśli komuś zależy na topowym modelu. Bo
    niektórych nie ma w Europie albo są tańsze o więcej niż kosztuje bilet
    lotniczy do Ameryki. Teoretycznie mogą wlepić VAT, ale jak komuś zależy to
    wioząc jedną sztukę bez papierów to ominie.
    Przykład: Dell Precision M6400 z czterema rdzeniami i lepszą grafiką (np.
    Quadro 3700). U nas praktycznie nie do dostania, a jak gdzieś jest to o 4-5
    tysięcy drożej niż za oceanem.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 13. Data: 2009-11-17 20:36:27
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:14:20 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Ale:
    >
    > a) bo chcesz go kupić za granicą?

    Brrr, zdecydowanie nie.

    > b) bo raz chcesz go przewieźć za granicę?
    >
    > c) bo regularnie będziesz z nim latał samolotem?

    d) więcej niż raz, ale nie regularnie.

    > Jedynie przypadek c) uzasadnia sensowność kupna komputera
    > przenośnego.

    No cóż, niestety jest i przypadek d) na który nie znalazłem sensownego
    sposobu (nie licząc laptopa).

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 14. Data: 2009-11-17 21:02:00
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:51:02 +0100, B.G napisał(a):

    > Nie patrz specjalnie na jakość matrycy w kupowanym notebooku. Zadbaj aby
    > miał wyjście video DVI/HDMI oraz kup sobie do tego normalny monitor z DVI,
    > może być niedrogi poleasingowy DELL, F-S albo coś podobnego ale koniecznie
    > na matrycy PVA albo MVA. Zapłacisz kilka stów a obraz z niego niczym
    > turbodymomen zawstydzi wyświetlacz z notebooka.

    Wow, muszę przyznać, że takie rozwiązanie nie przyszło mi do głowy i jestem
    całkowicie zaskoczony. Pomysł wydaje się świetny i na pewno to dokładnie
    przemyślę. Dzięki!

    > Kup sobie koncentrator USB z zasilaczem. Włączysz go tylko do jednego
    > gniazda w notebooku a do niego podłączysz normalną klawiaturę, mysz,
    > drukarkę itp. co tam chcesz. Zadbasz o zdrowie dłoni a dodatkowo nie
    > będziesz miał galimatiasu kablowego bezpośrednio wyrastającego z notebooka.

    +1. Normalna klawiatura, mniam :)

    > Nie wiem czy jest jakiś szczególny powód brandzlować się e-satą (oczywiście
    > jest szybsze) - IMO zakup uniwerslaną kieszeń SATA/PATA na USB, albo wręcz
    > jej karykaturę w postaci uniwersalnego kabelka (mostka) zakończonego z
    > jednej strony wtykiem USB a z drugiel "multiwtyczką" PATA 3,5cala, PATA 2,5
    > cala i SATA. Podłączysz do tego co chcesz.

    A tu się akurat nie zgodzę. Używam dysków na USB już od jakiegoś czasu i
    jest to katastrofa wydajnościowa w porównaniu do e-SATA. Do backupów
    odpalanych na noc się nadaje, ale do użytku jako główny dysk na dane
    (system jest/będzie na SSD, maks 128 GB) - nie. Znaczy: da się, ale jest to
    męka.

    > To tak tylko zupełnie moim zdaniem, nie mogę patrzeć jak ludzie w domach
    > męczą się na notebookach :/ Taki trynd niestety.

    Dzięki raz jeszcze za rady, całkowicie przestawiłeś mój tor myślenia.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 15. Data: 2009-11-17 21:14:54
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Co polecasz?
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-11-18 03:19:57
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Nov 17, 5:14 pm, Tomasz Bątor <m...@k...pl> wrote:
    > Bezskutecznie (jak na razie) poszukuję laptopa o poniższych parametrach
    > (posortowane wg ważności):
    >
    > - rozdzielczość 1680x1050 lub większa

    A nie ważniejsza jest WIELKOŚĆ matrycy raczej niż jej rozdzielczość?

    > - dobra jakość matrycy (kolory, kąty widzenia)

    A to zgodzę się, że to ważna cecha u laptopa.

    > - przynajmniej core 2 duo
    > - 4 gb ram
    > - grafika na poziomie GF 130M

    Z moich obserwacji to u laptopa znacznie ważniejsza niż wypasiona
    elektronika jest MECHANIKA! Tzn. mechanika precycyjna, czyli
    eleganckie upakowanie tych wszystkich podzespołów w jak najmniejszej
    przestrzeni, jak najbardziej CICHA wentylacja, mała waga, cienkość,
    bezproblemowe zawiasy, może nawet odporność na wstrząsy itd.
    Ciekawy jestem opinii innych grupowiczów na ten temat...

  • 17. Data: 2009-11-18 03:21:13
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Nov 17, 5:48 pm, "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
    wrote:
    > A żeby jeszcze matowa to w ogóle będzie jazda... Niestety polskie
    > społeczeństwo dało się wyruchać specom od marketingu i uwierzyło, że tańsze
    > błyszczące dziadostwo jest lepsze niż mat ;)

    A czyż błyszczące nie mają lepszych kątów patrzenia niż mat?

  • 18. Data: 2009-11-18 07:49:29
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Alojzy Zakalec tak oto obwieścił(a):

    > A czyż błyszczące nie mają lepszych kątów patrzenia niż mat?

    Lepszy kontrast, kolory, ogólnie całkowicie lepsza, tylko że błyszczy ;P

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 19. Data: 2009-11-18 07:54:59
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Alojzy Zakalec tak oto obwieścił(a):

    > A nie ważniejsza jest WIELKOŚĆ matrycy raczej niż jej rozdzielczość?

    Dwie różne rzeczy. Ja bym chciał mieć możliwość wrzucić jakieś 1400/1000
    przy 15", czasem potrzeba upakować na ekranie więcej.

  • 20. Data: 2009-11-18 11:29:30
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Dwie różne rzeczy. Ja bym chciał mieć możliwość wrzucić jakieś 1400/1000
    > przy 15", czasem potrzeba upakować na ekranie więcej.

    no wlasnie, a niestety ostatnio jest jakas chora tendencja, zeby w
    laptopach ładowac 1366x768
    mi czasem brakuje tej wysokości, tak przynajmniej 900 a juz idealnie by
    bylo miec powyzej 1000

    Raist